قاضی عسکر: شورای عالی امنیت ملی با اعزام زائران ایرانی به حج تمتع موافقت کرد

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت از تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی و مصوبه آن در باره اعزام زائران ایرانی به حج تمتع در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز چهارشنبه در بازدید از ترمینال در حال ساخت ورود حجاج ایرانی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: جلسه شورای عالی امنیت ملی ده روز پیش در باره حج تشکیل و تصویب شد که زائران ایرانی امسال در حج تمتع شرکت کنند و جای هیچ تردیدی در این زمینه نیست.
وی تاکید کرد: حج تصمیم نظام است و این مهم به این معناست که تمامی ارکان نظام پای این سفر معنوی ایستاده است تا باشکوه برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: همه ما ملزم هستیم که حج تمتع امسال را با شکوه برگزار کنیم. هماهنگی های لازم در این زمینه نیز انجام و امکانات لازم نیز فراهم شده است.
سرپرست حجاج ایرانی در باره سوال برخی نمایندگان مجلس که چرا در این شرایط حساس زائران به حج اعزام می شود ؟،نیز گفت: وظیفه ما توضیح دادن مسایل بود که در کمیسیون فرهنگی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی توضیحات لازم را ارایه دادیم و ابهامی در این زمینه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: اگر مشکل غیر مترقبه ای پیش نیاید و روند به همین شکل باشد مشکل خاصی در حج امسال نخواهیم داشت.
قاضی عسکر در مورد اعزام نمایندگان وزارت خارجه کشورمان به عربستان نیز گفت: کارهای کنسولی انجام شده است و در چند روز آینده ویزای آنها صادر خواهد شد.
رییس بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: تیم پزشکی حج نیز یک نرم افزار برای ثبت اطلاعات زائران دارد و طبق آنچه عربستان تعیین کرده است در حال ثبت اطلاعات زائران هستیم تا روادید الکترونیکی نیز به موقع صادر شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعطیلی دفاتر حج نیز گفت: همیشه در شرایط غیر حج این دفاتر بسته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*