آخرین خبر :

نمایشگاه عفاف و حجاب در بیرجند گشایش یافت

به مناسبت هفته عفاف و حجاب نمایشگاه عفاف و حجاب روز گذشته در نگار خانه شهر بیرجند افتتاح شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که بی بی عصمت سرفرازی معاون استاندار، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهردار بیرجند حضور داشتند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه در چند بخش  شامل پاسخ به سوالات شرعی، سیری بر تاریخ پوشش و لباس، نمایشگاه کتاب با تخفیف ۱۰ درصد، پاسخ به سوالات فرهنگی و مشاوره برپا شده است. احمد محبی با گلایه از عدم حضور برخی مسئولان در مراسم افتتاحیه و عدم همکاری دستگاه های فرهنگی در نمایشگاه عفاف و حجاب افزود:با توجه به اینکه در بسیاری نشست ها مسئولان از عفاف و حجاب به عنوان یک مساله حیاتی و مهم سخن به میان می آورند اما به جز تعداد محدودی از دستگاه ها، جای بقیه در این میان خالی است.
وی با تأکید براینکه  اگر مسئولان در زمینه  عفاف و حجاب دغدغه دارند باید با همه توان در نمایشگاه ها و جشنواره های عفاف و حجاب حضور یابند تا در پیاده سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش داشته باشند، عنوان کرد: همیشه در بحث برخورد در حوزه عفاف و حجاب باید به صورت غیرمستقیم عمل کنیم، برای کار در این حوزه باید تمامی امکانات فرهنگی و تبلیغی بسیج شوند، چراکه مباحث فرهنگی مباحث اغنایی هستند و برخوردها باید ایجابی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد، فرهنگ سازی عفاف و حجاب به صورت تخصصی بهترین بازدارندگی بد حجابی است و جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت. به گفته وی تاکنون در زمینه های طراحی لباس های ایرانی – اسلامی، طراحان با مشکلاتی مواجه بودند که، با برگزاری نمایشگاهی در این ارتباط در پایان سال ۹۵ توانستیم دست طراح و تولید کننده را در دست هم بگذاریم و امروز شاهد نمونه برداری از این طرح ها در کارگاه های بزرگ خیاطی هستیم. محبی با بیان اینکه طرح‌های لباس برگزیده جشنواره مد و لباس پایان سال ۹۵ در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، افزود: جشنواره مد و لباس سبب شد خیلی از طراحی‌هایی که بانوان دارند به این شکل تبدیل به تولید انبوه شود. وی عنوان کرد اگر همکاری دستگاه ها و نهادها در سال ۹۶ برای برگزاری نمایشگاه دیگری در این زمینه صورت گیرد بدون شک نمایشگاه لباس های ایرانی – اسلامی را به صورت کشوری برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بخش های دیگر این نمایشگاه افزود: همچنین بخش کودک و نوجوان در حاشیه این نمایشگاه برپا شده که در این بخش آموزش‌هایی در حوزه کودکان و نوجوانان با زبان شعر و طنر ارائه   می شود.
محبی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر  از ۱۸  تا ۲۱ تیرماه دایر است، گفت: این نمایشگاه در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به روی علاقمندان باز خواهد بود. به گفته وی نمایشگاه عفاف و حجاب با همکاری موثر مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، شهرداری بیرجند، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*