اخبار استان/آغاز پایش همگانی سلامت جانبازان در بشرویه

آغاز پایش همگانی سلامت جانبازان در بشرویه
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بشرویه گفت: طرح پایش همگانی سلامت جانبازان بالای ۲۵ درصد و همسرانشان برای اولین بار در خراسان جنوبی در شهر بشرویه آغاز شد. سیدرضا سعیدی افزود: در این طرح روزانه ۶۰ نفر در حسینیه گلزار شهدای این شهر ویزیت می شوند که در مدت ۶ روز برگزاری آن، به حدود ۳۵۰ نفر خدمات پزشکی رایگان ارائه می شود.
سرمایه گذاری ۵/۱۳ میلیارد تومانی در معادن زغالسنگ طبس
مجری طرح توسعه زغالسنگ طبس گفت: چهار سرمایه گذار، ۱۳٫۵ میلیارد تومان در معادن زغالسنگ طبس سرمایه گذاری کردند. با سرمایه گذاری در این معادن برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود. امید فلاح افزود: این سرمایه گذاران هم اکنون در بخش هایی از بلوک چهار و سپس در بلوکهای دو و سه معدن زغالسنگ پروده این شهرستان، از ذخیره این معادن استخراج و بهره برداری می کنند. مجری طرح توسعه زغالسنگ طبس با بیان اینکه معادن بلوک پروده دو و سه هم در حال تامین منابع مالی برای استخراج و بهره برداری است افزود: مجموع سرمایه گذاری در این بخش از معادن هم ۳٫۵ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود با توسعه و گسترش فعالیتهای استخراجی، سرمایه گذاری این افراد به ۶ میلیارد تومان افزایش یابد.
آغاز بررسی و احیای طرح گردشگری عشایری شهرستان خوسف
به منظور احیای طرح گردشگری عشایری، مسیرهای گردشگری در مناطق عشایری شهرستان خوسف بررسی شد. مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: گردشگری عشایر یکی از شاخه‌های گردشگری است که به تازگی در ایران به آن توجه شده است. علی صالحی افزود: تجربه زندگی در میان ایل برجسته‌ترین ویژگی این نوع گردشگری است. وی گفت: زیست‌بوم‌های عشایر اعم از جلگه‌ای و کوهستانی به دلیل ویژگی‌های خاص فرهنگی اجتماعی و آداب‌ورسوم و نیز چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دارای پتانسیل بسیار خوبی جهت جذب توریسم است.
خرید ۱۲۰۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان از خرید ۱۲۰۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سرایان خبرداد و گفت: نرخ مصوب و تضمینی خرید گندم از کشاورزان ۱۳۰۰۰ ریال است. مهندس موسی سلیمانی از پیش بینی تولید : ۴۰۰۰تن خبرداد و افزود: سطح زیر کشت گندم شهرستان سرایان :۱۸۰۰ هکتار می باشد. وی ادامه داد: زمان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا مهر ماه ادامه دارد . وی با اشاره به پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: تا کنون :بیش از ۵میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده وپرداختی ها ادامه دارد. وی افزود: دو مرکز خرید در سطح شهرستان شامل شرکت تعاونی مطهری سرایان و شرکت تعاونی تولید روستایی فجر سه قلعه فعال هستند. وی نرخ خرید گندم در سال جاری بر اساس ۴درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید را ۱۳۰۰۰ ریال اعلام کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*