استیو بنن: بعید می‌دانم ترامپ در ماه اکتبر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند

استراتژیست برکنار شده کاخ سفید در اظهاراتی درباره تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، ابراز تردید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ «استیو بنن»، استراتژیست ارشد رئیس جمهور آمریکا که به تازگی برکنار شده است، در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی بی اس، اظهار کرد: دونالد ترامپ قصد دارد از توافق هسته ای خارج شود، «یک توافق بهتر» به دست آورد و یا فقط از بیرون به این توافق نگاه کند.

او در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از ترک کاخ سفید گفت: روی این موضوع حساب نکنید که رئیس جمهور ترامپ در پایان دوره ۹۰ روزه بعدی، ماه اکتبر، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کند. بعید می دانم این طور شود.

بنن در مصاحبه خود گفت: دستگاه سیاسی آمریکا از ترامپ می خواهد این توافق را تایید کند؛ اما او قصد ندارد این کار را انجام دهد.

ترامپ تاکنون دو بار پایبندی ایران را به توافق هسته ای که سال ۲۰۱۵ میان این کشور و گروه ۱+۵ امضا شد، تایید کرده است؛ اما او اظهاراتی به زبان آورده که که نشان می دهد تمایلی به تایید این پایبندی در دوره بعدی (اکتبر) ندارد.

ترامپ در مصاحبه ماه اوت خود مدعی شده بود: فکر نمی کنم آنها (ایرانی‌ها) به توافق پایبند بوده باشند. انتظار ندارم در آینده نیز پایبندی به این موضوع از خود نشان دهند.

او  سپس از مشاوران خود خواست دلایل کافی برای نشان دادن پایبند نبودن ایران به توافق هسته ای جمع‌آوری کنند.

در دوران نامزدی ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ  از توافق هسته ای انتقادهای شدیدی کرد و حتی بیشتر اوقات آن را بدترین توافق ممکن می نامید. اما ترامپ درباره اینکه قصد دارد چگونه به ایران برخورد کند، پیام های متناقضی  ارسال می کرد. وی در کنفرانس آیپک سال ۲۰۱۶ گفته بود خواستار لغو کامل «توافق فاجعه آمیز با ایران» است و تحریم های قبلی را برای متعهد نگه داشتن ایران از سر می گیرد.

اما از زمانیکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است از لغو توافق هسته ای خودداری کرده، هرچند تحریم های جدیدی را علیه نهادها و برخی افراد این کشور وضع کرده است.

استیو بنن پس از برکناری، بار دیگر به سایت تحلیلی «بریت بارت» بازگشته است که پیش از ملحق شدن به کمپین انتخاباتی ترامپ در اوت ۲۰۱۶، مشغول به کار در آن بود. بنن همچنان در سخنانش از ترامپ حمایت می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*