آخرین خبر :

اخبار ورزشی/بیرجند شنبه میزبان فستیوال جوانان افغان

رقابت موتور سواران استان در مسابقات منطقه ای کشور
موتوسواران خراسان جنوبی در مسابقات منطقه ای کشور به مصاف رقبای خود می روند.به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد خانی دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گفت: تیم موتور کراس سرایان به نمایندگی از خراسان جنوبی با حضور ۶ موتور سوار در چهار کلاس در رقابت های منطقه ای کشور که به میزبانی استان خراسان رضوی شهرستان نیشابور برگزار میشود شرکت می کتند. وی افزود: سعید قربانزاده در کلاس ۲۵۰ سی سی، ابوالفضل مطلبی در کلاس ۲۵۰ سی سی، محمد خانی در کلاس ۴۵۰ سی سی، محمد جواد میرزایی در کلاس ۸۵ سی سی، محمد سینا داشگر در کلاس ۶۵ سی سی، سجاد جوزانی در کلاس ۶۵ سی سی به مربیگری حمید جوزانی و سرپرستی محمد حسن رنجبر در این رقابت ها به مصاف حریفان خود می روند. گفتنی است این مسابقات با شرکت ۵ استان از فردا در پیست موتور سواری شهرستان نیشابور برگزار می شود.
معرفی برترین های تیراندازی بانوان نهبندان
مسابقه تیراندازی بانوان شهرستان نهبندان با معرفی برترین ها پایان یافت. مسابقه تیراندازی بانوان با تفنگ بادی به مناسبت هفته کرامت در سالن تیراندازی اندیشه شهرستان نهبندان با حضور۳۰ ورزشکار برگزارشد. در پایان کبری سلیمی راد ، عارفه عبداللهی و فاطمه عبداللهی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
اعزام کونگ فو کاران دختر استانبه رقابت های قهرمانی کشور
تیم کونگ فو دختر استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند. رقابت های کونگ فو دختران کشور از فردا به میزبانی استان فارس برگزار می شود. زکیه محمدی در وزن ۳۴- کیلو و زهرا باقری در وزن ۴۷- کیلو به مربیگری و سرپرستی صدیقه یاوری نمایندگان خراسان جنوبی حاضر در این رقابت ها هستند.
همایش بزرگ پیاده روی در بیرجند
همایش بزرگ پیاده روی فردا در بیرجند برگزار می شود.شرکت کنندگان در این همایش مسیر انتهای بلوار پاسداران تا منطقه گردشگری بند دره را پیاده طی می کنند.
جشنواره بازی های بومی و محلی بانوان بسیج استان
دومین جشنواره فرهنگی ورزشی مسابقات بازی های بومی و محلی بانوان بسیجی استان در سه رشته هفت سنگ،دان پلان ، سه گانه، دارت و طناب کشی ۲۰ مرداد ماه به میزبانی فردوس برگزار می شود.

نایب رئیس هیات فوتبال استان خبرداد:بیرجند شنبه میزبان فستیوال جوانان افغان
نایب رئیس هیات فوتبال خراسان جنوبی گفت: برگزاری فستیوال افاغنه در خراسان جنوبی به شناسایی استعدادهای مهاجرین افغان، انتقال فرهنگ بین دو کشور، ایجاد همدلی و دوستی بین دو کشور از طریق ورزش و معرفی استان و توجه و حمایت مسئولان استان از اتباع افغان کمک زیادی می کند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، برات زاده در نشست خبری با بیان اینکه برای دومین سال متوالی خراسان جنوبی میزبان فستیوال افاغنه است، تصریح کرد: فستیوال فوتبال پسران امسال نیز با شرکت ۱۰۰ فوتبالیست پسر زیر ۱۴ سال افغان در قالب ۱۶ تیم از استان های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان به میزبانی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند برگزار می شود. وی افزود: امیدواریم برگزاری چنین فستیوال هایی زمینه تشکیل کمیته پیگیری ورزش کشور افغانستان و مدارس فوتبال ویژه این عزیزان را در کشور فراهم نماید. وی با اشاره به اینکه برگزاری نخستین فستیوال دختران افغان در خراسان جنوبی مورد توجه اتباع افغان، مسئولان ورزشی افغان وAFC قرار گرفت، اظهار داشت:با برگزاری فستیوال ها زمینه ورود تیم های خارج از کشور فراهم می شود و امیدواریم در آینده به صورت بین المللی نیز این امر محقق شود. نائب رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی از سکونت هفت هزار مهاجر افغان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حال حاضر دو هزار و ۸۵۰ دانش آموز افغان در استان مشغول به تحصیل هستند.به گفته برات زاده یک هزار فوتبالیست افغان در استان شناسایی شده اند که این تعداد می تواند زمینه ای را ایجاد کند تا در آینده با همکاری سایر دستگاه ها باشگاهی مختص اتباع افغان در استان راه اندازی شود.لازم به ذکر است فستیوال فوتبال پسران افغان روز شنبه ۱۴ مرداد در محل زمین چمن شماره ۱ استادیوم آزادی بیرجند از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می شود.
برگزاری جشنواره ورزشی روستای دهو از منطقه شاهکوی نهبندان
جشنواره فرهنگی هنری ورزشی در روستای دهو از منطقه شاهکوی نهبندان برگزار شد. این جشنواره با اجرای مسابقات ورزشی دو ومیدانی ، دارت ، طناب کشی ، بادبادک و برنامه های شاد و مفرح ، مهارتهای خود مراقبتی ، آموزش ساخت صنایع دستی با حضور ۱۵۰ مادر و فرزند از روستای دهو و روستاهای همجوار برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.این جشنواره به همت اداره ورزش و جوانان با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان و اداره بهزیستی انجام شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*