فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خبر داد : کشف ۱۴۹۰ کیلو مواد مخدر طی ۴۸ ساعت در استان

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی طی ۵ مرحله عملیات جداگانه در مناطق عمومی نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس و یگان تکاوری ۱۰۲ دیهوک صورت گرفته که در این عملیات ۱۲۸۰ کیلوگرم تریاک و ۲۱۰ کیلوگرم مرفین کشف و ضبط شده است .
سردار مجید شجاع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این عملیات ۱۱ قاچاقچی دستگیرو تعداد ۶ خودرو توقیف شده ، افزود: طی یک ماه گذشته ۵ تن و از ابتدای سال جاری نیز بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدردر استان کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه کشفیات اخیر توسط فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند کشف شده ، ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در محور ترانزیتی قرار دارد از محورهای مختلف شاهد ورود مواد مخدر به استان هستیم اما عمدتا این مواد از مرزهای جنوبی و از استان سیستان و بلوچستان و بخشی نیز از استان کرمان و سایر استان ها وارد خراسان جنوبی می شود .
وی تاکید کرد : نیروی انتظامی در استان قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می کند و در این زمینه نیروها در نقاط مختلف استان از هیچ کوششی دریغ ندارند .
خروج مواد مخدر از کشور
توسط حجاج به هر مقداری خلاف است
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اعزام حجاج بیت ا… الحرام به عربستان در آینده نزدیک گفت: در چند ماه گذشته با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی برای حجاج توسط سازمان حج و زیارت استان کارشناسانی از نیروی انتظامی نیز در این کلاس ها حضور یافته اند و آموزش های لازم را به حجاج داده اند .
سردار شجاع افزود: امسال با توجه به اینکه رابطه سیاسی و کنسولی با کشور عربستان نداریم بنابراین اگر زائری دچار خطا و اشتباهی شد بویژه در مورد حمل مواد مخدر شرایط دشواری برایش ایجاد خواهد شد.
محرومیت ۵ ساله از سفر برای حجاج حامل مواد مخدر
وی با اشاره به خلاف بودن حمل مواد مخدر و خروج انها از کشور توسط زائران اذعان داشت: به همراه داشتن مواد مخدر به هر میزانی خلاف است و اگر در داخل کشور این مواد از زائران کشف شود ضمن ممنوعیت از ادامه سفر اگر بار اولش باشد ۴ تا ۵ سال ممنوع الخروج از کشور می شود و در صورتی که بار دومش باشد تا ۱۵ سال ممنوع الخروج می شود .
وی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای برای حمل مواد مخدر در کشور عربستان مورد پذیرش مقامات این کشور قرار نمی گیرد ، گفت: کهولت سن و بیماری در این کشور مورد قبول قرار نمی گیرد و با افراد خاطی به شدت برخورد می شود .
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در فرودگاه های ایران با کمک دستگاه های پیشرفته تلاش می شود از خروج مواد مخدر جلوگیری شود و تمامی لوازم و وسایل حجاج نیز به دقت بازرسی می شود ، افزود: تمامی این سختگیری ها برای این است که شان حجاج در عربستان حفظ شود.
همراه داشتن داروهای کدئین دار و آرامبخش ممنوع است
سردار شجاع ادامه داد: همراه داشتن داروهای کدئین دار و آرامش بخش نیز برای حجاج ممنوع است و در صورت خروج از کشور و هم چنین ورود به کشورعربستان با آن برخوردی مشابه برخورد با مواد مخدر خواهد شد .
وی تاکید کرد: حجاج فقط داروهایی می توانند به همراه داشته باشندکه توسط تیم پزشکی حج و زیارت و هلال احمر مورد تایید باشد چرا که در کشور مقصد در صورت نیاز برای این حجاج دارو تهیه خواهد شد .
حجاج از بردن داروهای گیاهی پرهیز کنند
وی از حجاج خواست از بردن خوراکی جات بخصوص داروهای گیاهی چون در کشور عربستان ناشناخته اند پرهیز کنند چرا که داروی گیاهی مانند شیرین بیان سابقه داشته که در این کشور همانند مواد مخدر با آن برخورد شده است .
وی از زائران خواست برای اینکه مشکلی برایشان ایجاد نشود ار بردن سایر خوراکی ها مانند مغزی جات، آبغوره و …. خودداری کنند .
ثبت لحظه ای و میانگین سرعت
رانندگان در جاده های استان
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در استان برای برخورد با رانندگان خاطی در جاده ها گفت: از ۷ مرداد ماه در ۲۶ نقطه و محور مواصلاتی استان تعداد ۴۱ سامانه مراقبت از سرعت غیر مجاز فعال شده که این دوربین ها سرعت لحظه ای و میانگین رانندگان را می سنجند. سردار شجاع با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای حفظ و تامین امنیت مسافران در معابر صورت می گیرد، افزود: اگر راننده ای در فواصل این دوربین ها هم از سرعت مجاز تخطی کند و یا اینکه میانگین سرعتش مناسب نباشد ممکن است به دفعات جریمه شوند.
کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده ای طی امسال
وی با اشاره به رشد تصادفات جاده ای در سال جاری در استان اذعان داشت: به رغم اینکه در این مدت تصادفات خسارتی و جرحی رشد داشته اما بلحاظ تلفات کاهش ۱۰ درصدی را شاهد بوده ایم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*