۱۲ گزینه غذایی سالم برای رفع گرفتگی عروق

علاوه بر افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی، شما باید از عادات سمی مانند مصرف الکل و تنباکو جدا خودداری کنید تا دچار انسداد شریان‌ها نشوید.

 

سیر

انسداد شریان‌ها یا همان آترواسکلروز عواقب جدی سلامت به همراه دارد و بدتر از همه این که، یک دشمن خاموش است که هیچ نشانه مشخصی ندارد. رژیم‌های غذایی غنی از چربی، احتمال انسداد شریان‌ها، افزایش کلسترول، فشار خون بالا و مشکلات گردش خون را به همراه دارد.

برای جلوگیری از این بیماری‌ها، ۱۲ گزینه غذایی مفید را به رژیمتان اضافه کنید:

سیر: سیر غنی از آنتی اکسیدان ها است که توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را دارد. همچنین، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول شده، فشار خون را کاهش داده و منجر به بهبود جریان خون شما می‌شود. مصرف سیر خام از انسداد شریان‌ها جلوگیری کرده و از تجمع چربی جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون: مصرف این روغن از تشکیل کلسترول در شریان‌ها جلوگیری کرده و برای حفظ سلامت قلب مفید است.

آووکادو: خواص مشابه روغن زیتون را دارد و اسیدهای چرب ضروری آن از اکسیداسیون چربی جلوگیری می‌کند. مصرف آووکادو باعث کاهش کلسترول بد شده و به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد.

جو: جو یکی از گزینه‌های غذایی است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. مصرف جو به شما احساس انرژی و سیری طولانی مدت می‌دهد و مانع ایجاد کلسترول در دیواره‌های شریانی می‌شود.

میوه‌های حاوی پکتین: شامل توت فرنگی، سیب، گریپ فروت و انگور منجر به کاهش کلسترول آل دی آل خون می‌شوند. مصرف این میوه‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

جو یکی از گزینه‌های غذایی است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. مصرف جو به شما احساس انرژی و سیری طولانی مدت می‌دهد و مانع ایجاد کلسترول در دیواره‌های شریانی می‌شود

مارچوبه: باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می‌شود و از ایجاد لخته‌های خون جلوگیری می‌کند.

انار: مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده است و باعث کاهش آسیب ناشی از تجمع چربی در بدن می‌شود.

سویا: سویا و محصولات آن منجر به کاهش کلسترول آل دی آل شده و مصرف ۳ قاشق غذاخوری آن در روز، برای سلامت کلی قلب مفید است.

بروکلی: این سبزی تیره رنگ حاوی ویتامین کا است که منجر به حفظ سلامت شریان‌ها می‌شود.

ماهی‌های چرب: ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی ساردین و ماهی قزل آلا از جمله گزینه‌های سرشار از امگا ۳ برای جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون هستند و منجر به کاهش فشار خون می‌شوند. حداقل یک گزینه از این ماهی‌ها را هفته‌ای سه بار بخورید.

بادمجان: این سبزی تیره رنگ سبب پاک کردن شریان‌ها و کاهش کلسترول می‌شود. بادمجان حاوی فیبرهای محلول برای حفظ سلامت قلب است.

زردچوبه: این ادویه زردرنگ یک غذای ضد التهابی است که از آسیب‌های ناشی از تجمع چربی در دیواره شریانی شما جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme