آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/تولید سالانه ۴٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای در سرایان

هوای استان کمی خنک تر می شود
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت گرادیان فشاری حاکم بر نیمه شرقی کشور است که ضمن کاهش نسبی دمای هوا در استان، استقرار هوای نسبتا خنک، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: براساس همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی در این مدت ضمن وقوع تندباد در برخی ساعت ها کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.
بهره برداری از ۲ ایستگاه دیجیتال تلویزیونی در خراسان جنوبی
ایستگاه دیجیتال روستای هریوند شهرستان سربیشه با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی و فرماندار سربیشه راه اندازی شد. مدیرکل صدا وسیما در جمع مردم روستای هریوند با بیان اینکه با وجود وسعت زیاد استان برای رسیدن به درصد متوسط پوشش شبکه های دیجیتال نیاز به توجه و تلاش ویژه می باشد، گفت: تجهیزات مورد نیاز از سوی سازمان صدا وسیما تامین و در اختیار مرکز قرار گرفته است. ثقفی افزود: چنانچه اعتبار مربوط به ایجاد زیرساختها از قبیل ساختمان،جاده دسترسی ،شبکه برق و تامین سیستم های سرمایشی از محل اعتبارات استانی تامین شود،صدا وسیمای خراسان جنوبی آمادگی راه اندازی شبکه های دیجیتال در مناطق زیادی را در سطح استان تا رسیدن به میانگین کشوری ۹۰ درصد دارد. همچنین بهره برداری از فرستنده دیجیتال روستای اصفهک طبس با ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار راه اندازی شد.
تولید سالانه ۴٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای در سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان از پیش‌بینی تولید سالانه ۴٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای در سرایان خبر داد. موسی سلیمانی اظهارداشت: شهرستان سرایان دارای ٢٠ واحد گلخانه‌ای با مساحتی بالغ بر ٢٠ هزار مترمربع است. وی تصریح کرد: در حال حاضر سه واحد گلخانه‌ای غیرفعال است. وی به مشکلات گلخانه‌داران اشاره و خاطرنشان کرد: نبود بازار فروش و پایین بودن قیمت محصولات گلخانه‌ای، بالا بودن هزینه سوخت، کمبود نقدیندگی و سرمایه در گردش، افزایش هزینه‌های تولید و نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در کنار واحدهای گلخانه‌ای از جمله این مشکلات است.
۲۳۰۰ کیلو گوشت در بیرجند معدوم شد
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از معدوم شدن ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گاو تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد. دکتر حسن علیزاده، بیان داشت: طی بازدید صورت گرفته در یکی از سردخانه های نگهداری شهرستان بیرجند مقدار ۲۳۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ گذشته که بصورت کاملا غیر قانونی از بسته بندی خارج و لیبل مشخصات آن برداشته شده بود کشف و ضبط شد.
نیروی انتظامی به هرگونه حفاری در باغستان حساسیت نشان دهد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بازدید از شهرستان فردوس گفت: ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی باید به هرگونه حفاری و تخریب آثار فرهنگی حساسیت نشان دهند. سرهنگ طاقتی در بازدید از آثار تاریخی و قنات جهانی بلده خواستار حساسیت به هرگونه تجاوز و تخریب و حفاری به آثار تاریخی شد. او بر حفظ عرصه تاریخی و همچنین سیمای منظری قنات جهانی بلده تاکید و خواستار نگاه علمی به مسائل و تهدیدات امنیتی در حوزه انتظامی و آثار تاریخی شد و از فرمانده پاسگاه خواست تا با گزارشات دقیق و به موقع و شناسایی متهمین و اعلام تهدیدات حوزه خود به مقامات بالادستی شهرستان، کمک شایانی به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*