کسب مدال قهرمانی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ را هدف گرفته‌ام

بانوی پر افتخار ورزشی شهرستان طبس اکنون پس از سال ها تلاش در اندیشه المپیک ۲۰۲۰ است.
اولین بانوی مدال آور ورزشی در رشته کاراته است، کسی که از شش سالگی این ورزش را شروع و در ۱۴ سالگی در نخستین مسابقه کشوری شرکت و مقام اول این رقابت ها را کسب کرد و از آن پس به صورت حرفه ای آن را دنبال نمود.
او در خانواده‌ای پنج نفره بزرگ شد که پدر و مادر و دو خواهر همواره حمایتش کردند و البته در این خانواده تنها او  به ورزش حرفه ای  علاقه دارد.
خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چند سالگی وارد این حرفه ورزشی شدید؟
زهرا تقیان هستم متولد ۱۳۷۳، از ۶سالگی کاراته را شروع کردم.
درمورد پیگیری های جدی مادرتان در زمینه حرفه ای شدن شما در ورزش بفرمایید؟
۶ساله که بودم به دلیل فعالیت زیاد در این رشته، مادرم من را به ورزش رزمی برد، تا کمربند زرد کارکردم و پس از آن مربی ای به مشهد رفت.
مادرم چون علاقه مرا به کاراته دید سه ماه تابستان مدام من را به مشهد می برد و در آنجا ادامه آموزش هایم را دیدم و در مسابقات شرکت می کردم. اگر حمایت های مادرم نبود شاید من در همان کمربند زرد می ماندم و پیشرفتی هم نداشتم.
نزدیک ترین مسابقه ای که پیش رو دارید چیست و آیا آمادگی کامل دارید؟
مسابقات کشوری است که در شهریور ماه برگزار می شود و انشاءا… قرار است طبس میزبان مسابقات باشد.
از نظر آمادگی همیشه خودم در باشگاه و یا در خانه تمرین دارم ولی به صورت حرفه ای یا اینکه مربی بالاسرم باشد خیر.
توضیح مختصری در مورد مسابقاتی که در کشور گرجستان برگزار شد بدهید؟
مسابقات بین المللی گرجستان با حضور ۱۰ کشور برگزار شد و من از طرف فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات دعوت شدم.
سطح مسابقات بالا بود و طی دو روز انجام شد که کشور گرجستان مقام اول، آذربایجان دوم وایران مقام سوم را کسب کرد و من در این رقابت موفق به کسب نایب قهرمانی در وزن خودم شدم.
چند روز آنجا بودید؟
هشت روز در گرجستان بودم.
در عکس های اهدای مدال با فرزندتان بودید برای شما این شرایط سخت نیست؟
بله با پسرم رفته بودم. خیلی سخت بود با بچه کوچک مسابقه دادن، اما وقتی انرژی مثبت از پدر و مادرم می گرفتم و حمایت های همه جانبه شوهرم را  می دیدم این سختی برایم شیرین می‌شد.
می‌توان گفت شما اولین بانو در طبس هستید که در این رشته صاحب افتخار شدید؟
بله همین طور است.
با این حساب باید اساتید و مربیانی خارج از طبس داشته باشید؟
بله در طبس که استاد خوبم خانم شهره امیرسهرابی برایم زحمت کشیدند و بعد مرا به خانم گلپرور در مشهد معرفی کردند که واقعا زحمت کشیدند که من توانستم به این جایگاه برسم.
از افتخارات خودتان بگویید و از مدال ها و مهمترین مسابقاتی که تاکنون شرکت کردید؟
۷ دوره مسابقات کشوری شرکت کردم، دو دوره مسابقات بین المللی که مهمترین مسابقاتم همین مسابقات اخیر در گرجستان بود.
۲ مدال طلای کشوری، ۲ مدال نقره کشوری، ۳ مدال برنز کشوری، ۲ مدال طلای مسابقات بین المللی هند و یک مدال نقره بین المللی گرجستان از مهمترین مدال هایی بود که کسب کردم.
آرزوی ورزشی شما چسیت؟
آرزوی من این است که نتیجه زحمات خودم و کسانی که برایم زحمت کشیدند را در المپیک ۲۰۲۰ ببینم.
انشاا… اگه استارت کارم را از الان بزنم و تمرین حرفه ایم را انجام بدهم قطعا موفق خواهم شد. و دیگر اینکه شاگردان من که آرزویشان این است کاراته را به صورت حرفه ای دنبال کنند، امیدوارم بتوانم آن ها را به آرزویشان برسانم.
شما در طبس مربی هم هستید، آیا شاگردانتان هم توانستند کسب افتخار کنند؟
بله من ۸سال در طبس مربیگری می‌کنم و تا الان شاگردانم  در ۴دوره مسابقات کشوری شرکت نموده و افتخار آفرینی کردند و مقام های اول،دوم و سوم را کسب کردند.
چقدر نقش همسرتان را در موفقیت هایی که داشتید سهیم می دانید؟
همسرم برای کاراته و حتی اعزام من کار خود را رها می‌کرد و پیگیر ورزش من بود و برای پیشرفت من از هیچ کاری دریغ نداشت، من این جایگاهی که دارم را مدیون شوهرم هستم.
درضمن بعد از یکسال تلاش خودم و همسرم توانستیم برای اولین بار مجوز برگزاری مسابقات کشوری کاراته بانوان در استان و طبس را بگیریم که امیدوارم با حمایت همه مسئولین بتوانیم به نحواحسن این مسابقات را در شهریورماه برگزار کنیم.
از مشکلات سد راه خود بگویید؟
نداشتن مربی و نبود سالن مجهز و تمام وقت برای تمرین از جمله مشکلات پیش روی من بود.
توصیه شما برای کسانی که در ابتدای راه هستند چیست؟
اینکه هیچ کاری نشد ندارد و نبود امکانات نمی‌تواند مانع پیشرفت شود و بچه، همسر و مشکلات زندگی همه بهانه است. اگه کسی مصمم به کاری باشد و بخواهد پیشرفت کند یک یاعلی بگوید و سفت و سخت برای هدفش تلاش کند و مطمئن باشد به هدفش می‌رسد.
از چه کسانی می‌خواهید تشکر کنید؟
در پایان هم از همسرم، پدر و مادرم و فرماندار شهرستان مهندس طلایی، شهردار مهندس طوسی و خانم زجاجی مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری تشکر ویژه دارم که همیشه و در همه مراحل به هر نحوی حمایت کردند و باعث دلگرمی بنده شدند.
امیدوارم با وجود این عزیزان شاهد اتفاقات خوبی در ورزش به خصوص ورزش بانوان باشیم و بانوان طبسی بتوانند پرچم طبس را در ایران و بیرون از مرزهای ایران به اهتزاز در آورند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*