اخبار علمی

دانستنی های پزشکی

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

**آیا می دانستید گلاب ایجاد روند جوش صورت را کند می کند؟

**آیا می دانستید بیماری های لثه احتمال ابتلا به سرطان های مختلف را در زنان، به ویژه در زنان یائسه تا ۱۴ درصد افزایش می دهد؟

**آیا می دانستید دویدن با سرعت زیاد به بدن فشار زیادی وارد می کند و ممکن است باعث آسیب دیدگی تاندون ها ، رباط ها و استخوان ها شود؟

 

**آیا می دانستید مغز افرادی که زیاد به اینترنت سروکار دارند، شبیه مغز کسانی است که به مواد مخدر معتادند؟

 

**آیا می دانستید میزان تستسترون در بدن مردان ۷ یا ۸ برابر بیشتر از زنان است که باعث حجیم شدن عضلات می شود؟

**آیا می دانستید سالانه ۱۰۰هزار ایرانی دچار سکته مغزی می شوند؟

**آیا می دانستید داروهای اعصاب و روان ذاتا اعتیاد آور هستند؟

**آیا می دانستید چغندر قند مانند یک مکمل دارویی بسیار قوی می تواند مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه در زنان، سرطان معده، سرطان پروستات و مثانه شود؟

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

**آیا می دانستید هیچ نوشیدنی که صرفا برای لاغری تجویز می شود از لحاظ علمی تاثیری در چربی سوزی و لاغری ندارد؟

 

**آیا می دانستید مواد غذایی سرشار از کلسیم برای رشد صحیح و کامل استخوان ها در کودکان ضروری است؟

**آیا می دانستید اگر منشا درد در گوش باشد درمانش سخت نیست، ولی اگر در بیرون از گوش باشد باید به طور جدی پیگیری شود؟

**آیا می دانستید خیار حاوی فلاونول های ضد التهاب است که می توانند به حفظ سلامت مغز شما و بافت آن کمک کرده و از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می کند؟

**آیا می دانستید خوابیدن بیش از ۹ ساعت در طول شب موجب افزایش احتمال دیدن کابوس های شبانه می شود؟
**آیا می دانستید برای محو کردن ترک‌های پوست و آکنه، استفاده از آبلیمو ضروری است؟

**آیا می دانستید اشعه ایکس حتی با مقدار کم در طولانی‌مدت منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی قلب می‌شود؟

**آیا می دانستید قرص های ضدبارداری چاق کننده هستند؟
**آیا می دانستید بیماری لثه ریسک ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد؟

**آیا می دانستید پیاده‌روی سریع می‌تواند به بیماران سرطانی کمک کند تا با خستگی ناشی از بیماری و درمان خود مقابله کنند؟

با خوردن دانه های سیب خطر مرگ در کمین شماست!

سیب علاوه بر آنکه مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد، اما مصرف بخش‌هایی از این میوه عوارض خطرناکی را برای افراد به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  باوجود اینکه توصیه پزشکان به افراد برای حفظ سلامت مصرف روزانه سیب است، اما خوردن دانه‌های این میوه توصیه نمی‌شود، زیرا  آمیگدالین ماده شیمیایی موجود در سیب عوارض خطرناکی را برای افراد به دنبال دارد.
ماده آمیگدالین به مقدار بسیار زیادی در دانه‌های سایر میوه ها، چون سیب، بادام، زردآلو، هلو و گیلاس وجود دارد و در صورت مصرف هسته این میوه‌ها و جویدن و قورت دادن آنها، آمیگدالین که بی ضرر است به سیانید هیدرو‍ژن تبدیل می‌شود.

سیانید یا همان سیانور یک ماده سمی بسیارخطرناک است و مصرف دوز‌های پایینی از آن می‌تواند باعث مرگ افراد شود.

تاثیر زردچوبه در درمان سرطان پانکراس

بررسی‌ها حاکی از آن است که عصاره طبیعی زردچوبه می‌تواند در درمان سرطان پانکراس موثر باشد.

به گزارش ایسنا، مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد “کورکومین” که عصاره طبیعی زردچوبه است می‌تواند همچون عامل پیوست به شیمی درمانی در درمان سرطان پانکراس موثر باشد.

مقاومت دارویی از موانع شایع در درمان سرطان پانکراس است هر چند مطالعات جدید نشان می‌هد کورکومین ترکیب موجود در زردچوبه به غلبه بر مقاومت بدن بیمار به شیمی درمانی کمک می‌کند.

کورکومین ترکیب فعال موجود در گیاهانی همچون زردچوبه است و نتایج مطالعات به تاثیر درمانی این ترکیب در درمان بیماری‌های مختلف از سرطان گرفته تا دیابت اشاره کرده‌اند.

