آخرین خبر :

تکرار خاطرات اول مهر نوستالژی اشک ها و لبخند ها ۱۶ هزار کلاس اولی مهمان مدارس استان

جشن شکوفه ها ،جوانه ها و مهرورزی در استان روز گذشته با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان بصورت نمادین در دبستان شمس طوس، دبیرستان شاهد دختران بیرجند و دبستان حکمت ۲ در بیرجند برگزار شد . معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم جشن شکوفه ها که در دبستان شمس طوس بیرجند برگزار شد از شرکت۱۶ هزار کلاس اولی دراین جشن خبر داد و گفت: قریب ۱۶ هزار دانش آموز کلاس اولی در هزار و ۱۶۱ مدرسه استان با حضور در جشن شکوفه ها آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند. محمد حسینی به افزایش ۴/۵ درصدی تعداد دانش آموزان کلاس اولی نسبت به سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲ هزار دانش آموز پایه هفتمی نیز با حضور در ۳۴۴ آموزشگاه و ۵۳۸ کلاس درس در جشن جوانه ها شرکت کردند. وی با اشاره به متفاوت شدن شیوه‌های تدریس در حال حاضر افزود: شیوه‌های آموزشی در حوزه کلاس اول نیز در فضای آموزشی و همچنین شیوه‌های ارزشیابی نیز در دوره ابتدایی تغییر کرده است. وی خواستار همکاری اولیا شد و تأکید کرد: اولیا در امر تحصیل به دانش آموزان آموزش ندهند چون باعث سردرگمی دانش آموزان خواهد شد.
تحصیل ۳۴ هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در مراسم جشن جوانه ها که در دبیرستان شاهد دختران بیرجند برگزار شد از تحصیل حدود ۳۴ هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول استان خبر داد.
رضا میرزایی، اظهار کرد: زحمات معلمان و همکاران در آموزش ‌و پرورش استان فضایی را فراهم می‌آورد که دانش‌آموزان به پرورش ابعاد جسمانی و روحانی خود بپردازند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از فضای ایجاد شده برای پرورش ابعاد وجودی خود بهره ببرند، افزود: متأسفانه در جامعه امروز نگاه مادران و پدران به فرزندان خود، تک بعدی است. وی با بیان اینکه تفاوت استعدادها در دانش‌آموزان را نباید نادیده گرفت، اظهار کرد: متأسفانه گاهی اولیای دانش‌آموزان به این تفاوت‌ها توجه نمی‌کنند.
میرزایی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش و معلمان این است که امیدهای آینده کشور، افرادی تک بعدی نباشند. وی اظهار کرد: غایت و هدف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزش‌های اسلامی که در این کشور وجود دارد، پرورش افرادی در تراز جمهوری اسلامی است. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح‌های آموزش و پرورش، افزود: طرح خوداتکایی و طرح مدام از طرح‌هایی هستند که دانش‌آموز می‌تواند ابعاد وجودی خود را بروز و استعدادهای خود را شکوفا کند. میرزایی ادامه داد: همچنین طرح کاشف و طرح شهاب از دیگر طرح‌های شاخص آموزش‌و پرورش در راستای استعدادیابی دانش‌آموزان است. وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم فلسفه و قیام عاشورا در هیاهوی زمان گم نشود و امیدواریم بتوانیم فلسفه واقعی را درک کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز سالروز حمله عراق به ایران، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.
تحصیل ۱۳۷۰ دانش آموز
در مدارس استثنایی خراسان جنوبی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی نیز در مراسم جشن مهرورزی در مدرسه حکمت از تحصیل هزار و ۳۷۰ دانش‌آموز در مدارس و کلاس‌های ویژه و هزار و ۳۰۰ دانش آموز نیز به شیوه تلفیقی آموزشی در مدارس عادی خبر داد. علی‌اکبر محمدی با بیان اینکه این دانش آموزان شامل آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی و مشکلات ویژه یادگیری هستند.، افزود: ۳۷ مرکز آموزش استثنایی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۹ مرکز در شهرستان بیرجند وجود دارد. وی از برگزاری جشن مهرورزی در ۲۲ مدرسه پیش دبستانی و ابتدایی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ دانش‌آموز در مدرسه حکمت ۲ شهرستان بیرجند در پایه های چهارم، پنجم و ششم مشغول تحصیل هستند وجشن مهرورزی برای پایه چهارم برگزار شد تا فضای جدید را تجربه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*