اخبار کوتاه/لغو دوماهه پروازهای ایران ایر از بیرجند

آسفالت خیابانهای شهید فهمیده و مصطفی خمینی انجام شد
شهردار بیرجند با اشاره به انجام آسفالت خیابانهای شهید فهمیده و مصطفی خمینی با مساحت بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع گفت: ۵۸۱۵ متر مربع مساحت آسفالت خیابان شهید فهمیده و ۶۸۷۸ متر مربع نیز مساحت آسفالت خیابان مصطفی خمینی می باشد. دکتر مدیح با اشاره به روکش آسفالت به ضخامت ۶ سانتی متر در این مناطق اظهار داشت: مجموعا مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد ریال برای آسفالت این خیابانها هزینه شده است. وی اعتبار هزینه شده برای آسفالت پروژه ی خیابانهای شهید فهمیده و مصطفی خمینی را به ترتیب مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۴۰/۱ و ۰۰۰/۰۰۰/۲۸۰/۱ ریال دانست که طی مدت ۴ روز به انجام رسیده است. به گفته شهردار بیرجند نظارت این پروژه با آزمایشگاه مکانیک خاک استان بوده است.
مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس ویژه معلولین و افراد کم توان جسمی
در راستای اجرای مصوبات کمیته مناسب سازی شهرستان بیرجند در خصوص فرهنگ سازی و احترام گذاشتن به جامعه معلولان و از محل تخصیص اعتبارات تملک دارایی های فرمانداری شهرستان بیرجند ، سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه اقدام به مناسب سازی ۴۰ ایستگاه اتوبوس ویژه معلولین و سالمندان ، شامل رمپ برای افراد کم توان جسمی و سالمندان و اجرای سایبان برای معلولین دارای ویلچر نموده است. شایان ذکر است نصب ۳ دستگاه ایستگاه مکانیزه ، مجهز نمودن ۱۵ ایستگاه در  شمال شهر و سایت اداری به سایبان و صندلی و خرید و نصب ۱۰۰ عدد تابلوی  ایستگاه از اقدامات در حال اجرای سازمان اتوبوسرانی می باشد.

لغو دوماهه پروازهای ایران ایر از بیرجند
پرواز های جمعه ایران ایر فرودگاه بیرجند تا اول مهر لغو شد. کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان  به امروز خراسان جنوبی گفت:پروازهای جمعه ایران ایر از فرودگاه بیرجند از ۱۳ مرداد به مدت ۴۵ روز لغو خواهد شد. صدری افزود: پروازهای جمعه شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران – بیرجند – تهران از مورخ ۱۳ مرداد تا پایان شهریور امسال لغو خواهد شد. کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی افزود:پرواز روز سه شنبه هواپیمایی ایران ایر مورخ سوم مرداد ماه سال جاری در مسیر تهران-بیرجند-تهران نیز لغو شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند:
بیش از ۷۰ درصد اماکن شهری بیرجند در مقابل حوادث و آتش‌سوزی فاقد ایمنی است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با بیان اینکه تجهیزات موجود این سازمان بسیار ناچیز است و برای خرید تجهیزات به‌روز به ۱۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: بیش از ۷۰ درصد اماکن شهری بیرجند در مقابل حوادث و آتش سوزی فاقد ایمنی است.
به گزارش تسنیم، موسی میرزایی در بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر بیرجند اظهار داشت: شهر بیرجند تنها دارای یک بالابر است که این جوابگوی نیاز شهر بیرجند نیست.
افتتاح غرفه عرضه مستقیم مواد پروتئینی در بلوار مسافر
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری بیرجند از افتتاح غرفه عرضه مستقیم مواد پروتئینی در ضلع غرب میدان مرکزی میوه و تره بار (حاشیه بلوار مسافر) با متراژ ۲۰۰ متر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.  مهندس عباسی عنوان کرد: این غرفه جهت عرضه مواد پروتئینی با قیمت کشتارگاه جهت رفاه حال شهروندان شمال شهر احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

دیدار فرمانده ارشد ارتش شمال شرق ایران با استاندار خراسان جنوبی
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد. در این دیدار مباحث مهمی همچون مشکلات پادگان های نهبندان و قاینات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم نیز برای حل این مشکل اتخاذ شد. این مقام نظامی از تعدادی واحدهای ارتش در خراسان جنوبی بازدید کرد و با حضور وی دفتر جذب و عضویابی نیروی زمینی ارتش در استان افتتاح شد.
شرایط اقلیمی خراسان جنوبی مستعد وقوع ۷۵ درصد بلایای طبیعی است
مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، گفت: شرایط جغرافیایی خراسان جنوبی برای بروز ۷۵ درصد بلایای طبیعی مستعد است، در این میان زلزله و خشکسالی در صدر بلایا قرار دارد.
حسین یزدانی، در اولین کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: حقیقت امر این است، استان در سال های گذشته شاهد زلزله های بزرگی بود و بعضا مدیریت بحران را با مشکل مواجه کرد. وی با بیان اینکه باید از این حوادث به درستی پند گرفته شود، عنوان کرد: برخی اوقات فقط حوادث را تکرار می کنیم، آنچه در مدیریت بحران نمایان شد را شاهد نیستیم.
روستای زول قاینات در اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی کشور قرار گرفت
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات گفت: روستای زول جزو هشت روستای خراسان‌جنوبی برای اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی قرار گرفت. محمدرضا عیدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از محل صندوق توسعه طرح ملی فاضلاب طرح فاضلاب روستایی برای ۱۸۰ روستای کشور اجرا می‌شود که هشت روستا مربوط به خراسان جنوبی است.
جذب پزشک متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در دستور کار است
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های ما در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی جذب پزشکان متخصص است. فرزاد فیروزی در جلسه دیدار مدیران تامین اجتماعی استان با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت بیمارستان‌های شهرستانی در سطح استان به روش مدرن پیاده‌سازی شده است. وی از جذب ۳۵۰ نفر نیروی انسانی در تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: از این تعداد نیروهای بسیاری در بیمارستان جدیدالتاسیس حضرت ابوالفضل بیرجند مشغول به کار شده‌اند.  وی بیان کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی نسبت به جمعیت و تخت بیمارستانی رتبه اول را در سطح کشور داد. به زودی یک مجموعه سوئیت مجهز برای همیاران بیماران در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*