آیا از عوارض وحشتناک جعبه‌های فست فودبرای سلامتی خود باخبرید؟

بسته بندی فست فودها در جعبه های مقوایی خطری بسیار جدی‌تر از سس، روغن و دمای بالای سرخ شدن مواد غذایی را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مواد شیمیایی مصنوعی که به بسته بندی مواد خوراکی اضافه می‌شود تا مانع از نشت آب، روغن، سس و چربی فست فود به خارج از جعبه شوند خود باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها می‌شود.

براساس تحقیقات این ماده روغنی و گریس مانند ازمواد شیمیایی به نام پلی فلوئوراکلیک (PFAS) تشکیل شده اند که می‌توانند جذب مواد غذایی شوند و به این ترتیب باعث ابتلای افراد به بیماری هایی همچون انواع سرطان، اختلال تیروئید، ناباروری و بلوغ زودرس شوند.

این مواد شیمیایی درمقابل گرما و حرارت مقاوم هستند، اما جذب مواد غذایی شده و زمینه ساز ابتلای مصرف کننده به انواع بیماری‌ها می‌شوند

با خاصیت‌های باورنکردنی تخم مرغ آشنا شوید

ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است.

به گزارشخبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذیه ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است.

تخم مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است.

پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن است.

رازهای زیبایی نهفته در «روغن نارگیل»

علاوه بررژیم غذایی سالم و ورزش برای جوانسازی پوست می‌توانید از یک ماده روغنی بسیار پرفایده نیز استفاده کنید و روند پیری پوست صورت و بدن خود را معکوس کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یکی از روغن‌های گیاهی بسیار مفید برای سلامت بدن، روغن نارگیل است که می‌توان از آن در پخت و پز، تهیه انواع نوشیدنی و شیرینی‌ها استفاده کرد، اما روغن نارگیل برای جوانسازی پوست و بدن نیز کاربرد دارد.
از جمله مزایای روغن نارگیل برای  افراد می‌توان موارد زیر را نام برد:

تناسب اندام با روغن نارگیل

اگر دچار مشکل سلولیت درپا، شکم یا دست‌های خود هستید به جای استفاده از کپسول‌های چربی سوز که برای سلامت بدن بسیار مضراست و حتی می‌تواند باعث مرگ افراد شود، می‌توانید از ماساژپوست با روغن نارگیل استفاده کنید.

 
به این منظور شب‌ها قبل از خواب، مقداری روغن نارگیل و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و مناطق دچار سلولیت را به آن آغشته کنید، با تکرار مداوم این کارپس از مدتی سلولیت‌ها از بین می‌روند و می‌توانید به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا کنید.

جوانسازی پوست صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل دربسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای حفظ زیبایی و جلوگیری از بروز چین و چروک، جوش صورت و انواع لکه‌ها می‌توانید از ماسک روغن نارگیل استفاده کنید.
به این منظور شب‌ها قبل از خواب پوست صورت خود را شسته و خشک نمایید وآن را به روغن نارگیل آغشته کنید. نارگیل حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند به ترمیم بافت صورت و نیز بازسازی و جوانسازی آن بپردازد.

درمان واریس پا با نارگیل

رگ‌های دچار واریس علاوه برایجاد ظاهر نازیبا دربدن می‌توانند زمینه ساز سکته مغزی و قلبی به دلیل احتمال جدا شدن لخته خونی و حرکت آن در مسیر رگ‌ها شوند به همین دلیل درمان این عارضه از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای درمان رگ‌های واریسی می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید و هرروز موضع دچار عارضه را با روغن نارگیل ماساژ دهید و به تدریج واریس برطرف می‌شود.

درمان مشکلات ناخن با روغن نارگیل

اگربه خاطر اپیلاسیون انگشتان دست یا کمبود ویتامین کناره ناخن‌های دست شما ملتهب و دردناک شده می‌توانید با ماساژ انگشتان دست با روغن نارگیل ظرف چند روز این مشکل را برطرف کنید.

درمان ریزش موی سربا روغن نارگیل

روغن نارگیل یک معجزه طبیعی برای سلامت موها، جلوگیری از ریزش و تحریک رشد مجدد آن‌ها است. روغن نارگیل را می‌توانید به عنوان ماسک روی مو نیم الی یک ساعت قبل از استحمام استفاده کرده و سپس آن را با شامپو بشویید. استفاده منظم از این روغن نارگیل باعث پرپشتی و سلامت مو‌ها می‌شود.

 

کرم مرطوب کننده دست و بدن با روغن نارگیل

به جای خریدن کرم‌های مرطوب کننده گرانقیمت که دارای ترکیبات شیمیایی آلرژی آور هستند می‌توانید از روغن نارگیل به تنهایی استفاده کنید وآن را پس از استحمام یا شستشوی دست برای رطوبت رسانی به بدن استفاده کنید.
روغن نارگیل علاوه برایجاد رطوبت درپوست، مانع از افتادگی و چین و چروک درآن می‌شود.خوردن روغن نارگیل به صورت خام، آبمیوه یا مخلوط با شیر برای سلامت بدن و دستگاه گوارش بسیار مفید است ومانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*