آخرین خبر :

باند دوم محور بیرجند- قاین تا تکمیل شدن ۵۰ میلیارد تومان فاصله دارد

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت پیشرفت کار عملیات اجرایی احداث باند دوم محور بیرجند – قاین قابل قبول بوده و مردم شاهد کار شبانه روزی پیمانکاران در این محور هستند.
تسریع در تکمیل باند دوم بیرجند-قاین
از مطالبات مردم استان است
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی باند دوم محور بیرجند- قاین در جمع خبرنگاران، افزود: تسریع در احداث باند دوم محور بیرجند- قاین از مطالبات مردم این دو شهرستان و کل استان است و از آنجا که حوادث جاده ای در این محور در گذشته تلفات زیادی برجا گذاشته، هم مردم و هم مسئولین بر تکمیل هر چه سریعتر این مسیر تاکید دارند.
مطالبات پیمانکاران را از طریق
وزارتخانه پیگیری می کنیم
وی به دیدارش با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در چندین نوبت به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیر این پروژه در تهران شده ایم و البته پیشرفت کار خیلی خوب بوده و وصیت های ما نیز در این راستا بی تاثیر نبوده است و ۲۱ کیلومتر از مسیر آماده بازگشایی می باشد و برای خط کشی و نصب علایم معطل مانده است.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه بنا بود در بحث پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه باند دوم محور بیرجند- قاین بهتر عمل شود، اظهار کرد: ما با جدیت بیشتری از طریق وزارتخانه پیگیر مطالبات پیمانکاران پروژه خواهیم شد تا این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
۲۲ کیلومتر زیر بار ترافیک، ۵/۲۱ کیلومتر
آماده نصب علائم و خط کشی و مابقی پیشرفت بالای
۵۰ درصد
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در حاشیه این بازدید، احداث باند دوم محور بیرجند- قاین را از پروژه های اصلی بخش راه در کشور دانست و گفت: طول محور بیرجند- قاین ۱۰۰ کیلومتر است که ۲۲ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد و ۵/۲۱ کیلومتر دیگر نیز آسفالت شده و آماده نصب علائم و خط کشی می باشد. عملیات احداث باند دوم در ۵۶ کیلومتر باقیمانده از این مسیر نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد توسط ۳ پیمانکار در دست انجام است.
مهندس جعفری افزود: برای احداث باند دوم محوربیرجند- قاین هم از سمت بیرجند و هم از سمت قاین از محل منابع استانی اعتبار گذاشتیم و اقدامات امنیتی و خط کشی و بلوکه گذاری و … از منابع استانی تامین اعتبار شده است.
کار شبانه روزی پیمانکاران با وجود مطالبات معوقه
به گفته وی با احتساب مطالبات پیمانکاران، برای تکمیل باند دوم محور بیرجند- قاین نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که پیمانکاران عنوان کرده اند چنانچه ۵۰ میلیارد تومان آن تامین شود می توانند کار را به پایان برسانند. البته پیمانکاران این پروژه با وجود مطالبات معوقه به صورت شبانه روزی به کارشان ادامه می دهند. حجت الاسلام عبادی را در این بازدید فرماندار شهرستان بیرجند و معاون فنی و عمرانی وی همراهی می کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*