پیامک

سلام بر مسئولین محترم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ جاده حدفاصل روستای مختاران تا مزار سیدالحسین دیگر غیرقابل تردد شده و با اینکه گزارشات متعددی شده ولی متأسفانه گوش کسی بدهکار نیست. گویا منتظرهستن براثر چاله های فراوانی که در سطح جاده ایجاد شده چند نفری کشته و چند خانواده بی سرپرست شوند تا بعد اقدامی بکنند؟!.
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۵:۳۰ خوانده نشده
۲
سلام سرمقاله دیروز شما با عنوان آقازاده ها واقعیات جامعه بود لطفا همینجور شفاف سازی کنید.
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۳:۲۳ خوانده نشده خیر
۳
سلام وارادت دوستان عملکرد برخی ادارات را منعکس کرده بودید آیا مسوولان خبردارندازسال ٩۴ فاکتوربدهی به فروشگاههادارندکه پرداخت نشده لطفاً پیگیری بفرمایند
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۰۷:۴۲:۲۳ خوانده نشده خیر
۴
سلام ما اعضای شورای روستای بقی از بس برای این آسفالت جاده مراجعه کردیم دیگه احساسی مبنی بر مراجعه کننده نداریم خدا شاهده ما در شورای این روستا استخدام نبوده و فقط پیگیر کاریم و از خودمان کار و زندگی داریم پس اگه ممکنه نسبت به آسفالت این جاده حسن نیت بخرج داده و ما را از این اداره کل بازخرید نمایید. ممنون
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۰۷:۳۶:۵۲ خوانده نشده خیر
۵
سلام صبح بخیر
از سرمقاله نویس محترم روزنامه درخواست میشود نقدی بر جابجایی کارکنان …….در سطح استان که وابستگی به رنگها و گروههای سیاسی نداشته و با اغراض سیاسی قلع‌وقمع می شوند و زحمات موثر و چندساله آنها در اجرای وظایف  در نقاط مختلف نادیده گرفته شده و هیچکس هم پاسخگو نمی باشد, داشته باشند.
با تشکر
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۰۷:۲۸:۵۷ خوانده نشده خیر
۶
باسلام.روزجمعه دهم شهریورخودروی یکی ازاقوام ما  درمسیرجاده فرعی پسوج به زیراچ واژگون شد.به این طریق خواستم زحمات اورژانس۱۱۵٫راهنمایی ورانندگی .باسگاه حاجی ابادوپرسنل اورژانس امام رضاعلیه السلام به خاطرزحمات دقیق وسریع انهاتشکرکنم.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:بر اساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه کشور بهترین نان برای مصرف، نانی است که از ترکیب آرد گندم و جو درست شده باشد.

بهترین نان برای مصرف چیست؟مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انواع نان‌های مصرفی اظهار کرد: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، نان باید پر فیبر (پر سبوس) و کم نمک باشد تا علاوه بر تامین فیبر (نیاز روزانه انسان به فیبر ۳۰ گرم است) و املاح (آهن، کلسیم، فسفر، روی، منیزیم) مورد نیاز بدن، از بروز بیماری‌های غیر واگیر (چاقی، قند خون، چربی خون، فشارخون، سکته قلبی، سکته مغزی) نیز جلو گیری کند.

وی افزود: از آنجایی که در کشور ما، نان بیشترین استفاده را در خانواده کربوهیدرات‌ها دارد، نقش مهمی را در سبد غذایی ایفا می‌کند، لذا باید از هر نظر کامل باشد و ضمن تامین انرژی مورد نیاز بدن، سلامتی افراد را نیز بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نان‌های کامل و سبوس دار به جای نان‌های با آرد سفید، ضرورت دارد، تصریح کرد: اگر آرد سبوس دار باشد، در این صورت اسید فیتیک سبوس توسط مخمر‌ها در طی تخمیر می‌شکند و خاصیت دفع کنندگی خود را از دست می‌دهد و هضم و جذب آن بهتر شده و خاصیت تغذیه‌ای پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این سوال که آیا نانی که روی آن سبوس پاشیده باشند؛ برای سلامتی مفید است، گفت: واقعیت این است که سبوس پاشیده شده روی نان خاصیت تغذیه‌ای ندارد و برعکس به دلیل داشتن اسید فیتیک از جذب املاح غذا جلوگیری و باعث دفع آن می‌شود.

شادنوش اظهار کرد: سبوس باید در آرد موجود بوده و تخمیر شود تا خاصیت تغذیه‌ای داشته باشد بنابراین پوسته‌هایی که روی نان می‌پاشند نه تنها خاصیت تغذیه‌ای ندارد بلکه باعث عدم جذب املاح غذا می‌شود.

وغن زیتون از سرطان مغز پیشگیری می‌کند

تهران – ایرنا – مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می‌دهد روغن زیتون حاوی ترکیبی است که فعالیت ژن‌های عامل سرطان را در سلول مختل می‌کند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال اکسپرس، یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون اسید اولئیک نام دارد. محققان اثر این ترکیب را روی مولکولی به نام miR-7 بررسی کردند. این مولکول در مغز وجود دارد و قادر به سرکوب تومور است.
مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد اسید اولئیک مانع از پروتئینی به نام MSI2 می‌شود که تولید مولکول miR-7 را متوقف می کند. بنابراین این با وجود این ترکیب تولید مولکول miR-7 و سرکوب تومور تقویت می‌شود. این مطالعه برای اولین بار است که نقش ترکیبات موجود در روغن زیتون را برای پیشگیری و درمان سرطان مغز بررسی کرده است.
مطالعه دیگری فواید روغن زیتون به همراه رژیم مدیترانه‌ای را بررسی کرده است و نشان می دهد زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر (extra virgin) در روز استفاده می کنند، پنجاه درصد کمتر از داوطلبانی است که رژیم غذایی کم چرب دارند، به سرطان سینه مبتلا می شوند.

