آخرین خبر :

برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی تحصیل بیش از ۷ هزار دانشجو در ۱۳ واحد دانشگاهی پیام نور استان

روز گذشته رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به همراه معاونین و رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان به مناسبت روز خبرنگار میزبان خبرنگاران بودند.
حجت الاسلام اکبری مطلق مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه دقت و صداقت، دو اصل اساسی برای خبرنگاران است،گفت: رسالت خبرنگاران در جامعه بسیار بالا و با اهمیت است و باید سرعت همراه دقت و صداقت را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در حوزه دانشجویی، اساتید و کارمندان برنامه ها و فعالیت هایی انجام می دهد، افزود: امسال طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید از ۲۸ تا ۳۱ مردادماه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه با محوریت دانشجویان بومی است و سعی می شود به گونه ای برنامه ها باشد که دانشجویان از مباحث علمی استفاده کنند، ادامه داد: برای کارمندان هم به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی مسابقاتی برگزار می شود.
دکتر ثقفی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز با تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت مجموعه دانشگاه پیام نور با امکانات مقدور خود در تعامل و ارتباط با رسانه و خبرنگاران کوتاهی نخواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ کد رشته کارشناسی و ۲۰ کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان فعال است، افزود: این دانشگاه از مهرماه امسال برای اولین بار در هفت رشته جدید شامل روانشناسی گرایش تربیتی، آمایش سرزمین، مدیریت دولتی، تاریخ تشیع، علوم قرآن و حدیث و مخاطرات محیطی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. وی ادامه داد از این هفت رشته جدید شش رشته در دانشگاه پیام نور بیرجند و یک رشته در دانشگاه پیام نور قاین دایر می باشد.
به گفته دکتر ثقفی در حال حاضر ۷ هزار دانشجو در ۱۳ واحد دانشگاه پیام نور در ۱۱ شهرستان استان مشغول به تحصیل هستند و در سال گذشته ۴۷۷ نفر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه موفق به کسب دانش نامه و فارغ التحصیل شدند.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی از اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگی، مذهبی، آموزشی و سیاسی در این دانشگاه خبرداد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ دفتر بسیج دانشجویی و ۴۷ کانون هنری در دانشگاه های پیام نور استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ عضو هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی در حال همکاری و تدریس هستند، عنوان کرد: از نظر زیرساخت ها در این دانشگاه کمبودی نیست و ضرورت ایجاب می کرد که وارد دانشگاه نسل سوم (دانشگاه کارآفرین) شویم که در این راستا نیز باید زیرساخت هایی فراهم شود که سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی در این دانشگاه داشته ایم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه کمبودی از نظر زیرساخت‌های لازم در دانشگاه پیام‌نور استان نداریم، افزود: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان صرف هزینه عمرانی دانشگاه پیام‌نور استان شد که ساخت دو مجتمع فرهنگی در دانشگاه پیام‌نور فردوس، ساخت مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام‌نور نهبندان، تکمیل یادمان شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور بیرجند و تجهیز آزمایشگاه مرکز پیام‌نور طبس از جمله فعالیت‌های عمرانی است که صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به رغم محدودیت منابع اما با صرفه جویی به لحاظ اقتصادی هیچ بدهی ندارد، گفت: برای این دانشگاه به عنوان یکی از ۱۰ مرکز نوآوری کشور ساختمانی به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی شده و اگر مجوزها صادر شود جزو ده مرکز نوآوری کشور خواهیم بود.
ثقفی از فعالیت ۳۰ انجمن علمی در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته این دانشگاه در ترم اول تحصیلی به ۲۴۸ نفر و در ترم دوم تحصیلی به ۴۰۶ نفر وام تحصیلی دانشجویی پرداخت کرده است. به گفته وی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ مقالات علمی، پژوهشی و ISI دانشگاه پیام نور نسبت به سال قبل آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهریور ماه استارت آپ (در حوزه الکترونیک) با رویکرد کارآفرینی در این دانشگاه برگزار می شود، گفت: جشنواره حرکت دانشجویی همزمان با هفته دولت به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد بیرجند در سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*