١٠ تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها (شعر برای کودک و نوجوان) در راستای پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ٩ مرداد سال جاری در استان، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ١٠ تیرماه خواهد بود.
احمد محبی از شاعران و فرهیختگان استان خواست در مدت زمان باقیمانده تا اتمام مهلت قانونی جشنواره نسبت به ارسال آثار خود به دبیر خانه جشنواره اقدام کنند. وی هم چنین از ارسال بیش از ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تا کنون خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.
وی ادامه داد : تا کنون سه شب شعر رضوی در استان بر اساس تقسیم بندی منطقه ای برگزار شده که استقبال خوبی هم در این شهرستان ها داشته ایم.
وی اذعان داشت: شهرستان‌های خوسف، بیرجند، سربیشه و نهبندان در یک منطقه قرار دارند که نخستین شب شعر استانی جوانه‌های شعر رضوی استان، ٩ اسفند ماه سال گذشته در شهر خوسف برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد : در این تقسیم بندی شهرستان های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در یک منطقه هستند و شب شعر آنها در اردیبهشت سال جاری در شهرستان فردوس برگزار شد. محبی آخرین منطقه را شامل شهرستان‌های زیرکوه، قاین، درمیان و خضری عنوان کرد و افزود: این شب شعر نیز در خرداد در شهرستان قاین برگزار شده است. وی ادامه داد: پس از بررسی‌های متعدد با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی شاعرپرور است، تصمیم گرفتیم جشنواره امام رضا(ع) را در استان به صورت کشوری متناسب با ظرفیت استان در حوزه‌های شعر رضوی دنبال کنیم. مدیر اجرایی جشنواره ملی جوانه‌های شعر رضوی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان نباید در هیچ جشنواره و کتابی چاپ شده باشد، تصریح کرد: آثار ارسالی باید تازه و بدیع باشد. محبی در خصوص جوایز افراد برگزیده در این جشنواره، تصریح کرد: جایزه نفر اول لوح سپاس و تندیس جشنواره و ٣ میلیون تومان، نفر دوم لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه ٢ میلیون تومان و نفر سوم نیز لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه یک میلیون تومان است و از نفر سوم تا هشتم نیز به هر نفر مبلغ ۵میلیون ریال اهدا می‌شود. وی اظهارکرد: اهدای جوایز در جشنواره منوط به حضور فرد شاعر و خواندن شعر در جشنواره است و در صورتی که فرد در جلسه غایب باشد جایزه‌ای به وی تعلق نمی‌گیرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از قسمت‌های این جشنواره نیز بخش ویژه است، تصریح کرد: در این بخش آثاری که محتوای آن حول محور کرامت انسانی با الهام و آموزه‌های رضوی باشد مورد توجه است و به برندگان این بخش نیز لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغی نقدی متناسب با کیفیت اثر وی اهدا می‌شود.
محبی اظهارکرد: پس از اتمام جشنواره تمام آثار منتخب در قالب یک مجموعه به چاپ می‌رسد و در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز توزیع می‌شود. وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استان به آدرس بیرجند – خیابان شهید محلاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره ٣٢٣٢٣٣٩٩-٠۵۶ تماس حاصل نمایند.