در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛ موافقت مجلس با فوریت طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفت که پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان یک فوریت آن به تصویب رسید.

هدف از ارائه یک فوریت این طرح که به امضای ۱۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، اصلاح تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با هدف جلوگیری از تفسیرهای اشتباه از این تبصره و به کارگیری نادرست بازنشستگان عنوان شده است.

در واقع این اصلاحیه به دنبال آن است تا با توجه به حساسیت های برخی از سمت های مفرح در بندهای یک، دو و سه ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، روابط شفاف تری را برای ممنوعیت و یا عدم ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تعریف کند.

براساس این طرح، تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به این شرح اصلاح می شود.

«به کارگیری مقامات مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم ترازان آنها و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر و آزادگان در سمت های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر سطوح مدیریتی کشور و دارندگان اجازات خواسته مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه متبوع خود بلامانع است.»

یک فوریت این طرح با ۱۳۰ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*