نبود خانه صنعت و صدای خفته فعالان اقتصادی

اولین جلسه کمیته کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۶ تشکیل شد. در ابتدای جلسه علیزاده دبیر اجرایی اتاق بازرگانی بیرجند، توضیحاتی پیرامون اهمیت شورای گفت و گو  و تشکیل منظم جلسات ارائه داد.  سپس آرزومندان دبیر کمیته کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  به تشریح دستورالعمل جدید اداره جلسات  پرداخته و بر ضرورت تشکیل جلسات شورا طبق برنامه زمانبندی، انعکاس مسائل و مشکلات  و ارائه پیشنهادات کارشناسی به دبیرخانه شورا و پیگیری مصوبات از طریق دستگاههای ذیربط تاکید نمود.
هماهنگی و تعامل بین ادارات نیست
اسعد زاده ، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل واقعی بین دستگاه ها نیست، افزود: هر مجموعه ای باید ابتدا مجموعه خود را به توانمندی کامل برساند تا بتواند اقدامی موثرنیزانجام دهد.
نبود خانه صنعت و صدای خفته فعالان اقتصادی
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی بیرجند هم در این جلسه اظهار کرد: نبود خانه صنعت در استان باعث شده که صدای بخش خصوصی خیلی به گوش نرسد و این خلا توسط اتاق بازرگانی پر شده است.
مرتضی عابدینی با بیان اینکه این کمیته محیطی مناسب برای مشورت های لازم بین بخش خصوصی و دولتی است، افزود:قبل از برگزاری این کمیته باید مشکلات شناسایی و دسته بندی شود.  وی اظهار کرد: انجمن های تخصصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته اند که می توانند بازوی کمکی خوبی برای اتاق و شورای گفت وگو باشند.
قوانین مخل تولید و سرمایه گذاری شناسایی شوند
کارشناس دفتر جذب و حمایت ازسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه تاکید کرد: باید در این کمیته به دنبال رفع اساسی مشکلات باشیم. محمد حسین شجاع خواستار حضور نماینده ای از بخش های صنعت، معدن،کشاورزی، گردشگری و… در شورای گفت و گو شد و افزود: مشکلات واحد های تولیدی باید در حضور نمایندگان بحث و بررسی شود. وی با اشاره به اهداف و وظایف شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت بیان کرد: یکی از مهم ترین وظایف شورا، شناسایی قوانین مخل تولید و سرمایه گذاری است.
شورای گفت و گو محلی
برای مطالبه گری بخش خصوصی باشد
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این جلسه گفت: شورا تعاملی بین بخش خصوصی و بخش دولتی است.  زهرا رئوفی فرد با تاکید بر اینکه باید مشکلات فعالان اقتصادی در این شورا مطرح شود، افزود: همچنین شورای گفت و گو باید محلی برای مطالبه گری بخش خصوصی باشد. وی افزود: درخواست های بخش خصوصی باید به دولت و مجلس برسد و بررسی شود.  دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: هدف از ایجاد شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت رفع مشکلات موجود است. محمد حسین دلیر ادامه داد: باید مردم را در جریان کار این شورا قرار داده و اطلاع رسانی های لازم انجام شود. در این جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات  خود پرداخته و بر اثر بخشی و کارایی هرچه بیشتر جلسات و همکاری دستگاههای ذیربط جهت حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی تاکید کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*