اخبار علمی

دانستنی‌های علمی پزشکی؛

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان

 

با این نوشیدنی سیستم لنفاوی تان را پاکسازی کنید

سیستم لنفاوی به نوعی سیستم زهکشی داخلی بدن انسان محسوب می شود که برای خلاص شدن خون از شر مواد زائد و اسیدی طراحی شده است. سیستم لنفاوی این سموم را فیلتر کرده و به اندام های اصلی سم زدایی بدن یعنی کبد و کلیه ها ارسال می کند. اما با یک نوشیدنی سرشار از کلروفیل می توانید به پاکسازی خون کمک کرده و از این طریق سیستم لنفاوی را نیز پاکسازی کنید. مرکباتی مانند گریپ فروت و لیمو از ویژگی های جمع کنندگی فوق العاده بهره می برند که جریان لنف را افزایش داده و هر گونه گرفتگی را از بین می برد.

با مصرف کاکائو دیابت خود را درمان کنید

مطالعات محققان نشان می‌دهد کاکائو حاوی ترکیباتی است که سلول‌های خاصی را به سلول های تولیدکننده انسولین تبدیل می‌کند و کاکائو حاوی ترکیبی به نام مونومرهای اپیکتکن است که توانایی سلول‌های بتا در ترشح انسولین را افزایش می‌دهند.

با این نوشیدنی سیستم لنفاوی تان را پاکسازی کنید/رابطه «ایبوپروفن» با افزایش فشارخون/تاثیر مصرف پنیر بر تغییر شکل جمجمه انسان/غلط نشستن این بیماری را برای شما به ارمغان می آورد

مصرف استاتین ها موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه می شود

مطالعات نشان داده است، استاتین ها تاثیر حفاظتی در مقابله با سرطان سینه دارند و زنان مصرف کننده داروی کاهش کلسترول موسوم به استاتین ها در معرض ریسک کمتر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

ارتباط مصرف «ایبوپروفن» با افزایش فشارخون

به گفته محققان، حفظ یا کنترل فشارخون در بیماران مبتلا به آرتروز و فشارخون همراه با آن (درمان شده با درمان نشده) سالانه مانع از مرگ ۷۰ هزار نفر به دلیل سکته و ۶۰ هزار نفر به دلیل بیماری قلبی عروق کرونر می شود و طبق یافته اخیر محققان، ایبوپروفن با افزایش فشارخون در بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید و افزایش ریسک بیماری قلبی عروقی همراه است.

با این نوشیدنی سیستم لنفاوی تان را پاکسازی کنید/رابطه «ایبوپروفن» با افزایش فشارخون/تاثیر مصرف پنیر بر تغییر شکل جمجمه انسان/غلط نشستن این بیماری را برای شما به ارمغان می آورد

خوراکی خوشمزه اما اعتیاد آور

از آنجایی که قهوه سرشار از کافئین است می‌تواند اعتیاد آور باشد. متخصصان معتقدند، کافئین مغز را تحریک می‌کند. در واقع این ماده که به خانواده‌ «آلکالوئید» تعلق دارد، باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود. دوپامین به هورمون لذت شهرت دارد. نتیجه این می‌شود هر چه بیشتر قهوه بنوشید بیشتر به طرف آن کشیده می‌شوید. توصیه می‌کنیم روزانه بیش از سه فنجان قهوه ننوشید.

ابتلا به آسم با التهاب روده در بزرگسالی مرتبط است

یافته‌های حاصل از مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که بیماری آسم با ابتلا به بیماری التهاب روده در آینده ارتباط دارد و تشخیص بیماری آسم با افزایش احتمال بروز بیماری کرون یا التهاب روده مرتبط بود. آنها دریافتند سن، تغییری در تاثیر بیماری کرون نداشت.

با این نوشیدنی سیستم لنفاوی تان را پاکسازی کنید/رابطه «ایبوپروفن» با افزایش فشارخون/تاثیر مصرف پنیر بر تغییر شکل جمجمه انسان/غلط نشستن این بیماری را برای شما به ارمغان می آورد

تاثیر مصرف پنیر بر تغییر شکل جمجمه انسان

در تحقیقات جدید ادعا می شود، مصرف پنیر تاثیر قابل توجهی بر شکل جمجمه انسان دارد و بیشترین تغییرات در مورفولوژی جمجمه در گروه های مصرف کننده محصولات لبنی مشاهده شد.

استفاده از لنز تماسی هنگام شنا به چشم ها آسیب می زند

داشتن لنزهای تماسی چشم در هنگام شنا می تواند به ایجاد نوعی بیماری خطرناک چشمی و آسیب جدی به چشم منجر شود، هرچند استفاده از عینک های مخصوص شنا می تواند ایمنی بسیاری را در این خصوص به وجود آورد، ولی اگر لنزهای تماسی را با دستورالعمل پزشکان و رعایت اصول بهداشتی، به صورت صحیح و مناسب بر چشم گذارند، حتی با وجود آنها نیز می توانند از شنا در استخر لذت ببرند.

با این نوشیدنی سیستم لنفاوی تان را پاکسازی کنید/رابطه «ایبوپروفن» با افزایش فشارخون/تاثیر مصرف پنیر بر تغییر شکل جمجمه انسان/غلط نشستن این بیماری را برای شما به ارمغان می آورد
غلط نشستن این بیماری را برای شما به ارمغان می آورد

مطالعات نشان داده است، نشستن طولانی نه تنها باعث کاهش سلامت انسان می‌شود بلکه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد اما در تحقیقی جدید مشخص شده، نشستن به صورت چهار زانو، بدن و سلامتی آن را در وضیعتی مخرب‌تر هم قرار می‌دهد.

