دستاورد حوزه سلامت در خراسان جنوبی تشریح شد ::هفتمین سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی در شهریورماه

روز گذشته در نشستی خبری که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جمعی ازهیات رئیسه و معاونان این مجموعه برگزار شد دستاوردهای حوزه سلامت در خراسان جنوبی در فاصله زمانی اسفند ماه سال ۹۵ تا مرداد ماه سال جاری تشریح و دکتر قائمی در این نشست ازسفر وزیر بهداشت به استان در شهریور ماه و بهره برداری از ۴۰ پروژه در این سفر خبر داد .
بهره برداری ازبیمارستان رازی
و مرکز شیمی درمانی مهر ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عمده این پروژه ها بهداشتی، درمانی و آموزشی خواهند بود ، گفت:در اسفند ماه سال گذشته هفتمین سفر وزیر بهداشت به استان را داشتیم که بهره برداری از بزرگترین بیمارستان استان با عنوان بیمارستان فوق تخصصی رازی و افتتاح اولین مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بامشارکت خیرین با عنوان ایران مهر از مهم ترین برنامه های سفر وزیر به استان بود.
انجام ۵۱ پرواز و ارائه خدمات
به ۶۶ بیمار توسط اورژانس هوایی طبس
دکتر کاظم قائمی به انجام اولین عمل جراحی اش (تومورجمجمه ومغز) در بیمارستان رازی اشاره کرد و افزود: بهسازی و افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قائن و افزایش تعداد تخت ها از ۱۶ به ۳۵ تخت، استقرار دومین اورژانس هوایی استان در شهرستان طبس، انجام ۵۱ پرواز و ارائه خدمات به ۶۶ بیمار ازدیگر دستاوردهای دانشگاه است که در اسفند ماه شاهد بهره برداری ازآنها بوده ایم .
افتتاح بیمارستان
حضرت رسول (ص) فردوس با حضور وزیر
وی به افزایش چارت سازمانی دانشگاه از ۲۰۳ به ۶۵۰ نفر اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح و راه اندازی بیمارستان ۱۴۸ تختخوابی حضرت رسول (ص) فردوس و اورژانس ۱۱۵ و مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت باغشهر اسلامیه از جمله دستاوردهای سفر وزیر بهداشت درفروردین ماه به استان بوده است .
درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی درجشنواره کشوری
وی در ادامه به کسب رتبه دوم کشوری در زمینه شعر طنز،رتبه برتر کشوری در زمینه مصنوعات چوبی و دو رتبه برتر کشوری در زمینه فیلم کوتاه در هشتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری آزمون سلامت بالینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پردیس دانشگاه، برگزاری آزمون دستیاری بالینی برای اولین بار با ۹۵ داوطلب، افتتاح مرکز ناباروری در مرکزاستان، برگزاری جشنواره شهید مطهری و ارتقای ۱۳ نفراز استادیاری به دانشیاری و….. ازدیگر دستاوردها و برنامه های دانشگاه در سال جاری بوده است .
افتتاح بخش NICU و زایمان طبیعی
تک نفره در بیمارستان ولی عصر(عج)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به افتتاح بخش NICU در بیمارستان ولی عصر(عج) اشاره کرد و گفت: بهره برداری از بخش زایمان طبیعی تک نفره در این بیمارستان ، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و مسابقات قویترین مردان دانشجو برای اولین بار در دانشگاه ،ورود سی تی اسکن به بیمارستان رازی، عمل جراحی جوان ۱۶ ساله عراقی در راستای طرح توریسم درمانی و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با ۹۵۰ داوطلب در ۴۴ رشته ازدیگر این برنامه ها در سال جاری به شمار می روند .
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت شنبه در استان
دکتر قائمی به پذیرش ۹ دانشجوی مامایی،۵ پزشکی و ۲ دندانپزشکی غیر ایرانی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سفر معاون غذا و داروی وزارت بهداشت روزشنبه به استان ، استقرار سی تی اسکن ۱۶ اسلایس پیشرفته در شهرستان های نهبندان ، قائن و فردوس ، راه اندازی سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و آنژیوگرافی دربیمارستان رازی ، تکمیل پروژه ساختمان رازی و آمفی تئاتر و انتقال بخش جراحی قلب ، داخلی قلب، ccu و اینترونشن قلب به بیمارستان رازی ازجمله اقدامات آتی دانشگاه خواهند بود.
