آخرین خبر :

استاندار خراسان جنوبی در جلسه تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد: رسانه های مطالبه گر

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در زمان غیبت احزاب فعال در جامعه، رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه‌گری خواسته‌های مردم را به سمع و نظر مسئولین در حوزه‌های مختلف برسانند. مهندس سید علی اکبر پرویزی عصر روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران می‌توانند با ارائه درست و به موقع مشکلات و تنگناها به مسئولین و نیز انعکاس خدمات دولت به مردم به عنوان واسطی مطمئن و مورد اعتماد در جامعه به ایفای نقش بپردازند. وی، اطلاع‌رسانی را اقدامی مهم در راستای توسعه روزافزون استان در بخش‌های مختلف دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و موثر می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها مسئولین را یاری و کمک کنند.
استاندار خراسان‌جنوبی افزود: در زمان غیبت احزاب فعال در جامعه، رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه‌گری خواسته‌های مردم را به سمع و نظر مسئولین در حوزه‌های مختلف برسانند. مهندس پرویزی، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای در جامعه گفت: نگاه دولت تدبیر و امید همواره حمایت از رسانه‌ها و توجه به خواسته‌ها و نیازهای آنان بوده و تاکنون اقدامات مناسبی نیز در این زمینه انجام شده است. وی با بیان اینکه شفاف‌سازی امور از جمله مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: در صورت عدم توجه به رسانه‌ها فساد می‌تواند بخش‌های مختلف دولتی را فرا گیرد. در این مراسم تنی چند از خبرنگاران و فعالین حوزه خبر و رسانه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی مورد تقدیر قرار گرفتند.
دغدغه‌ خبرنگاران برطرف‌کردن مشکلات مردم است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه خبرنگاری تنها شغلی است که تعطیل بردار نبوده و همیشه در همه ایام سال در صحنه هستند گفت: خبرنگار به عنوان سفیر در جامعه است. احمد محبی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸ رسانه در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند و در تقویم کشور روز ۱۷ مرداد ماه که مصادف با شهادت شهید محمود صارمی است به نام خبرنگار نامگذاری شده است. وی با بیان اینکه خبرنگاری یک راه است، افزود: خبرنگاری یک شخصیت حقیقی و حقوقی است که همه چیز را خوب می‌بیند و بر اساس واقیعت‌های موجود در جامعه تبیین می‌کند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگار نقش سفیر را بر عهده داشته و جایگاه شما خبرنگاران بسیار ارزشمند و والا است و تمام ۳۶۵ روز سال را باید به عنوان روز خبرنگار در نظر گرفت زیرا تنها قشری که در تمام سال با مردم است، خبرنگاران هستند. محبی با بیان اینکه خبرنگاری تنها شغلی است که در کنار مردم و با مردم است، افزود: این خبرنگاران هستند که درد مردم را زودتر از دیگران درک کرده و نسبت به انعکاس آن اقدام می‌کنند. وی بیان داشت: خبرنگاری تنها شغلی است که دغدغه‌اش برطرف کردن تمامی مشکلات مردم است و هر چه را که می‌بیند می‌نویسد و به راستی که شما خبرنگاران دو شغل را در واقع انجام می‌دهید هم خبرنگار بوده و گاهی هم روابط عمومی ادارات هستید، زیرا روابط عمومی‌ها می‌خواهند کارهای خود را از طریق شما انجام دهند. وی گفت: خبرنگاری تنها شغلی است که تعطیل بردار نیست و همیشه باید در صحنه باشد و در بیانی دیگر شما خبرنگاران حکم وکیل را دارید.
در حاشیه:
*جلسه با تأخیر حدود یک ساعت آغاز شد.
*در هنگام سخنرانی استاندار بلندگو قطع شد و به رغم انتظار استاندار به منظور رفع عیب، اشکال فنی آن برطرف نشد اما به محض پایین آمدن استاندار از روی سن، ارتباط برقرار شد!
*قرعه کشی از بین اعضای رسمی خانه مطبوعات به منظور سفر به کربلای معلی برگزار شد که با اهدای ۴ سهمیه از سوی استاندار و ۲ سهمیه از سوی فرماندار بیرجند تعداد ۲۳ نفر به همراه همسرانشان به این سفر معنوی اعزام می شوند
*تنگی که توپ های قرعه کشی در آن بود در حالی که هنوز نیمی از قرعه کشی باقی مانده بود به زمین افتاد و شکست و ادامه مراسم قرعه کشی در حالی برگزار شد که مدعوین حاضر بر روی سن نمایش با مراجعه به محل شکستن تنگ توپ قرعه کشی را برمی داشتند و شماره آن قرائت می شد که این امر خالی از اشکال نیست.
*امید زندگانی بازیگر و مجری برنامه که با اعلام هر شماره نام خود را به عنوان برنده اعلام می کرد در پایان از سوی استاندار به اتفاق همسرش سهمیه سفر به کربلا دریافت کرد.
* در حالی که بخشی از مراسم جشن اجرا نشده بود به دلیل همزمانی با نماز مغرب و عشا ادامه برنامه قطع و مدعوین جلسه در محل سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نماز جماعت پرداختند.
* این مراسم به رغم اینکه عده ای از خبرنگاران مخالف برگزاری آن و یا نحوه قرعه کشی اعلام شده پیش از این توسط مسئولین بودند با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده خبرنگاران استقبال خوبی کردند و جزو معدود مراسمی بود که از نماینده خبرنگاران در این جلسه برای بازگویی مشکلات خبرنگاران دعوت نشد.
*در این مراسم از احمد حیدری فعال رسانه ای و پیشکسوت این عرصه تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*