کرم ضدآفتاب و کلر آب استخر ترکیب سمی ایجاد می کند

به تازگی از سوی منابع خبری اعلام شد که استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام شناکردن در استخر می تواند ترکیبات سمی ایجاد کند که برای پوست مضر است؛ پژوهشگر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رد صحت این مطلب، گفت: در هیچ یک از مراجع و کتب علمی مطلبی در این خصوص ذکر نشده است.
اسماعیلی ادامه داد: همچنین نمی توان گفت که ضدآفتاب می تواند در برابر مضرات کلر آب استخرها از پوست محافظت کند زیرا میزان درصد کلر در برخی استخرها استاندارد نیست به طوری که دیده شده علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی مانند اگزما و خارش، برخی افراد دچار ضایعات چشمی نیز می شوند بنابراین توصیه نمی شود که برای شناکردن در استخر از کرم ضدآفتاب استفاده شود.
وی در خصوص استفاده از کرم های ضدآفتاب در استخرهای روباز تاکید کرد: استفاده از کرم های ضدآفتاب در استخرهای روباز کاملا ضروری است و توصیه می شود.

کرم ضدآفتاب با SPF بالا مصرف نکنید

وجود ماده محافظ در مقابل نورخورشید(SPF) در کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش به ویژه در روزهای تابستانی و برای افرادی که در ساعات طولانی در معرض آفتاب قرار دارند، ضروری است اما محققان بیماری های پوستی معتقدند نباید میزان این ماده از ۶۰ بالاتر رود زیرا با افزایش این ماده شیمیایی، سلامت پوست آسیب می بیند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*