اخبار کوتاه/حذف لاشه یک رأس گاو در بیرجند به علت تزریق دارو

حذف لاشه یک رأس گاو در بیرجند به علت تزریق دارو
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند  گفت: لاشه یک راس گاو به دلیل بیماری و تزریق دارو در کشتارگاه دام بیرجند از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  دکتر حسن علیزاده افزود: در پی بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه این شهرستان، لاشه یک راس گاو  به وزن ۲۵۰کیلوگرم  بدلیل بیماری و تزریقات انجام شده برروی گاو بیمار با نظارت ناظران دامپزشکی ، ضبط و معدوم شد.
۱۳۰ برنامه محوری به مناسبت دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید گفت: با حضور و همراهی یک هفته‌ای خدام  رضوی در استان  ۱۳۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در خراسان جنوبی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید در استان برگزار خواهد شد. به گزارش تسنیم، حامد عرب‌زاده در نشست خبری به مناسبت دهمین حضور کاروان خدام رضوی و جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در خراسان جنوبی اظهار داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید از سال ۸۶ ابتدا در ۸ استان کشور و سپس با گسترش آن در ۳۱ استان، ۳۰۰ شهر و ۳۶ کشور جهان اسلام و کشورهای اروپایی و هزار نقطه جهان به مناسبت دهه کرامت در حال انجام است. وی افزود: امسال با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کاروان خدام رضوی متشکل از سه خدام و یک مبلغ جوان به مدت یک هفته مهمان خراسان جنوبی خواهند بود.
 بهره‌برداری از ۲ باب سوئیت ویژه زائران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سربیشه
۲ باب سوئیت ویژه زائران مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) سربیشه با حضور مدیرکل و معاونان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. تعداد دو باب سوئیت با زیربنای ۵۰ مترمربع با اعتبار یکصد میلیون ریال ویژه زائران این مکان متبرک احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
پایان طرح مایه کوبی دام های سنگین درسربیشه
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه از اتمام طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی در شهرستان سربیشه خبر داد. محسن رمضانی گفت: با توجه به اهمیت بیماری تب برفکی و لزوم پیشگیری از این بیماری واگیر در سطح روستاهای شهرستان ، این شبکه با بسیج تمامی نیروهای فنی اقدام به واکسیناسیون دام های سنگین شهرستان نموده و بیش از یک هزار و ۱۰۵ رأس دام سنگین، علیه این بیماری مایه کوبی شدند.  وی در ادامه افزود: به رغم شیوع این بیماری در استانهای مجاور ، در ۴ ماه گذشته هیچ مورد مشکوک به تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشده است.
بازدید کارشناسان شبکه دامپزشکی از پرنده فروشی ها و فروشندگان ماهی تزئینی در قاین
با توجه به جایگاه ویژه حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه انسانی و تامین شرایط مطلوب بهداشتی برای شهروندان ، تمامی پرنده فروشی ها وفروشگاه های عرضه ماهی تزئینی در قاین مورد بازدید وبررسی قرار گرفت.  کارشناسان دامپزشکی به شهروندان توصیه می کنند تهیه پرندگان زینتی و حیوانات خانگی را از مکانهای مجاز و دارای شناسنامه و گواهی بهداشتی  برای حیوانات و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند .

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*