آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/تشکیل کانون یادگیری زرشک در روستای درمیان

اعزام ۱۷ دختربی سرپرست نهبندان به مشهد مقدس
۱۷ دختر بی سرپرست با کمک خیران راهی مشهد مقدس شدند. بارانی رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: این افراد با کمک ۶ میلیون تومانی خیران و بهزیستی به مشهد مقدس اعزام شدند.

تشکیل کانون یادگیری زرشک در روستای درمیان
کارگاه آموزشی با عنوان کانون یادگیری دانش و تجربه محصول زرشک از سوی اداره ترویج و آموزش کشاورزی با همکاری اداره تولیدات گیاهی در روستای درمیان برگزار شد. به گفته ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، این کارگاه با توجه به شیوع بیماری ها و با هدف پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری های زرشک در یکی از باغات زرشک روستای درمیان تشکیل شد. در این کارگاه دکتر نصیرائی رئیس اداره ترویج و آموزش کشاورزی اهداف این کارگاه را اعلام کرد و از شرکت کنندگان این کارگاه خواست همکاری بیشتر و مشارکت حداکثری در بسیج جمعی برای مبارزه با آفات زرشک داشته باشند. همچنین مهندس امیرپورکارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با اشاره به انواع آفات شایع شده زرشک در این منطقه گفت: آفاتی مثل شته، زنگ جاروئی زرشک، بیماری لکه برگی و سفیدی زرشک و… . از مهم ترین آفات می باشند. در پایان این کارگاه از پنج باغ زرشک که مشکل اساسی داشت؛ بازدید به عمل آمد و مشکلات آنها بررسی شد و موارد لازم از طریق کارشناس حفظ نباتات مدیریت شهرستان اعلام شد.

کاروان پیاده مشهد به کربلا وارد طبس شد
کاروان پیاده انصارالحسین(ع) که مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد مقدس به کربلای معلا را طی می کند عصر دوشنبه وارد طبس شد و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت. این کاروان متشکل از ۹۰ نفر از عاشقان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) است که این مسیر طولانی را با پای پیاده طی می کنند و پس از ۷۲ روز پیاده روی در موسم اربعین حسینی به شهر کربلا خواهند رسید. افراد کاروان سنین متفاوت دارند به طوری که از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۷۵ ساله را می توان در این کاروان دید.

گشایش نمایشگاه پیشگیری از خودکشی در نهبندان
نمایشگاه پیشگیری از خودکشی به مناسبت هفته پیشگیری از خودکشی در نهبندان گشایش یافت. رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: در این نمایشگاه کتاب، پوستر و فیلم ارائه می شود. بارانی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی هنجارهای مناسب جامعه، شفاف سازی پیامدهای ناهنجاری ها بر روی فرد و جامعه، تغییر نگاه مردم نسبت به آسیب های اجتماعی و افزایش مهارتهای زندگی برای مقابله با مشکلاتی از قبیل استرس، افسردگی، کاهش فشار شغلی و کیفیت روابط زناشویی عنوان کرد. این نمایشگاه به مدت ۵ روز صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگ و ارشاد نهبندان دایر است.

جریمه ۲ وارد کننده کالا در طبس و نهبندان
۲ وارد کننده کالا در طبس و نهبندان به پرداخت ۱۵ میلیون جزای نقدی محکوم شدند. انصاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: این افراد ۹۴ کیلوگرم پارچه چادر، ۷۱ کیلوگرم انواع کت و ۳۱۲ ثوب بلوز، شلوار و ساپورت بچه گانه را به طور قاچاق وارد کرده بودند که پس از بررسی پرونده آنها به پرداخت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*