تا پایان سال گذشته محقق شد؛ آزادی تمامی زندانیان جرایم غیر عمد بدهکار دیه استان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: تمامی زندانیان جرایم غیر عمد بدهکار دیه شامل تصادفات رانندگی و سوانح کارگاهی استان به همت خیرین و گذشت شاکیان تا پایان سال قبل از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند. علی اکبر خویی افزود: خراسان جنوبی دومین استان کشور بود که موفق شد در پایان سال گذشته آمار زندانیان جرایم غیر عمد بدهکار دیه شامل تصادفات و سوانح کارگاهی را به صفر برساند و امیدواریم این روند در سال جاری و سال های آینده نیز با کمک خیرین و گذشت شکات ادامه یابد.
تشییع پیکرجان باخته حادثه پادگان کهریزک در طبس
پیکر سرباز مرتضی زنگویی از جانباختگان حادثه پادگان کهریزک تهران در روستای زنوغان دیهوک تشییع شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، پیکر این جان باخته در بقعه شیخ احمد ابن اسحاق روستای زنوغان به خاک سپرده شد. سرباز مرتضی زنگویی دوران آموزشی خود را در پادگان ارتش سپری می کرد که ۱۵ مرداد در حادثه تیراندازی یکی از سربازان در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران به همراه ۳ نفر دیگر کشته شدند.
با مقصران حادثه پرواز تهران – طبس برخورد شود
نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس، خواستار برخورد با مقصران حادثه پرواز تهران – طبس شد. دکتر محمد رضا امیرحسنخانی در تذکر کتبی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، در خصوص پیگیری و برخورد با مسببان حادثه سقوط هواپیمای تهران – طبس به وزرای دادگستری و راه و شهرسازی تذکر داد و خواستار تعیین تکلیف آن شد. پرواز شماره ۵۹۱۶ تهران – طبس ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ لحظاتی پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد در شمال همان فرودگاه سقوط کرد. در این حادثه ۳۹ نفر کشته شدند.
کشف ۵ شیء تاریخی و باستانی در زیرکوه و بیرجند
تعدادی شئ تاریخی و باستانی توسط نیروهای ستادی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مستقر در شهرستان های زیرکوه و شاخنات بیرجند کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: یکی از اهداف و مأ موریت های مهم یگان حفاظت میراث فرهنگی حفاظت از آثار ارزشمند فرهنگی می باشد لذا یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با بکارگیری تمام توان و امکانات خود در سطح استان برای حفاظت از این آثار مشغول انجام وظیفه است.سرهنگ محمد رضا طاقتی افزود: درپی گزارشات مردمی و پس از بررسی های شبانه روزی نیروهای ستادی یگان حفاظت پس از رصد اخبار و اطلاعات و نفوذ محلی در دو عملیات جداگانه ۵ عدد ظرف فلزی که مربوط به قرون ۶ الی ۸ هجری قمری می باشد از شهرستان های زیرکوه و بیرجند کشف کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*