فرمانده انتظامی استان خبر داد: افزایش ۲۸ درصدی آمار تصادفات در استان

نشست خبری فرمانده انتظامی استان و معاونین وی روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد. در این جلسه سردار شجاع فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاری با توجه به مشکلات این حرفه، یک عشق است و خبرنگاران در تمامی حوزه ها صاحب نظر هستند و می توانند از افراد تاثیرگذار در ارتقای امنیت در سطح جامعه باشند.
شهروندان استان از تماس غیر ضروری با ۱۱۰ بپرهیزند
وی به بحث تجمیع فوریت های پلیسی و انعکاس تمامی تماس ها و نیازمندی های فوریتی پلیس در مرکز استان اشاره کرد و در ادامه افزود: از ابتدای سالجاری ۷۸ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. وی از هم استانی ها خواست تنها در موارد ضروری و فوریت ها با ۱۱۰ تماس بگیرند و از اشغال این شماره برای موارد غیر ضروری خودداری نمایند. سردار شجاع از افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تماس های عملیاتی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان خبر داد و افزود: در حوزه تماس های غیر قابل رسیدگی با ۱۱۰ نیز در استان با همکاری هم استانی ها ۳۵ درصد کاهش تماس داشته ایم.
کشف بالغ بر ۱۵ تن انواع مخدر از ابتدای سالجاری در استان
وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۱۵ تن انواع مواد مخدر در سطح استان توسط عوامل فرماندهی انتظامی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است، اظهار کرد: در حوزه کشف سلاح غیر مجاز ۱۹ درصد افزایش کشف داشته ایم و در بحث جرایم خشن نیز متاسفانه ۲ فقره قتل عمد در استان رخ داده که هر دو مورد کشف و قاتلین دستگیر و به جرایم خود اعتراف کرده اند.
افزایش ۷ درصدی سرقت خودروها و اهمیت مراقبت از خودروها توسط مالکین
وی با اشاره به وقوع ۵۹ مورد سرقت خودرو در استان و افزایش ۷ درصدی آمار سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: قفل ۵۰ درصد خودروهای سطح شهر بیرجند با هر کلیدی باز و روشن می شوند. البته بیشتر سارقین خودروها نیز با هدف سرقت اشیای داخل خودرو دست به سرقت خودرو می زنند و لذا بحث نگهداری و مراقبت از خودروها توسط مالکین در جلوگیری از وقوع سرقت خودرو بسیار موثر است.
افزایش ۱۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر استان
فرمانده انتظامی استان در عین حال از کاهش آمار سرقت و موتورسیکلت و سرقت از منزل و مغازه در استان خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگیری قاچاقچیان کالا ۲ درصد و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۱۰ درصد در استان افزایش داشته است.
صدور ۱۶ هزار فقره گواهینامه
وی همچنین به افزایش ۱۱ درصدی توقیف موتورسیکلت های مختلف و مزاحم و توقیف ۲۸۰ دستگاه خودرو با خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۷۵ راننده مشکوک به اعتیاد تست به عمل آمده که ۵ درصد تست ها مثبت بوده است. در این مدت بالغ بر ۱۶ هزار فقره گواهینامه صادر شده و صدور گذرنامه نیز افزایش ۲۷ درصدی داشته است.
افزایش ۱۵ درصدی برخورد با رانندگان متخلف
سردار شجاع با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برخورد با مالکین متخلف اماکن عمومی و مغازه های سطح استان که قدردانی مردمی را از طریق تماس ها با ۱۹۷ باعث گردیده، اظهار کرد: در این مدت ۳۵۶ دستگاه خودرو و ۳۶ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.
مرگ ۸۹ نفر در تصادفات استان
وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصد مجموع تصادفات استان گفت: در تصادفات منجر به فوت یک درصد کاهش و در تعداد متوفیان حدود ۲ درصد کاهش داشته ایم. ضمن اینکه تعداد تصادفات جرحی استان ۲۷ درصد و تعداد مجروحین تصادفات ۲۷ درصد افزایش داشته است و متاسفانه ۸۹ نفر از ابتدای امسال در تصادفات جاده ای و درون شهری استان فوت کرده اند. سردار شجاع به اقدامات خوب حوزه پلیس فتا در استان اشاره کرد و گفت: عمده تخلفات این حوزه مربوط به کلاهبرداری و برخی مسایل اخلاقی بوده است که تحت کنترل کامل پلیس فتا قرار دارد. به گفته سردار شجاع آمار انتقادات مردمی در سامانه ۱۹۷ بیش از ۷ درصد کاهش داشته و درخواست ها و پیشنهادات افزایش ۴۱ درصدی و تقدیر از عمکلرد پلیس رشد ۲۵ درصدی داشته است. ضمن اینکه کل تماس های مردمی با ۱۹۷ در این مدت با ۷ درصد افزایش ۵۰۵۶ مورد بوده است.
۸۱ درصد پرونده های متشکله
در کلانتری ها به مصالحه ختم شده است
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در بحث جلب مشارکت های عمومی از ابتدای سالجاری ۱۷ مورد عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان های مختلف استان با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی داشتیم. برگزاری ۱۱ جلسه در طرح شورای معتمد پلیس، ۷ جلسه با سازمان های مردم نهاد، پیگیری فضاسازی شهری در طول سال، برگزاری بیش از ۱۵۰ جلسه آگاهسازی در مساجد و ادارات و محافل عمومی، برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برنامه های رادیویی و تلویزیونی از دیگر اقدامات پلیس استان در این حوزه بوده است. وی به ۸۱۴ مورد مراجعه مردمی به مراکز مشاوره پلیس و بیش از هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۸۱ درصد پرونده های تشکیل شده در این مراکز به مصالحه ختم شده است. وی با اشاره به طرح نهضت قرانی در نیروهای مسلح گفت: فرماندهی انتظامی استان، دستگاه برتر قرآنی در بین دستگاه های استان است و سال قبل در آزمون حفظ یک جزء تا کل قرآن ۵۱۵ نفر شرکت کردند که ۳۸۳ نفر قبول شدند.
کاهش ۱۲ درصدی پدیده فرار از خانه
سردار شجاع در خصوص برگزاری کنسرت ها نیز گفت: این درست نیست که گفته می شود نیروی انتظامی با برگزاری برخی کنسرت ها مخالف است زیرا ما تنها در بحث محل برگزاری اظهار نظر می کنیم و آنهم به لحاظ مسایل امنیتی کنسرت است و اظهار نظر در خصوص محتوای کنسرت ها با فرهنگ و ارشاد اسلامی است و البته نباید هیچ حوزه ای فدای حوزه دیگر شود. وی به کاهش ۱۲ درصدی پدیده فرار دختران از خانه اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ مورد اقدام به خودکشی در استان رخ داده که تفاوتی با آمار مدت مشابه سال قبل نداشته است.
عزم نیروی انتظامی برای جلوگیری از فعالیت موسسات مالی غیرمجاز جدید در استان
سردار شجاع با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی و مسئولین ذیربط در استان تلاش دارند تا دیگر اجازه تاسیس موسسات مالی غیرمجاز جدید داده نشود، اظهار کرد: مشکل کاسپین و ثامن الائمه رفع شده و در خصوص توسعه نیز باید سازوکار قانونی طی شود و تعیین تکلیف گردد. در پایان این نشست از خبرنگاران فعال حوزه انتظامی استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*