اخبار استان/زیبا سازی ۱۴ مدرسه در بیرجند با همت دانش آموزان بسیجی

پیش‌بینی برداشت ۳۰۰ تن دانه کلزا از مزارع کشاورزی سربیشه
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال زراعی ۹۷-۹۶، ۳۰۰ تن دانه کلزا از مزارع کشاورزی شهرستان سربیشه برداشت شود. «سیدحسن رضوی» با اشاره به آغاز کشت کلزا در شهرستان سربیشه، اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان سربیشه، طی سال زراعی ۹۷-۹۶ زیر کشت کلزا می‌رود که پیش بینی می‌شود حدود۳۰۰ تن دانه کلزا از این مزارع برداشت شود.

پلمپ یک حلقه چاه غیرمجاز در نهبندان
یک حلقه چاه غیر مجاز در شهر شوسف شهرستان نهبندان پلمپ شد رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی، با پیگیری گروه گشت و بازرسی منابع آب این شهرستان، یک حلقه چاه غیرمجاز در اقدامی داوطلبانه در شهر شوسف واقع در محدوده مطالعاتی سهل آباد پلمپ شد. محمد علی شهابی افزود: این حلقه چاه برای مصرف کشاورزی حفر شده بود.

پیشرفت ۸۰ درصدی آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی نهبندان
مدیر امور آب و فاضلاب شهری نهبندان گفت: عملیات اجرایی ساختمان آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی این شهرستان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. موسی حسنی افزود: هم اکنون این ساختمان در مرحله نماکاری بوده و همزمان عملیات سیم کشی و برق ساختمان نیز در حال پیگیری و اجراست.

بیش از ۵/۱ هزار تن پسته خشک
از شهرستان سرایان برداشت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی سرایان از پایان یافتن فصل برداشت پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال یک هزار و ۶۲۴ تن پسته خشک از یک هزار و ۶۰۰ هکتار درختان بارور سرایان برداشت می‌شود. موسی سلیمانی در جلسه مدیریت باغات پسته شهرستان سرایان اظهار داشت: امسال به علت نوسانات دمایی و سرمای بهاره پیش‌بینی برداشت یک هزار و ۶۲۴ تن پسته خشک را از باغات این شهرستان خواهیم داشت که ۳۰ درصد نسبت به برداشت سال گذشته کاهش داشته است.

زیبا سازی ۱۴ مدرسه در بیرجند با همت دانش آموزان بسیجی
دانش آموزان شرکت کننده در اردوی جهادی، ۱۴ مدرسه را در شهرستان بیرجند بهسازی و زیباسازی کردند. فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی گفت: ۴۰۲ دانش آموز پسر و ۱۸۰ دانش آموز دختر تعطیلات تابستان خود را به این فعالیتها اختصاص دادند. سرهنگ فلاحی افزود: نقاشی و شعار نویسی بیش از هزار متر مربع و رنگ آمیزی بیش از ۲۴ هزار مترمربع فضای آموزشی از جمله فعالیت های جهادی این دانش آموزان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*