اخبار کوتاه استان:محوطه باستانی حسین آباد غیناب در سربیشه تعیین حریم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:
شهرستان طبس بالاترین اعتبارات استانی در حوزه محیط زیست را دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه طبس پایتخت محیط زیست استان است، گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این شهرستان بالاترین رقم در سطح استان است.به گزارش مهر، پرویز آرامنش در مراسم تکریم و تقدیر از محیط بانان نمونه در طبس بیان کرد: محیط بانان افرادی عاشق بوده که جانشان را درکف دست گذاشته اند و از حیات وحش محیط زیست حفاظت می کنند.وی با بیان اینکه همه باید برای حفظ محیط زیست خود تلاش کنیم، اظهار کرد: این امر تنها با تعامل و همکاری میسر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
محوطه باستانی حسین آباد غیناب در سربیشه
تعیین حریم شد
محوطه باستانی و قلعه تاریخی روستای حسین آباد غیناب شهرستان سربیشه تعیین حریم شد. سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه در این رابطه گفت: محوطه باستانی حسین آباد با مساحتی حدوده ۱۰ هکتار است که در مدت یک ماه و بر اساس ابلاغ اعتبار صورت گرفته عملیات تعیین حریم، نقشه برداری و مستند سازی معماری تزیینات قلعه حسین آباد انجام شد. هاشم اتفاقی گفت: براساس شواهدی که در این عملیات تعیین حریم به دست آمد به نظر می رسد که سابقه استقرار در این منطقه به قرون اولیه اسلامی و سده های ۳و۴ هجری قمری می رسد که تا دوران صفویه ادامه داشته است.
پایان دوره پارچه بافی در روستای معصوم آباد زیرکوه
دوره آموزشی پارچه بافی در روستای معصوم آباد از توابع شهرستان زیرکوه برگزار شد. حسین سروش سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان زیرکوه گفت : این دوره یکماهه با درخواست کتبی اهالی روستای معصوم آباد و با حضور ۱۴ هنر آموز و با مربیگری خانم یوسفی برگزار شد که در پایان دوره پس از برگزاری آزمون ، مدارک هنر آموزان جهت طی مراحل قانونی و صدور گواهینامه پایان دوره به اداره کل ارسال شد .
مدیر جهاد کشاورزی سرایان:
خشکسالی‌های پیاپی کاهش تولید بادام را در سرایان رقم زد
مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تن بادام در این شهرستان برداشت شود گفت: خشکسالی‌های متوالی سبب خشک شدن درختان و در نتیجه کاهش تولید بادام در شهرستان سرایان شده است.موسی سلیمانی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: کشت بادام در شهرستان سرایان به دو صورت آبی و دیم است.وی افزود: سطح زیرکشت باغات بادام در شهرستان سرایان هزار و ۱۵۴ هکتار است که از این میزان ۷۲۸ هکتار کشت آبی و ۴۲۶ هکتار کشت دیم است.مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تن بادام در شهرستان سرایان برداشت شود و زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد تا اوایل شهریور ماه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*