برگزاری اردوی جهادی دانشجویی در شهریورماه
در ادامه این نشست معاون فرهنگی آموزشی دانشگاه به خدمات ارائه شده این معاونت پرداخت وبا بیان اینکه ۱۰۰ درصد دانشجویان در خوابگاه های ملکی و خودگردان اسکان دارند، گفت: ۱۰۰درصد ایاب و ذهاب دانشجویان رایگان است و یک میلیارد تومان به دانشجویان سال گذشته تسهیلات داده ایم. دکتر رضا دستجردی به فعالیت ۸ نشریه دانشجویی اشاره کرد و افزود: در شهریور ماه اردوی جهادی با حضور ۷۰ دانشجوی دانشگاه را در روستاهای نهبندان و شرکت تیم ورزشی دانشگاه را در مسابقات کشوری با حضور ۲۶ نفر در رشته های مختلف خواهیم داشت .
سربلندی بیمارستان های استان در طرح اعتبار سنجی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به ساخت و راه اندازی کلینیک های تخصصی دربیمارستان های فردوس و قاین و مراکز غربالگری سرطان در قاین و طبس اشاره کرد و گفت: در طرح اعتبار بخشی بیمارستان های کشور که سال گذشته اجرایی شد تمامی بیمارستان های استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که گرید ۳ و غیراستاندارد نداشتیم و سر بلند از این طرح بیرون آمدیم . دکتر دهقانی باتاکید بر اینکه روند توسعه ای دانشگاه متوقف نخواهد شد ، افزود: دانشگاه ۱۴۰ میلیارد تومان از دستگاه های بیمه گر طلب دارد .
بهره برداری کلینیک تخصصی پزشک خانواده در استان
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیزدر ادامه به تحصیل ۳۳۵۵ دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون دستیاری تخصصی که بالاترین سطح آزمون جامع کشور است در دانشگاه برگزار شده که جزو افتخارت ما به شمار می رود. دکتر عابدی به بهره برداری کلینیک تخصصی پزشک خانواده در استان با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از دانشگاه های اول کشور است که این رشته را تدریس می کند و درحال حاضر پنج دانشجو در این رشته دارد . وی از راه اندازی مرکز پزشکی الکترونیک در دانشگاه بعنوان یکی از اقدامات مهم یاد کرد و ادامه داد : استودیوی خاص فیلم برداری و امکانات تجهیزاتی برای مرکز پزشکی الکترونیک فراهم شده است.
۸۸ درصد مردم استان تغذیه ناسالم دارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز درادامه با بیان اینکه ۷/۵ درصد مردم در استان سیگاری اند و، ۸۸ درصدشان تغذیه ناسالم دارند ، ۳۱ درصد کم تحرکند ، ۸/۴۸ درصد چاق اند و اضافه وزن دارند ، ۵/۲۵ درصد فشار خون بالا که ازمتوسط کشوری پایین تر است ، ۷ درصد اختلال قند خون و ۷/۴۲ درصدکلسترول خون دارند، گفت: راه اندازی شش مرکز جامع خدمات شهری و روستایی و هزینه کرد یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان برای تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های جدید از جمله اقدامات این حوزه در سال گذشته بوده است. دکتر مهدیزاده به اجرای ۱۰۱ پروژه بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان اشاره کرد و افزود: ۱۷ مرکز بهداشتی باحضور وزیر در شهریور ماه افتتاح خواهند شد .
فعالیت ۵ مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی نیزدر ادامه با اشاره به اینکه ۵ مرکز تحقیقات مصوب داریم که سه مرکز قطعی شده اند ، افزود: ما بدنبال کیفیت مراکز هستیم و در حال حاضربرای افزایش کمی آنها برنامه ای وجود ندارد . دکتر طوبی کاظمی افزود: ۴ مجله فعال که سه مورد آن انگلیسی و یک مورد فارسی است در دانشگاه فعال است و ۸ شرکت فعال نیزداریم که تاکنون یک شرکت دانش بنیان شده است . وی به احداث پژوهشکده دکتر ناصح و فعالیت در زمینه پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد:راه اندازی این مرکز اعتبار زیادی را می طلبد.
اجرای ۱۵۴ پروژه آموزشی و درمانی در استان
حمید رضایی نیا مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در ادامه ا ز اجرای ۱۵۴ پروژه آموزشی و درمانی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جذب نیروی انسانی پیشتاز بوده است و در راستای راه اندازی بیمارستان رازی ۵۶۲ مجوز رسمی و پیمانی اخذ شده است. رضائیان ادامه داد: تاکنون ۱۶۸ مجوز استخدام برای پایگاه های سلامت اخذ شده که ۱۱۶ نیرو در پایگاه های سلامت استان مشغول به کار ند و ۱۲۰ ردیف مجوز بهورز برای خانه های بهداشت نیز اخذ شده که ۶۳ نیرو از نیمه دوم سال جاری در خانه های بهداشت مشغول به کار خواهند شد. زراعتکار رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با تأکید بر تعامل رسانه ها با مسئولان اظهار کرد که برای بهتر انجام شدن کارها بهتر است که در ابتدا هماهنگی های لازم انجام گیرد. در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و در پایان از خبرنگاران فعال حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*