کاهش بیمه بیکاری نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی، با حضور در اداره کل تامین اجتماعی استان، بیمارستان شهید دکتر رحیمی و بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) میلاد ۳ با تعدادی از کارکنان این مجموعه ها و نیز بیماران بستری در بیمارستان ها دیدار و گفتگو کرد.  در نشست صمیمی که در حاشیه این بازدید صورت پذیرفت، وظیفه تامین اجتماعی را به سبب آسیب پذیری برخی از افراد تحت پوشش این سازمان، بسیار حساس دانست و افزود: این حساسیت به دلیل جوان بودن استان خراسان جنوبی و نیز آسیب پذیرتر شدن بخشی از مردم استان به دلیل خشکسالی های اخیر دو چندان شده است. وی، سازمان تامین اجتماعی را حامی بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی دانست و تصریح کرد: همکاری خوب و مساعدت روز افزون تامین اجتماعی به بخش های تولیدی و اقتصادی، در روند توسعه استان نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در نشستی به مناسبت هفته نکوداشت تامین اجتماعی در محل دفتر مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: تاثیر همراهی و همدلی سازمان تامین اجتماعی با بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی در استان به خوبی دیده می شود.مسئولیت دولت تدبیر و امید دربخش های اقتصادی و تولیدی را بیشتر از سایر بخش ها دانست و تصریح کرد: شاید استان خراسان جنوبی، نسبت به برخی استان ها از جذابیت کمتری برای سرمایه گذاری برخوردار باشد، اما با تلاش و پیگیری بیشتر، باید بستر ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف به استان را فراهم کنیم. وی با تبریک فرارسیدن هفته تامین اجتماعی، افزود: داشتن مردم صبور و کم توقع در استان، انگیزه مسئولین را جهت ارائه خدمات بهتر، بالا می برد.
۸۱ درصد حقوق مستمری بگیران
در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است
مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز در ابتدای این نشست، با بیان این که۸۱ در صد حقوق مستمری بگیران در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات مناسب دولت یازدهم در بخش معیشت مستمری بگیران تامین اجتماعی، امیدواریم در دولت بعد نیز این خدمات ادامه پیدا کند. مجید درویشی، بهبود خدمات دولت الکترونیک در بخش های مختلف تامین اجتماعی توسط دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: در حال حاضر خدماتی نظیر پرداخت حق بیمه، ارائه لیست و … به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سامانه رایانه ای صورت می پذیرد.
کاهش ۵ درصدی بیمه بیکاری
نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در استان است
وی افزود: سال گذشته به ۱۰۳۷ نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است و امسال ۹۷۳ نفر که این عدد، کاهش ۵ درصدی در پرداخت بیمه بیکاری را نشان می دهد. وی رشد ۷ درصدی بیمه شده های اصلی استان را نشان دهنده ریل گذاری صحیح سیاست گذاران بخش اقتصادی دولت عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*