آخرین خبر :

۳ بلوک مطمئن برای یافتن آب های ژرف در استان

آغاز کارهای مطالعاتی برای ۳ منطقه استان در یافتن آب های ژرف قطعی است.
« ۳ بلوک مطمئن برای یافتن آب های ژرف دراستان وجود دارد که یکی از این بلوک ها در شهرستان طبس قرار گرفته است»مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اعلام این موضوع در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی گفت: یافتن آب های ژرف دراستان در فاز مطالعات است و برنامه ای برای بهره برداری و مصرف آن نداریم.
مهندس حسین امامی افزود: یک سری مطالعات مقدماتی قبلا دراستان انجام شده است،بر اساس همین مطالعات اکنون فاز اولیه این موضوع  برای مطالعات وسیع تر در استان کلید خورده است. وی با تاکید بر این که منظور از آب های ژرف، آب های فسیلی نیست تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای انجام مطالعات این طرح نیز تعیین شده است،‌که ۵۰ درصد آن توسط وزارت نیرو،۲۵درصد توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و ۲۵ درصد دیگرنیز توسط استانداری تامین می شود.
امامی اعتبار مورد نیاز برای فاز مطالعاتی یافتن آب های ژرف در استان را حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همان طور که گفته شد در شهرستان طبس به این دلیل که از قبل نیز در آن مطالعاتی انجام شده است، به زودی ۲ تا ۳ چاه برای یافتن این آب ها حفاری خواهد شد.
مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با تاکید دوباره به اینکه هدف ما درتامین آب برای استان همان انتقال است، گفت: تا زمانی که مدیریت مصرف آب به خوبی در کشور نهادینه نشود ، هرچه آب تامین کنیم باز هم کم است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*