خوشبختی تضمینی با چند تکنیک ساده

زندگی زناشویی، محدوده‌ی هماهنگی‌های زن و شوهر است. سعی کنید امروزتان بهتر از دیروز برگزار شود و اگر کمی و کاستی در امروز وجود دارد با عشق و محبّت برای جبران آن در فرداها تلاش کنید. حتماً شدنی است.

فرآوری: هدی پاک نهاد – بخش خانواده ایرانی تبیان
زندگی زناشویی، زن و شوهر، شئونات اسلامی، اهانت، مشاجره، خوشبختی، احساسات، طلاق

به خودتان و همسرتان اعتماد داشته باشید که رمز پیروزی‌ها در این نکته است. نکات زیر را بخوانید و به آنها عمل کنید.

۱- تعریف از مرد دیگر در حضور همسرتان درست نیست. حتّی اگر آن شخص نزدیک‌ترین دوست و یا از بستگانتان باشد. شما وظیفه دارید که همیشه شوهرتان را بالاتر و بهتر و برتر از همه بدانید و بیشتر از همه قبولش داشته باشید. آقایان نیز درباره ی همسرشان به این ترتیب حرف می زنند و عمل می کنند.

۲- از شوهرتان نخواهید که به دیدار بستگانش نرود و آنان را ترک گوید و فقط با شما باشد. بلکه بهتر است در این دیدارها با

ابراز احساسات را نادیده نگیرید مردان با درست کردن میز شکسته آشپزخانه ممکن است  علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتی که زنان با بیان کلمات این کار را می‌کنند

وی هماهنگ باشید و به دیدار کسانی بروید که او دوست دارید به نبض کار بیشتر توجه کنید.

۳- از بستگان همسرتان بهتر از بستگان خود پذیرایی کنید. این کار همیشه در نظر همسرتان جلوه گر خواهد بود.

۴- شوهرتان دوستانی دارد و بستگان دوری که مرد هستند  و به دیدن شما می آیند .برابر شئونات اسلامی، شما وظیفه ندارید و نباید با دوستان شوهرتان گرم بگیرید که خلاف اصول و آداب معاشرت است و نباید از آنان پذیرایی کنید. در این موارد همسرتان شخصاً از آنها پذیرایی خواهد کرد مگر در مورد ناهار و یا شام، که کدبانوی خانه مسئول تهیه آن امور است، اما در موقع سرو غذا، همه امور با مرد خانه خواهد بود.

۵- اگر شوهر شما از نظر مالی مشکلاتی دارد و در تنگنا قرار گرفته است و با کارهایش ردیف نمی شود و مدام با بدبیاری ها درگیر است، در چنین شرایطی شما وظیفه دارید که به کمک او بروید. یاریش کنید، فکر بدهید، مشورت کنید و راه حلّ ها را با وی بررسی کنید. انتقاد و سرکوفت زدن که گره گشای گرفتاری‌ها نیست. همّت کنید و جرأت داشته باشید، پهلوی هم بنشینید و برای حلّ آن معضل همفکری‌ها کنید. حتماً حلّ شدنی است. وظیفه یک همسر در چنین بحرانی، ایستادن در کنار شوهر است بدون اینکه دیگران  را با وی مقایسه کند و سرکوفت بزند.

۶- اگر شوهر شما ایرادی دارد که قابل ذکر است تا درست شود، این کار هیچ وقت در حضور دیگران چه غریبه و چه خودی و چه فرزندان نباید گفته شود. یک همسر خوب و نمونه، هنرهایی دارد و باید از آنها استفاده کند. چون بیان این نوع ایرادات و پافشاری بر صحّت آن، احترامات متقابل شما را از بین خواهد برد. لطفاً خیلی ظریف و دقیق در حلّ این نابهنجاری همیاری کنید.

۷- اهانت به شوهر درست نیست. کما این که اهانت به زن و بچه خودتان هم درست نیست. سرزنش کردن او بخاطر هر چه باشد بی معنی است. زندگی خیلی با معناتر از این است که برای هیچ و پوچ به جان او بیفتید و او را کوچک کنید. نتیجه این کار عیناً اهانت به شما خواهد بود. هر عملی را عکس العملی است. از ایجاد جوّ اهانت به هر دلیل دوری کنید. با هوش باشید و بر مبنای عقل کامل حرف بزنید.

۸- از مخالفت و مشاجره و یک و به دو کردن با شوهرتان اجتناب کنید، نه به صلاح شماست و نه به صلاح خانواده این کار همیشه روش نادرست برای اصلاح کار درست است. اگر او چیزهای خلاف واقع گفته است. بعداً واقعیت روشن می شود. شما چرا برای اثبات آن موضوع خلاف می جنگید؟ صبور باشید. زمان بهترین حلّال مشکلات است. امروز اگر نمی شود فردا حتماً حقیقت روشن می شود.

۹- از قدیم می گفتند که بهترین لباس‌ها مال میهمانی‌هاست و بزرگ‌ترین اطاق و سالن هر خانه متعلّق به مهمان است، پس بدترین لباس‌ها هم در خانه مال شوهر است! بیایید با همدیگر رسم قشنگ‌تری راه بیندازیم. بیایید لباس‌های ساده و بی‌پیرایه و زیبا را برای شوهران خود بپوشید. این لباس‌ها می توانند لباس‌های ارزان قیمت تمیز و زیبا و دلربا باشند. لباس آشپزی فقط برای شوهر نیست و باید ضمن آشپزی زن کدبانوئی باشید که شوهرتان دوست دارد. از اصول زیباشناسی هم غفلت نکنید استحکام مبانی زندگی بدون همکاری و همبازی و همفکری‌های زن و شوهر امکان ندارد.

از شوهرتان نخواهید که به دیدار بستگانش نرود و آنان را ترک گوید و فقط با شما باشد. بلکه بهتر است در این دیدارها با وی هماهنگ باشید و به دیدار کسانی بروید که او دوست دارید به نبض کار بیشتر توجه کنید

۱۰- ابراز احساسات را نادیده نگیرید مردان با درست کردن میز شکسته آشپزخانه ممکن است  علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتی که زنان با بیان کلمات این کار را می‌کنند. فراموش نکنید که زنان و مردان راه‌های متفاوتی از هم برای بیان احساسات دارند پس به شکلی که همسرتان از طریق آن ابراز احساس می‌کند احترام بگذارید.

۱۱-به موقع دعوا کنید اگر از چیزی ناراحتید موقع مناسبی برای پیش کشیدن آن پیدا کنید. در مورد  آنچه می‌خواهید بگویید درست فکر کنید. بعد از اتمام بحث هم حتی اگر شما آغازگر بحث نبوده‌اید یا مقصر نیستید، عذرخواهی کنید. اگر دعوا را درست اداره نکنید به مرور رابطه بین شما و همسرتان سرد می‌شود.

۱۲-براز علاقه کنید برای خوشبخت بودن در یک رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت کنید.  بیان جملاتی نظیر دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، احساس خوبی به من می‌دهی یا خرید یک هدیه، می‌تواند عشق را شعله‌ور کند. فراموش نکنید مردان بیش از زنان به شنیدن این مسایل نیاز دارند. زن‌ها برای حرف زدن و بیان احساساتشان معمولا اشخاص دیگری را در کنارشان دارند اما مردها به ندرت کسی را پیدا می‌کنند. در میان زوج‌هایی که زنان به همسرشان ابراز احساس نمی‌کنند، میزان طلاق ۲ برابر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*