کاهش ناهنجاری های اجتماعی و طلاق در توجه به نماز

گردهمایی ائمه جماعات ،یاوران نماز و رابطین دستگاه هایی اجرایی روز گذشته با حضور مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد .
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، وضعیت اقامه نماز در دستگاه های اجرایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر ساله دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه نماز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بر اساس این ارزیابی سال ۹۴ ، ۱۸ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در بین وزارت خانه های خود موفق به کسب رتبه اول کشوری شده اند .
حجت الاسلام والمسلمین حسین کمیلی با اشاره به حساسیتی که مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به اقامه نماز دارند ، اظهار امیدواری کرد این آمار در سال ۹۵ به مراتب بیشتر شود .
وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی به جد پیگیر مصوبات شورای اقامه نمازند ، افزود: وضعیت اقامه نماز در بین دستگاه هاو نهادهای مختلف در استان خراسان جنوبی هر چند در حد آرمانی نیست اما در مقایسه با سایر استان ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است .
وی با ابراز رضایت از برگزاری نماز جماعت در مساجد استان اذعان داشت: نماز صبح نیز در اکثر مساجد استان برگزار می شود مگر در مساجدی که فاصله آنها از هم کمتر از ۵۰۰ متر است .
برگزاری نماز ظهر و عصر در ۱۷۰۰ مدرسه استان / برگزاری شورای اقامه نماز منطقه دوی کشور در خراسان جنوبی
وی ادامه داد: نماز ظهر و عصر نیز در ۱۷۰۰ مدرسه در سطح استان در سال گذشته برگزار شده که در ۵۰۰ مدرسه با حضور ائمه جماعات و در ۱۲۰۰ مدرسه با حضور فرهنگیان اقامه شده است . رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با نماز همانند سال گذشته با جدیت امسال هم برگزار خواهد شد ، گفت: طی روزهای جاری شاهد برگزاری شورای اقامه نماز منطقه دوی کشور با حضور استان های خراسان شمالی، رضوی ، سیستان و بلوچستان،کرمان و هرمزگان در استان خواهیم بود .
هنوز نماز را نشناخته ایم
کاهش ناهنجاری های اجتماعی در توجه به نماز
مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشورنیز بعنوان سخنران ویژه در این مراسم با تاکید بر اینکه هنوز ما نماز را نشناخته ایم و این یک ادعای بزرگی به شمار می رود ، گفت: با توجه به نماز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق را در جامعه نخواهیم داشت . دریس از رابطین، یاوران نماز و ائمه جماعات خواست به بیانات رهبری در خصوص نماز توجه ویژه داشته باشند و از آنها بهره بیشتری ببرند و در ادامه افزود: نماز در بهبود اخلاق ایمانی و جذابیت انسان تاثیر فراوانی دارد .
وی با بیان اینکه اسلام در طول تاریخ سیر نزولی و صعودی داشته ، ادامه داد: در سال ۱۴۹۲ بعد از ۸۰۰ سال عظمت اسلام در دوره آندولس شاهد سیر نزولی اسلام تا سال ۱۹۶۷ بودیم و بعد از آن در سال ۱۳۴۲ با ظهور و بروز ذخیره الهی و موسای زمان امام خمینی (ره) شاهد سیر صعودی جهان اسلام بودیم .
شهدای مدافع حرم تربیت یافته نماز اند
وی در ادامه با انتقاد از اظهار نظر عده ای مبنی بر وضعیت اسفبار نماز در جامعه و استنادشان به اینکه وقتی اتوبوسی در یک مسیر برای نماز توقف می کند فقط چند نفر برای اقامه نماز پیاده می شوند ، اذعان داشت: اقامه نماز در جامعه اسلامی ما فرزندانی را تربیت کرده که با وجود فرزند ۸ ماهه اش برای نبرد به سوریه می رود و یا اینکه فقط ۸ ماه بعد ازدواجش راهی این جبهه شده و جانش را فدای اسلامی می کند .
اختلاس های میلیاردی دسیسه دشمنان برای ضربه به ایران اسلامی
مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اختلاس های میلیاردی که در کشور شاهد آن بوده ایم ، گفت: اینگونه اقدامات دسیسه دشمنان نظام و کسانی بوده که خواسته اند به نظام ضربه بزنند چرا که این اختلاس ها چند هزار میلیاردی اگر خواسته باشد بین جمعیت ۸۰ میلیونی تقسیم شود به هر نفر ۲۳۵ میلیون تومان تخصیص می یابد .
دریس تاکید کرد: اینگونه اقدامات نمی تواند به اسلام ضربه بزند چرا که این افراد شاگرد دشمنان سر سختی مانند معاویه هم نمی شوند که ۸۰ سال بر امام علی (ع) لعن فرستادند. وی با تاکید بر اینکه ما کشته نمازیم ، افزود: قبول داریم که نماز کمی در جامعه کمرنگ شده است اما باید دقت کرد که خلوتی مساجد ما در مقایسه با سالهای اولیه انقلاب شاید بخاطر ساخت فرهنگ سراهایی بوده که خود از غرب وارد کشور شده و ما را گرفتار خود کرده است .
نماز برترین چیزی است که جامعه مسلمانرا به تهذیب و اخلاق متعالی می رساند
وی با بیان اینکه نماز برترین چیزی است که جامعه مسلمان را به تهذیب و اخلاق متعالی می رساند ، ادامه داد: ما در زمان هجوم فتنه ها و در آخر الزمان قرار داریم که تمام فتنه ها همانند پاره ای از شب به ما هجوم آورده اند بنابراین باید دید برای خروج از این فقنه ها چه باید کرد ؟
دریس تصریح کرد: برای رهایی از این فتنه ها باید به اهل بیت و قرآن بر اساس آیات قرآنی تمسک جست و به نماز و صبر استعانت کرد .
وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل تربیتی به نماز متکی است ، افزود: ما باید طعم شیرین نماز را بچشیم تا بتوانیم به بقیه هم بچشانیم .
وقت شناسی مهم ترین درس نماز
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه نماز ستون و خیمه گاه دین اسلام است ، گفت: ما از نماز می توانیم درس وقت شناسی را بعنوان مهم ترین درس در زندگی فرا بگیریم که هم در زندگی فردی و هم اجتماعی می تواند کمک کار ما باشد .
ایرج مهدی زاده افزود: ائمه جماعات تنها نباید به برگزاری نماز جماعت و یک امر فیزیکی اکتفا کنند بلکه باید ببینند نسل جوان ما چه نیازهای شناختی دارند و متناسب به ذائقه آنها به بیان مطلب بپردازند.
وی تاکید کرد : دغدغه برگزاری نماز را باید همه اقشار جامعه داشته باشند .
تفاهم نامه های ستاد اقامه نماز با دستگاه های اجرایی بومی سازی می شود

کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر بومی سازی توافق نامه های ستاد اقامه نماز با دستگاه های اجرایی استان ، گفت: تاکنون ۱۳ دستگاه اجرایی این توافق نامه ها را بومی سازی کرده اند. بهدانی افزود: تلاش می شود در سایر دستگاه های اجرایی نیز این تفاهم نامه بومی سازی شود . وی ادامه داد: ۹۸ درصد مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به اقامه نماز در مجموعه های خودشان اهتمام لازم را دارند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*