آخرین خبر :

مرگ ۲ کارگر در اجرای عملیات حفاری فاضلاب در بیرجند

ریزش آوار حین اجرای عملیات حفاری توسط شرکت پیمانکار آب و فاضلاب در معصومیه بیرجند ۲ کشته بر جا گذاشت. به گزارش خبرنگار ما ۲ کارگر عصر پنجشنبه بر اثر ریزش خروارها خاک در حین اجرای عملیات حفاری فاضلاب در بلوار شهدای عبادی شهر بیرجند(معصومیه) جان خود را از دست دادند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در این باره به خبرنگار ما گفت: در ساعت ۱۶:۳۵ روز پنجشنبه به سامانه سازمان اطلاع داده شد که حادثه ای در نزدیکی ایستگاه آتش نشانی معصومیه رخ داده است و در حالیکه همکاران ما از این ایستگاه در محل حادثه حضور یافته بودند از ایستگاه های یک و دو و سه نیز مامورینی به محل اعزام گردیدند. ضمن اینکه همکاران هلال احمر، اورژانس و پلیس ۱۱۰ نیز در محل حضور پیدا کردند. میرزایی افزود: در این حادثه متاسفانه ۲ نفر از کارگران بر اثر ریزش محل در دست حفاری فاضلاب توسط پیمانکار شرکت آب و فاضلاب در زیر خاک مدفون شده بودند که پس از یک ساعت و نیم تا دو ساعت جستجو اجساد این عزیزان از زیر خاک بیرون کشیده شد و تحویل عوامل اورژانس گردید. وی در خصوص علت وقوع این حادثه نیز گفت: در خصوص اعلام علت وقوع این حادثه ابتدا باید کارشناسان اداره خاک و آب و فاضلاب در مورد استحکام خاک اظهار نظر نمایند.
بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی؛ پروژه در دست اجرای خط انتقال فاضلاب بیرجند واقع در انتهای بلوار شهدای عبادی به دلیل ریزش ناگهانی موجب گرفتار شدن دو کارگر مشغول به کار در پروژه گردید. این پروژه که از محل فاینانس بین المللی بانک جهانی اکو تأمین اعتبار شده از سال گذشته جهت اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال و احداث تصفیه خانه فاضلاب طی پیمانی به شرکت “سازه های آبی” که از شرکت های دارای رتبه کار بین المللی می باشد ، واگذارشده است که ۹۹% پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون تحویل این شرکت نشده است. حفاری های لازم برای اجرای این پروژه از ماه ها قبل آغاز شده و با رعایت ضوابط ایمنی ادامه داشت که متأسفانه در شامگاه پنجشنبه نوزدهم مردادماه، به علت حجم بالای تردد خودروها در لاین مجاور محل اجرای پروژه، کانال در حال کار، دچار ریزش شده و به علت حجم بالای خاک ، امکان نجات کارگران مشغول به کار در این پروژه مقدور نشد؛ این در حالی بود که قبل از شروع عملیات حفاری، آزمایشات مربوط به استحکام و تراکم خاک انجام شده بود.
لازم به ذکر است،دفتر حفاظت ایمنی و بهداشت کار شرکت آب و فاضلاب در سطح پروژه های استان به طور مؤثر فعال است و بر روند اجرای ده ها پروژ ه در حال اجرا نظارت کافی دارد، اما از آن جایی که پروژه مذکور طرح ملی است و تحت اختیار پیمانکار می باشد، ناظر ویژه داشته و نظارت بر تمامی مراحل آن از جمله رعایت نکات ایمنی، نحوه حفاری و… به عهده مشاور طرح و مدیر طرح که از شرکت های مطرح و بزرگ کشور می باشد، بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*