آخرین خبر :

رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی خبر داد : آغازفروش آزمایشی گاز مایع در بازارچه ماهیرود تا پایان هفته

رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی از آغاز عملیات فروش آزمایشی گاز مایع در بازارچه ماهیرود تا پایان هفته خبر داد . محمد رضا فخر در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تمامی امکانات برای فروش گاز مایع در این بازارچه بارگذاری شده ، افزود: اجرا و نصب تاسیسات سیلندر پر کنی گاز مایع در بازارچه ماهیرود طرح پایلوتی بوده که فقط در خراسان جنوبی اجرایی شده و در حال حاضر تعدادی از استان ها تمایل دارند از این طرح الگوبرداری کنند. وی ظرفیت این تاسیسات را ۴۸ تن در روز عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز کشور افغانستان به گاز مایع و نیازسنجی که صورت گرفته تلاش خواهد شد این ظرفیت افزایش یابد.وی با بیان اینکه پیش بینی می شود استقبال زیادی از فروش گاز مایع در بازارچه صورت گیرد ، اذعان داشت: کمک به مباحث زیست محیطی در منطقه با توجه به اینکه در کشور افغانستان در صورت کمبود گاز مایع از چوب و سوخت های فسیلی استفاده می کنند ، ایجاد اشتغال برای ۷ الی ۱۰ نفر ، کمک به درآمدزایی بازارچه و تردد روزانه تعداد زیادی ارباب رجوع برای خرید گاز مایع و .. از جمله دستاوردهای راه اندازی این تاسیسات می باشد.
بهره برداری از سوله تخصصی بارگیری شیشهظرف یک ماه آینده
وی در ادامه از ساخت سوله تخصصی و ویژه بارگیری شیشه در بازارچه خبر داد و گفت: این سوله ۴ هزار متر مربع مساحت دارد که در آینده نزدیک ۲ جرثقیل ثابت برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به صاحب بار در این سوله نصب خواهد شد و پیشرفت کار تاکنون ۹۵ درصد می باشد و ظرف یک ماه آینده شاهد بهره برداری کامل از آن خواهیم بود .
طرح جامع بازارچه ماهیرود در دست بازنگری
رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی که حامل خبرهای خوش دیگری هم از بازارچه مرزی ماهیرود ظرف یکی دو ماه آینده بود در ادامه از آماده بهره برداری بودن سکوی تخلیه و بارگیری سیمان بطول ۱۰۰ متر خبر داد و گفت: بازنگری طرح جامع بازارچه مرزی ماهیرود بر اساس نیازسنجی های جدید نیز در دست اقدام است و به مشاور واگذار شده تا نقشه جامعی تهیه شود.
رفع نیاز بازاچه ماهیرود به تلفن ثابت با بهره برداری از مرکز سوئیچینگ
فخر به ساخت مرکز مخابرات و سوئیچینگ در بازارچه اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این مرکز نیاز بازارچه و غرفه داران به تلفن ثابت مرتفع می شود و در حال حاضر این مرکز آماده و تکمیل شده است .
افزایش تعداد باسکول ها در بازارچه به ۶ مورد ظرف یک ماه آینده
وی به اجرای طرح برقرسانی در طرح توسعه بازارچه اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان در ورودی و خروجی بازارچه نیز ظرف دو ماه آینده تکمیل می شود و علاوه بر این سه باسکول جدید نیز خریداری شده که یکی نصب و دو مورد دیگرظرف یک ماه آینده نصب خواهند شد و با این تفاسیر شاهد افزایش تعداد باسکول ها به ۶ مورد خواهیم بود .
محوطه سازی و جدول کشی بازاچه در اولویت کاری
وی از عدم محوطه سازی و جدول کشی در بازارچه بعنوان یک کمبود و نیاز جدی یاد کرد و اذعان داشت: در این راستا بعد از تهیه نقشه جامع بازارچه اولویت کاری با محوطه سازی خواهد بود چرا که با پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندارو معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری امسال اعتبارات خوبی تخصیص یافته که شاهد تسریع در روند پروژه ها خواهیم بود.فخر از اتمام عملیات دیوار کشی ضلع شرقی و شمالی بازارچه طی یک ماه خبر داد و افزود: امید می رود در سال جاری طرح های عمرانی بازارچه با سرعت بیشتری انجام شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*