دولت ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

دولت دونالد ترامپ برای دومین بار، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با کشور‌های ۱+ ۵ را تایید کرد.

دولت ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنتگن تایمز، دولت ترامپ اواخر روز دوشنبه پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز با انتشار این خبر نوشت این اتفاق پس از چندین ساعت مشاجره بین ترامپ و مقامات ارشد امنیتی کاخ سفید صورت گرفت.

شب گذشته شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی خود گفت ترامپ، برجام را توافق بدی می‌داند و وزارت خارجه آمریکا به‌زودی در بیانیه‌ای اعلام خواهد کرد که آیا ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است یا خیر.

پس از انتشار خبر تایید پایبندی ایران به برجام، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه کوتاهی عنوان کرد براساس اطلاعاتی که دولت آمریکا در اختیار دارد، ایران همچنان به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای عمل کرده است.

با این حال، وی خاطر نشان کرد ایالات متحده برای اجرای دقیق برجام به ایران فشار خواهد آورد و به خاطر بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه نیز تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی نیز شب گذشته گزارش دادند دولت ترامپ قصد دارد در کنار تایید پایبندی ایران به برجام، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند.

وبسایت بازفید این تحریم‌ها را شامل ۷ شرکت و ۵ شخص ایرانی اعلام کرد اما واشنگتن فری‌بیکن مدعی شد ۱۷ شخص و شرکت ایرانی در فهرست تحریمی جدید دولت ترامپ قرار دارند.

واشنگتن فری‌بیکن مدعی شد بسته تحریمی جدید دولت ترامپ علیه ایران به گونه‌ای تنظیم شده است که برجام را نقض نکند.

گفتنی است اولین تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ که در ماه آوریل (فروردین) صورت گرفت نیز با تحریم‌های جدیدی علیه ایران همراه شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*