 

 

 

 از خواص شیر بز بیشتر بدانید

شیر بز بیشترین شباهت را به شیر مادر دارد. خواص شیر بز شامل کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و کمک به تغذیه و بازسازی سیستم عصبی بدن است. درمانگران طب سنتی در رابطه با خواص شیر بز بر این باورند اگر شیر تازه بز با انجیر سیاه تازه که در فصل تابستان میروید، مصرف شود، می تواند تاثیر زیادی در کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی داشته باشد.

در حدی که، چنانچه افراد به شیرخشک بز یا انجیر سیاه خشک دسترسی داشته باشند، نیز می توانند با اضافه کردن آب به شیر یا خیس کردن انجیر درون آب از خواص درمانی این غذای دارویی بهره ببرند. به طور کلی شیر بز جایگزین بسیار خوبی برای شیر گاو است، به خصوص اگر خام و اٌرگانیک باشد، شیر بز ۲ درصد از ذخیره شیر جهانی را تامین می‌کند و اکثر افرادی که شیر بز مصرف می‌کنند، کمتر دچار ناراحتی‌های گوارشی و آلرژی می‌گردند.

 

 درمان تنبلی کبد با عرق کاسنی

عرق کاسنی نقش بسزایی در تولید سلول‌های کبدی ایفا می‌کند و منبع سرشار از ویتامین c بوده و تمام بیماری‌های مزمن کبدی را برطرف می‌کند. علائمی، چون زردی پوست و خستگی مفرط مطمئنا از علائم بروز مشکل در کبد است و تنبلی کبد نشان از وجود این بیماری‌ها در بدن است. به عقیده متخصصان طب سنتی و گیاهی، با کاسنی و عرق کاسنی می‌توان فعالیت کبد را به حد اعتدال رساند.

اگر جزو افرادی هستید که مدام دچار گر گرفتگی می‌شوید روزی یک لیوان کاسنی بدن شما را خنک می‌کند.

ذرت پوکی استخوان را درمان می‌کند

محققان فیبر محلول ذرت، پروبیوتیکی است که به بدن کمک می‌کند تا به شکل بهتری از کلسیم استخوان در طول دو دوره نوجوانی و بعد از یائسگی استفاده کند.

فیبر پروبیوتیک از طریق روده به روده کوچک می‌رود و در آنجا هضم می‌شود و محققان دریافته اند که فیبر محلول ذرت، در قالب زنجیره‌های کوتاه اسید‌های آمینه تجزیه شده و به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌نماید.

تاثیر ذرت در درمان پوکی استخوان/ این بیماری خطرناک در کمین کودکان شماست/ خواص شگفت انگیز شیر شتر/  چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

با این خوراکی‌ها قند خونتان را به سادگی کاهش دهید

پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین خون می‌شوند، هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش پیدا می‌کند. برخی از مواد غذایی باعث کاهش سطح قند خون می‌شوند که در ادامه به بررسی این مواد غذایی می‌پردازیم، پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین خون می‌شوند، هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش پیدا می‌کند.

این ادویه شما را از سرطان نجات می‌دهد

زردچوبه سلطان ادویه‌هاست، این ادویه بیش از همه ادویه‌ها خاصیت ضدالتهابی، ضدویروسی، ضدباکتری، ضدسرطان و ضدقارچ را داراست، در طب چینی از این ادویه برای درمان همه چیز از آلرژی گرفته تا آلزایمر و آرتروز استفاده می‌شود. زردچوبه حاوی کارکامین است که یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی است و التهاب را کاهش داده و رنگ زرد زردچوبه نیز ناشی از وجود این ماده است. کارکامین باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. زردچوبه همچنین حاوی ترکیبات ضدالتهابی دیگری است که تورم و درد را کاهش می‌دهند و از تشکیل پلاک‌های عامل آلزایمر ممانعت می‌کند.

 

از دست دادن حافظه و ابتلا به بیماری آلزایمر کابوسی ترسناک برای هر فرد سالمند و نزدیکان او است، اما با انجام راهکار‌هایی بسیار ساده می‌توان تا حد زیادی از بروز این مشکل مغزی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس جدیدترین پژوهش‌ها سالمندانی که شیوه‌های مختلف ورزشی از جمله راه رفتن به صورت زیگراگ و ضربدری یا حرکات هماهنگ را یاد می‌گیرند و انجام می‌دهند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار می‌گیرند.

کارشناسان دریافتند از سن ۷۰ سالگی به بعد هر سال حدود یک درصد از حجم بخشی از مغز که وظیفه کنترل قدرت حافظه را بر عهده دارد به تدریج از بین می‌رود که سبب افت توان حافظه و فراموشی در سالمندان و ابتلا به آلزایمر دربرخی از آنها می‌شود.

راه رفتن زیگزاگ و ضربدری جدیدترین شیوه مبارزه با آلزایمر+ تصاویر
شناسایی زودهنگام بیماری آلزایمر می‌تواند راهکار‌های درمانی و کنترلی را در اختیار پزشکان قراردهد و بیمار و خانواده او درجریان چگونگی پیشرفت بیماری و راهکار‌های مراقبتی از بیمار قراربگیرند.

کارشناسان با بررسی برروی افراد سالمند دریافتند آن دسته از افراد که ورزش‌های پیچیده انجام می‌دهند و راه رفتن تمرینی به صورت زیگزاگ و ضربدری انجام می‌دهند کمتر دچار آلزایمر به نسبت آن دست از سالمندانی می‌شوند که تنها پیاده روی در سطح صاف انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*