پزشکیان: جان‌باختگان حادثه تروریستی مجلس شهید محسوب می‌شوند

مسعود پزشکیان
نایب رئیس مجلس گفت: نشست شورای تامین استانداری فردا برگزار و لیست جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بنیاد شهید اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، نشست مشترک مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۶ تیرماه) با حضور شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و استاندار تهران با هدف بررسی وضعیت پرونده جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی مجلس برگزار شد.

مسعود پزشکیان در تشریح این نشست اظهار داشت: نشست امروز به منظور تعیین تکلیف وضعیت اطلاق عنوان شهید یا جانباز به جانباختگان حادثه تروریستی مجلس انجام شد، رئیس بنیاد شهید پذیرفتند که سریع تر وضعیت پرونده این افراد را تعیین تکلیف و شهدا را تحت پوشش قرار دهد؛ همچنین وضعیت مجروحان این حادثه باید در وهله اول در کمیسیون پزشکی بررسی و سپس بر اساس میزان آسیب درصد جانبازی برای آنان تعیین و خدمات لازم به آنها ارائه شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: در نهایت مقرر شد فردا جلسه شورای تامین استانداری برگزار و لیست شهدا و مجروحان این حادثه به بنیاد شهید اعلام شده و  سپس بر اساس لیست ارائه شده اطلاق عنوان شهید و جانباز به آنها تحقق یابد.

سید محمد علی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید نیز با حضور در این نشست با بیان اینکه روال قانونی اطلاق عنوان شهید یا جانباز به جانباختگان حادثه تروریستی مجلس در حال پیگیری و بررسی است، گفت: پرونده این افراد باید تکمیل شده و بعد از طی مراحل قانونی از سوی شورای تامین استانداری به بنیاد شهید ارائه و تحت پوشش قرار گیرند و در واقع بعد از اعلام شورای تامین طی یک هفته جانبازان و شهدای این حادثه را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: پرونده مجروحان این حادثه نیز باید به کمیسیون پزشکی ارائه و بعد از تعیین درصد بر مبنای رای کمیسیون پزشکی افرادی که ضوابط بنیاد شهید شامل آنها می شود را تحت پوشش قرار می دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و مجروحان شهرستانی حادثه تروریستی مجلس باید به ادارات کل مراجعه و فرم پرکنند همچنین خانواده شهدا و مجروحان تهرانی این حادثه نیز باید هر چه سریع تر به بنیاد شهید تهران مراجعه و اسامی مجروحان و شهدا را اعلام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*