معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد مجازات سنگین در انتظار خاطیان انتقال مواد مخدر به مکه

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، ساک و وسایل همراه زائران حج در فرودگاه توسط دستگاه و سگ های مواد یاب کنترل می شود.

اسدالله هادی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: زائران حج باید ساک و وسایل همراه خود را ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پروازشان به مکه به فرودگاهها تحویل دهند تا کنترل های لازم از طریق دستگاه های کنترلی و سگ های مواد یاب انجام گیرد.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:همراه داشتن هر گونه موارد ممنوعه مخدر در فرودگاه ها چه در کشورمان و چه در فرودگاه های عربستان ، مجازات های سنگینی را در بر خواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه سال های گذشته موردی از کشف مواد در سفر حج از زائران در فرودگاه های کشور و عربستان نداشتیم و انتظار می رود این روند امسال هم ادامه پیدا کند چرا که ارتکاب به تخلف زیبنده زائران کشورهای اسلامی نیست.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تمهیدات اتخاذ شده برای بیماران هم افزود: جانبازانی که تحت معالجه هستند توسط تیم های پزشکی تحت پوشش دارویی و درمانی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: جانبازان باید مشکل بیماری خود را با رئیس کاروان ها هماهنگ کنند و راهنمایی های کامل را در این زمینه دریافت کنند. جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
هادی نژاد خاطرنشان کرد: امسال ۸۲ هزار حاجی از طریق ۲۰ فرودگاه کشور به مکه مشرق می شوند که برنامه ریزی های لازم در باره پرواز و انتقال آنان از فرودگاه به انجام رسیده است.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از اتفاقات احتمالی، آموزش های لازم به زائران و کاروان ها و همچنین بسته های توجیهی به آنان ارائه شده است.
هادی نژاد ادامه داد: علاوه براین بروشورهایی را در مراکز فرودگاهی در اختیار روسای کاروان ها قرار خواهد گرفت تا مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*