چهار زانو نشستن وضعیت ارگونومیک خوبی برای بدن محسوب نمی‌شود و باعث بروز بیماری‌های متعددی چون مشکلات مزمن زانو، مفصل ران و کمردرد می شود.

 

۴ دانه آجیلی از سالم‌ترین مغز‌ها محسوب می‌شوند و در کاهش وزن و فشارخون، درمان دیابت و پایین آوردن کلسترول موثرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رژیم‌غذایی سالم در حفظ سلامت بدن انسان یک رکن اساسی محسوب می‌شود.برخی مواد‌غذایی فواید زیادی دارند که آنها را از سایر خوراکی ها یدیگر متمایز می‌سازند و از آن جمله می‌توان به مغزهای خوراکی اشاره کرد. تمام مغزهای خوراکی منابعی عالی برای چربی‌های سالم و پروتئین محسوب می‌شوند، اما برخی از آنها دارای موادمغذی بیشتری هستند که می‌توانند در کاهش وزن، کاهش کلسترول، و حتی کمک به پیشگیری از بیماری دیابت و بیماری قلبی موثرتر عمل کنند. در ادامه با برترین مغزهای خوراکی بیشتر آشنا می‌شوید.

بادام هندی یکی از محبوب‌ترین مغزهای خوراکی و میان وعده‌هاست، به همان اندازه که خوشمزه است، مفید نیز محسوب می‌شود. پژوهش جدید نشان داده است که مردان و زنان با سطوح افزایش یافته متوسط کلسترول بد (LDL) که روزانه بین ۱۶ تا ۳۶ بادام هندی مصرف می‌کردند، کاهش در سطوح کلسترول کل و کلسترول بد را پس از یک ماه مصرف این ماده‌غذایی تجربه کردند.

 مصرف بادام می‌تواند به کاهش‌وزن بدن، چربی شکمی، و فشارخون در افراد چاق کمک کند. بادام می‌تواند به تقویت‌حافظه نیز کمک کند،نتایج مطالعه ای کنترل بهتر گلوکز، بهبود سطوح‌تری گلیسیرید و کلسترول و کاهش اندازه دور کمر در بزرگسالان مبتلا به دیابت را تنها طی سه هفته پس از آغاز مصرف بادام نشان داد.بادام منبعی فوق‌العاده برای ویتامین E، کلسیم، منیزیم، و فولات است. بادام یکی از میان وعده‌های محبوب است.

گردو تنها مغزخوراکی حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ است، که با فواید ضدالتهابی پیوند خورده است و به‌طور ویژه در بهبود سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری قلبی‌وعروقی و دیابت پیوند خورده است. نتایج یک مطالعه نشان داد که دنبال‌کردن یک رژیم‌غذایی سرشار از گردو به‌مدت یک سال به بهبود سطوح کلسترول کل و کلسترول بد در زنان چاق منجر شده است.گردو ممکن است فواید قلبی بیشتری نیز داشته باشد. زنانی که روزانه حدود دو اونس (۵۶٫۶ گرم) گردو مصرف کرده بودند، بهبود عملکرد رگ‌های خونی کوچک را تجربه کرده‌اند.

پسته فواید زیادی دارد، به‌طور ویژه در  افرادی مانند بیماران مبتلا به دیابت و همچنین آنهایی که قصد کاهش وزن دارند.نتایج یک مطالعه نشان داد، بزرگسالان مبتلا به دیابت که هر روز و به‌مدت یک ماه پسته مصرف کرده بودند، بهبود چشمگیر در سطوح کلسترول و‌تری گلیسیرید را تجربه کردند. نتایج مطالعه‌ای دیگر نیز نشان داد که مصرف پسته به‌مدت چهار ماه به بهبود کنترل قندخون در بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت منتج شده است.پسته حاوی رزوراترول، آنتی‌اکسیدانی مرتبط با سطوح بهتر گلوکز در دیابت، است. مصرف پسته می‌تواند به بهبود مقاومت به انسولین و نشانگرهای التهابی کمک کند. همچنین، مصرف پسته می‌تواند به بهبود اندازه دورکمر و قندخون ناشتا منجر شود.

 

درمان کاهش حافظه با هورمون استخوان

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه کلمبیا با استفاده از یک هورمون تولید‌شده توسط استخوان‌ها،‌ موفق به معکوس کردن روند کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن، در مدل‌های حیوانی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال ساینس، این مطالعه نشان می‌دهد روند کاهش حافظه مرتبط با سن، در موش هایی که سطح هورمون استئوکلسین خونشان بالاست، معکوس می‌شود. استئوکلسین هورمونی است که توسط استخوان‌ها ترشح می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهد در مغز گیرنده‌ای برای استئوکلسین وجود دارد که روشی برای درمان زوال شناختی مرتبط با افزایش سن پیدا می‌کند. این گیرنده‌ها Gpr158 نام دارند و در ناحیه CA3 هیپوکامپ، یعنی مرکز حافظه قرار گرفته‌اند. تحقیقات قبلی نشان داد استئوکلسین نقش مهمی در حافظه ایفا می‌کند.
محققان برای بررسی بیشتر به موش‌های سالمند به طور مداوم استئوکلسین تزریق کردند و شاهد بهبود فوق‌العاده‌ای در عملکرد مغز و آزمون‌های حافظه بودند.
کاهش حافظه و عملکرد شناختی مغز با افزایش سن یک روند طبیعی است، ولی با رعایت رژیم غذایی، تحرک کافی، مدیریت استرس و عدم استعمال دخانیات می‌توان سرعت این فرآیند را کاهش داد. محققان امیدوارند با استفاده از نتایج این مطالعه بتوانند به راهکار مناسبی برای جلوگیری از کاهش حافظه مرتبط با سن دست یابند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*