آخرین خبر :

جشنواره شعر رضوی جوانه ها با تجلیل از نفرات برتر دربیرجند به کار خود پایان داد

اختتامیه نخستین جشنواره شعر رضوی جوانه ها از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در آمفی تئاتر علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور مسئولان، جمع کثیری از دوستداران اهل بیت علیهم السلام و شاعرانی از استان های مختلف کشور برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.
امام جمعه سابق بیرجند بعنوان سخنران ویژه در این مراسم با گرامیداشت دهه کرامت و با تاکید بر اینکه ملت بزرگ و فهیم ایران حق ارادت خود را نسبت به اهل بیت و امام رئوفشان ادا کرده اند ، گفت: ملت ایران با وجود اینکه استکبار جنگی خانمان سوز را بر ما تحمیل کرد نیزبا استعانت از ائمه توانست حق این ارادت را اداکند .
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: اگر ما امام رضا (ع) را ضامن آهو می دانیم و همه مطلعیم که شیر در برابرایشان تعظیم می کرده باید ببینیم خودمان با حیوانات چگونه رفتار می کنیم .
وی ادامه داد: هدف شعر جوانه های رضوی کودکان هستند و باید بدانیم که کودکان ما موحد و آزاد متولد میشوند اما گاها با برخی برخوردهای ما ، کودکان موحد را به مشرک و کودک آزاد به به برده تبدیل می کنیم .
نگاه علمی به ساحت امام رضا (ع)بالاترین و برترین دانشگاه
وی با اشاره به کتاب طب سنتی امام رضا (ع) به نام طب الرضا که ۱۷ صفحه دارد، اذعان کرد: با نگاه علمی به ساحت امام رضا (ع) میتوان بالاترین و برترین دانشگاه را داشت و دانشجو پرورش داد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ما به دلیل ظاهر گرایی و خودنمایی بوجود آمده ، گفت: بزرگترین درد جامعه ما نداشتن آزادگی است وما باید یاد بگیریم که نرنجیم و نرنجانیم .
ارسال ۶۱۰ اثر از ۱۸ استان کشور به جشنواره آثار بلحاظ کمی و کیفی قابل قبول بوده اند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم به ارائه گزارش عملکردی از کارهای صورت گرفته در چند ماه گذشته در راستای برگزاری این جشنواره گفت: : امسال برای نخستین بار موضوع جشنواره از نقاشی خط و حروف نگاری به شعر تغییر کرد و دلیل این کار شعرخیز بودن خطه فرهنگی خراسان جنوبی است. احمد محبی به برگزاری سه شب شعر رضوی در استان براساس تقسیم بندی منطقه ای شامل شهرستان‌های خوسف، بیرجند، سربیشه و نهبندان در یک منطقه ، شهرستانهای طبس، بشرویه ،سرایان و فردوس در یک منطقه و شهرستان‌های زیرکوه، قاین،درمیان و خضری نیز در یک منطقه اشاره کرد و افزود: از ۱۸ استان کشور ۶۱۰ اثر به این جشنواره ارسال شده که از نظر کمی و کیفی آثار خوبی بوده است.
درج ۵۹ اثر در کتاب شعر رضوی
وی با بیان اینکه تعدادی از آثار ارسالی به جشنواره در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید ، اذعان کرد : ازبین ۶۱۰ اثر رسیده از ۲۱۵ شاعر پنج اثر به عنوان اثر برتر و سه اثر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شده اند و داوران جشنواره اثری را به عنوان اثر ویژه انتخاب نکردند. وی خاطر نشان کرد: از آثار رسیده ۵۹ اثر قابلیت درج در کتاب شعر رضوی در سال جاری را دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در ادامه مراسم پیام وزیر ارشاد به جشنواره را قرائت کرد.
شاعران از گفتن شعر های تکراری خودداری کنند
داور و شاعر کودک و نوجوان نیز در ادامه این مراسم به بیان نتیجه ارزیابی هیات داوران پرداخت و از شاعران خواست از گفتن شعر های تکراری خودداری کنندو در ادامه اذعان داشت:
مصطفی رحماندوست افزود: باید از موضوعات در قالب خاطره و با عاطفه خاصی برای کودکان شعر گفت و چه خوب است که شعر کودک و نوجوان که ناظر به وجود امام رضا (ع) برای کودکان است به زبان شیرین کودکانه گفته شود.
تجلیل از نفرات برتر جشنواره شعر رضوی جوانه ها
در پایان جشنواره از سید اکبر سلیمانی از کهگیلویه و بویر احمد به عنوان نفر اول برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ٣٠ میلیون ریال وجه نقد، پیام جهانگیری از اردبیل به عنوان نفر دوم برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ٢٠ میلیون ریال وجه نقد و الهه صفری از آذربایجان غربی به عنوان نفر سوم برگزیده با اهدای تندیس لوح تقدیر و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقد تجلیل شد.
همچنین از مریم مهدوی نیا و سید محسن موسوی از خراسان جنوبی، فاطمه احمدزاده و طوبی زارع از یزد و سمیه تورجی از فارس به عنوان نفرات شایسته تقدیر در جشنواره شعر رضوی جوانه ها تقدیر و تجلیل شد.
رونمایی از دانش نامه امام رضا (ع)
همچنین در این مراسم به قید قرعه به ٢٠ نفر از شرکت کنندگان در مراسم کمک هزینه ٢ میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس اهدا و علاوه بر تجلیل از تعدادی از مدیران شهرستانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان که در برگزاری جشنواره همکاری بیشتری داشته اند از دانش نامه امام رضا (ع) رونمایی شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*