در بازدید جمعی از مدیران کل از روزنامه امروز خراسان جنوبی مطرح شد:رسالت خبرنگار، رسالت انبیاست

جمعی از مدیران کل استان خراسان جنوبی در آستانه روزخبرنگار به منظور عرض خداقوت با مدیرمسئول و کارکنان روزنامه امروز خراسان جنوبی دیدار کردند.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی :آمار معلولیت های مادر زادی در استان بالاست
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی با مدیر مسئول و کارکنان این مجموعه دیدار کرد. علی عرب نژاد در این دیدار با تاکید بر اینکه برای دست یافتن به اهداف برنامه ششم توسعه این سازمان از رویکرد خدماتی و حمایتی به سمت خدمات پیشگیرانه حرکت خواهد کرد ، افزود: در سال جاری نیز تغییر رویکردی را در سازمان بهزیستی شاهد خواهیم بود که برای پیشبرد اهدافمان به همکاری رسانه نیاز داریم.
وی نقش رسانه ها را در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی بسیاری از مسائل که در سطح جامعه مغفول مانده غیر قابل انکار دانست و ادامه داد: آمار معلولیت های مادر زادی در استان بالاست و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی بیشتر در رسانه ها دارد و اینکه چه عواملی باعث ازدیاد معلولیت ها می شود. وی اذعان داشت: برای پیشگیری از معلولیت ها مجموعه های مختلفی باید ورود پیدا کنند و اگر معلولیتی به دلایل مختلف مانند بروز تصادفات اتفاق افتاد ارگان های مختلف باید در کنار بهزیستی خدمات ارائه کنند و فقط از بهزیستی نباید برای ارائه خدمات توقع داشت. وی به راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از معلولیت ها مادرزادی است که براحتی مادران می توانند از آن پیشگیری کنند ولی بدلیل نداشتن اطلاعات و انجام آزمایشات قبل از بارداری شاهد تولد فرزندان معلول هستیم. مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی هم چنین از محول کردن برخی کارها مانند ساخت مسکن و ایجاد اشتغال به سازمان بهزیستی در برهه ای از زمان انتقاد کرد و افزود: اولویت بهزیستی باید پیشگیری باشد و هدف ما هم در حال حاضر همین است. مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این دیدار از آمادگی این روزنامه برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری اقدامات مثمر ثمری انجام داده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرداد:بهره برداری از باغ شوکت آباد تا پایان سال
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در دیدار با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با تاکید بر اینکه تلاش رسانه ها برای معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی استان شایسته قدردانی است ، گفت: رسانه ها در استان بویژه رسانه های مکتوب همکاری خوبی با این مجموعه داشته اند .
رمضانی با بیان اینکه ما از نقدهای منصفانه استقبال می کنیم ، افزود: اگر نقدی از دایره انصاف خارج شود دیگر نقد نیست بلکه تخریب است. وی عملکرد روزنامه امروز خراسان جنوبی را در حوزه میراث خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: درج برخی از اخبار و گزارشات در رسانه ها و انعکاس کاستی ها در حوزه میراث مثمر ثمر بوده و تغییر رویکرد را در عملکرد شاهد بوده ایم .
وی در مورد وضعیت باغ شوکت آباد به خبرنگار ما گفت: سرمایه گذار در این پروژه در حال فعالیت است و تا پایان سال شاهد بهره برداری از این مجموعه خواهیم بود و در باغ معصومیه نیز سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام کار است . مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه ما هم قبول داریم کاستی هایی ممکن است در کار خبری وجود داشته باشد ، گفت: مجوز چاپ دو هفته نامه را برای شهرستان های درمیان و زیرکوه گرفته ایم و این آمادگی وجود داردکه ادارات میراث در این شهرستان ها برای معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی با این مجموعه در ارتباط باشند. محمود حیدری با اشاره به مشکلاتی که روزنامه با آن مواجه است، افزود: فعالیت رسانه ها در استان بلحاظ کمی و کیفی قابل توجه است و روزنامه امروز خراسان جنوبی سال گذشته توانست در بین ۱۲۰ روزنامه و نشریه رتبه ۶ کشوری و منطقه ای را کسب کند.
مدیرکل کمیته امداد استان:
رسانه ها و خبرنگاران جامعه را به سوی اصلاح امور رهنمون می سازند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به مناسبت روز خبرنگار از دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی بازدید کرد. سلم آبادی در دیدار با مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: پیامبران الهی نیز ناقل خبر از سوی خد اوند بودند و در جامعه اسلامی که هدف اصلاح امور است حرفه خبرنگاری که در راستای اصلاح امور شکل گرفته، جایگاه ویژه ای دارد و تلاش در این عرصه قابل تقدیر می باشد.
وی با اشاره به اینکه ابزار اولیه یک خبرنگار قلم و کاغذ اوست اما اثر کار خبرنگار بسیار بالاست، افزود: رسالت خبرنگاران، رسالت انبیای الهی و حضرت زینب(س) است و خبرنگاران بدون توجه به روی ترش کردن برخی و رانده شدن از سوی عده ای در راه اصلاح امور جامعه قلم می زنند.
وی تصریح کرد: خبرنگاران مسیر تاریخ را عوض کرده اند و البته در نظام اسلامی جامعه را به سوی اصلاح رهنمون ساخته اند و در مقابل رسانه های غربی که فساد جامعه را در دستور کار دارند نیز مقابله می نمایند.
وی با بیان اینکه درج یک جمله در رسانه ممکن است از فعالیت یکساله مددکاری اجتماعی کمیته امداد بیشتر باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار رسانه ها و خبرنگاران در راستای خدمت به جامعه محرومین استان گام های موثرتری برداریم.
مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با تقدیر از تعامل خوب کمیته امداد استان با رسانه ها، گفت: ما هم در حد توان با توجه به جمعیت ۲۰ درصدی تحت پوشش کمیته امداد در استان سعی داشته و داریم که بخشی از اخبار خود را به این حوزه اختصاص دهیم و البته با مشکلاتی از قبیل کمبود نیرو در این راستا مواجه هستیم.
محمود حیدری با اشاره به اینکه ما سه نشریه تحت عنوان روزنامه امروز خراسان جنوبی، هفته نامه بیرجند امروز و صبح امروز داریم و مجهز به شبکه کامل چاپ و توزیع هستیم، افزود: این در حالی است که خیلی از روزنامه ها از جمله در تهران و اصفهان در حال تعطیل شدن یا تعدیل شدن هستند.
وی به جایگاه خوب استان به لحاظ کمیت و کیفیت رسانه ها اشاره کرد و گفت: روزنامه امروز خراسان جنوبی در ارزیابی ۳۰ آیتم رتبه ششم را در بین روزنامه های محلی کشور و در رقابت با روزنامه های با سابقه ۵۰ یا ۶۰ ساله استان های تهران، اصفهان و … کسب کرده است و ما آمادگی داریم در چاپ اخبار و مطالب و انجام امور چاپی کمیته امداد با شرایطی ویژه با هدف کاهش میزان محرومیت در استان تعامل و همکاری داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*