شیر سویا نوشیدنی با خواص فراوان

 

شیر سویا

شیر سویا چیست و چگونه تهیه می شود؟

با خیس کردن دانه های لوبیای سویا در آب و خرد کردن و فشار دادن سویاهای خیس خورده مایعی به دست می آید که شیر سویا نام دارد. شما می توانید در منزل نیز آن را تهیه کنید.

این ماده غذایی در چین بسیار مصرف می شود. شیر سویا، مزه لوبیا می دهد که چینی ها آن را دوست دارند، ولی ممکن است شما این طعم را دوست نداشته باشید. البته با روش های خاص در کارخانه می توان این طعم را کاهش داد. معمولاً در کارخانه ها برای بهتر کردن طعم شیر سویا از مواد طعم دهنده نظیر وانیل، کاکائو، نسکافه استفاده می کنند. معمولاً مدت زمان نگهداری از شیر سویا طولانی تر از شیر است.

خواص شیر سویا چیست؟

• شیر سویا منبع غنی از پروتئین است

شیر سویا منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا است و این نوشیدنی ارزشمند نیاز بدن را به ۹ اسید آمینه ضروری تأمین می نماید.

• شیر سویا حاوی کلسیم و آهن است

شیر سویا به تأمین نیاز شما به عناصری نظیر کلسیم و آهن کمک زیادی می نماید.

• شیر سویا نیاز شما را به ویتامین های گروه B نظیر ویتامین B2 و B12 تأمین می نماید

یکی از مهم‌ترین مزیت شیر سویا وجود ایزوفلاون در آن است. آنتی اکسیدانی که در شیر وجود ندارد. این آنتی اکسیدان ارزشمند موجود در شیر سویا از بدن افراد در برابر بسیاری از سرطان‌ها محافظت کرده همچنین در کاهش کلسترول خون، کاهش علائم یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مؤثر است

شیر سویا منبع غنی از ویتامین های B2 و B12 است. تأمین ویتامین B12 از برنامه غذایی افراد به بدن در ساخت ماده ژنتیک سلول‌ها، عملکرد طبیعی گلبول‌های قرمز خون و سلامت سلول‌های عصبی کمک می نماید.

• شیر سویا سرشار از آنتی اکسیدان ایزوفلاون است

یکی از مهم‌ترین مزیت شیر سویا وجود ایزوفلاون در آن است. آنتی اکسیدانی که در شیر وجود ندارد. این آنتی اکسیدان ارزشمند موجود در شیر سویا از بدن افراد در برابر بسیاری از سرطان‌ها محافظت کرده همچنین در کاهش کلسترول خون، کاهش علائم یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مؤثر است.

• شیر سویا از بیماری های قلبی و عروقی محافظت می نماید

شیر سویا به دلیل اینکه منشأ گیاهی دارد فاقد کلسترول است و اسیدهای چرب موجود در این نوع نوشیدنی از نوع غیراشباع می باشد و نه تنها عاملی برای پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی به حساب می آید، در کاهش کلسترول خون نیز مؤثر است. شیر سویا دوستدار قلب شما است. توصیه می شود برای سلامت سیستم قلبی و عروقی خود از این نوشیدنی در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*