آخرین خبر :

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان خبر داد: بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات بانک کشاورزی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال طرح ضربتی اعطای وام قرض الحسنه ازدواج در بانک کشاورزی

امروز خراسان جنوبی -کاظمی فرد kazemi@birjandtoday.ir
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی از بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات این بانک تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد وگفت: این بخشودگی شامل تسهیلات یارانه ای دولت در بخش کشاورزی و یا تسهیلات کشاورزانی که بر اثر حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده اند می باشد.
نجفی در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ضربتی اعطای وام قرض الحسنه ازدواج دربانک کشاورزی درراستای سیاست های بانک مرکزی و به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: این طرح  در۱۱  بانک کشور که از طریق بانک مرکزی معرفی شدند اجرایی می شود تا زوج های جوانی که  درصف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج هستند بتوانند این تسهیلات را تا پایان شهریور ماه سال جاری دریافت نمایند.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک  هزار و ۷۷ نفر در سامانه بانک کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۶۵۲ نفر مبلغ ۶۵ میلیارد و ۸۳۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه را از شعب بانک کشاورزی دریافت و تعداد ۴۲۵ نفر دیگر در سامانه بانک کشاورزی در صف انتظار بودند که تمامی افراد به شعب بانک کشاورزی معرفی شدند و از امروز می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و ارائه مدارک لازم اقدام به دریافت تسهیلات نمایند. مدیر شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به اینکه اکنون  هیچ ثبت نام کننده ای در سامانه بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات ازدواج در صف انتظار نیست، عنوان کرد: تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان می باشد که به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد  پرداخت می شود.
به گفته نجفی اقساط وام قرض الحسنه ازدواج ۴۸ ماهه بوده و در صورت دارا بودن یک نفرضامن معتبر که بدهی معوقه و چک برگشتی نداشته باشند، قابل پرداخت است. وی اظهار کرد: شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی طی سال ۹۵  مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به هزار و ۷۶۴ نفر از زوج های جوان پرداخت کرده است.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان آمار پرداختی کلیه تسهیلات بانک کشاورزی در سال گذشته را مبلغ ۵ هزار و ۴۶۰ میلیون ریال به ۳۳ هزار و ۱۱ نفر متقاضی اعلام کرد و گفت: از مجموع آن مبلغ ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی بلند مدت به هزار و ۲۹۹ نفر از عشایر مرزی کوچنده استان پرداخت شده است.
بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات بانک کشاورزی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال
مدیر شعب بانک کشاورزی استان در ادامه با اشاره به طرح بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات این بانک تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال گفت: بانک کشاورزی بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سود و وجه التزام تسهیلات کمتر از ۴۰۰ میلیون ریال بدهکاران مشمول بند”و”تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ را درصورت تسویه حساب کامل اصل بدهی مورد بخشودگی قرار می دهد.
وی با بیان اینکه این طرح شامل تسهیلاتی می شود که سررسید آن تا پایان سال ۱۳۹۵ بوده و مطالبات سررسید گذشته محسوب می شود، عنوان کرد:درراستای اجرای این طرح در سال ۹۵ تعداد ۴ هزار و ۹۶ فقره تسهیلات تسویه حساب شده که بخشودگی سود این تسهیلات ۸۲ میلیارد ریال و وجه التزام آن ۱۰ میلیارد ریال بوده است.
نجفی ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون مبلغ ۱۶ میلیارد ریال سود و یک و نیم میلیارد ریال وجه التزام مورد بخشودگی قرار گرفته است. مدیر شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه طرح بخشودگی در سال گذشته ویژه تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بوده و در سال جاری به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، افزود: بخشودگی وجه التزام(دیر کرد) در سال ۹۵ توسط بانک کشاورزی استان برای ۱۹ هزار ۴۷۲ فقره تسهیلات به مبلغ  ۴۷ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال اجرا شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*