جنون، معجزه، هتاکی

جلسه شورای اداری شهرستان درمیان روز گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و تعدادی از مدیران کل و مسئولین این شهرستان برگزار شد. در ابتدای این جلسه مهندس بشیری زاده فرماندار شهرستان با قدردانی از افزایش ۷۵ درصدی اعتبارات امسال این شهرستان درمیان نسبت به سال گذشته، به وضعیت کاخانه سیمان باقران اشاره کرد و گفت: این کارخانه باید روزانه ۲ هزار تن تولید سیمان داشته باشد که ظرف ۳ ماه آینده به این میزان تولید خواهد رسید و ما امیدواریم مشکل صادرات سیمان تولیدی با رفع موانع صادرات بازارچه مرزی میل ۷۸ که اولین بازارچه مرزی استان بوده، مرتفع گردد.
آب، جاده و گازرسانی مهم ترین مطالبات مردم
وی با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان درمیان، افزود: آب مورد نیاز ۵۵ روستای این شهرستان با تانکر تأمین می شود. چاهها جوابگوی نیاز مردم شهر نیست و روستاها هم با کمبود آب روبرو هستند. سال گذشته نیز برای رفع این مشکلات ۱۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تنها ۶ میلیارد تومان محقق شده و آب مورد نیاز درمیان و ۱۳ روستا را باید تأمین کنیم. به گفته وی سال قبل ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای گازرسانی به شهرستان درمیان هزینه شده و پیگیر گازرسانی به طبس مسینا، گزیک و ۱۵ روستای مرزی این شهرستان هستیم. مهندس بشیری زاده تصریح کرد: در بخش راه با وجود اقدامات صورت گرفته، مشکل داریم و جاده های مرزی از کیفیت خوبی برخوردار نیست و راههای روستایی نیز همین وضعیت را دارد. جاده اصلی از مرک تا اسدیه نیز وضعیت نامطلوبی دارد و بیشترین تلفات حوادث جاده ای را در این مسیر داریم و می گویند به دلیل اینکه این جاده شریانی نیست نمی توانیم از کمک ملی استفاده کنیم.
ضرورت کمک به شهرداری شهرهای قهستان و طبس مسینا
وی افزود: در بخش کشاورزی نیز در بحث قنوات و لوله گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته و لذا در این بخش در روستاها متقاضی نداریم. اعتبارات دهیاری ها نیز به نحو احسن تخصیص یافته و افزایش اعتبار داشته ایم و همه این اقدامات در راستای حفظ جمعیت روستاهای مرزی صورت گرفته است. وی خواستار کمک به شهرداری شهرهای درمیان به ویژه در بحث تأمین قیر و نیز تسهیل صدور پروانه ساختمانی در روستاها شد.
انتقاد امام جمعه اسدیه از رواج بدگویی و تهمت
امام جمعه اهل تشیع شهر اسدیه نیز در این جلسه با انتقاد از رواج بدگویی ها، تهمت ها و اختلافات در سطح جامعه از استاندار خواست چنانچه مدیری از شهرستان درمیان نزد وی از مدیر دیگری بدگویی کرد خودش را برکنار نماید. حجت الاسلام حسینی مشکل کمبود آب و بیکاری را دو مشکل اساسی و مهم شهرستان درمیان ذکر کرد و گفت: امیدواریم مجتمع آبرسانی درمیان و کلاته ملا که تنها به تأمین آب این دو روستا محدود نمی شود و نزدیک به ۳۰ روستا را پوشش می دهد به سرانجام برسد و مشکل فرسودگی شبکه آب شهرهای قهستان و طبس مسینا نیز با تخصیص اعتبار مورد نیاز مرتفع گردد.
افراز اراضی بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی
مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه هم با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی همه اقشار اعم از مسئولین و مردم به مشکل واگذاری اراضی در اسدیه اشاره کرد و خواستار افراز اراضی مشاعی پلاک ۱۴ این شهر بین بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی شد. مهندس جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این باره گفت: افراز اراضی مذکور در حال انجام است و قدرالسهم بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی از کاربری های مختلف این اراضی باید مشخص شود و آنگاه اسناد مالکیت صادر گردد. ضمن اینکه اراضی تجاری نیز که خارج از محدوده است باید به محدوده وارد شود.
تأکید استاندار بر تسریع در بازگشایی بازارچه های مرزی استان
استاندار خراسان جنوبی نیز با تأکید بر پیگیری مشکلات توسط مدیران شهرستان و کمک استانداری برای رفع این مشکلات، از حضور حداکثری مردم شهرستان در انتخابات قدردانی کرد و گفت: دولت برای رفع مشکل بیکاری در مناطق مرزی لایحه ای به مجلس ارائه داده که بر اساس آن ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت قرض الحسنه با اولویت روستاهای مرزی و محروم در اختیار اهالی قرار می گیرد که امیدواریم این لایحه در مجلس به تصویب برسد و مدیران دستگاههای استان هم پیگیر جذب سهم بیشتری از این اعتبارات برای استان بشوند. ضمن اینکه استانهایی که درامد کمتری دارند از این تسهیلات سهم بیشتری خواهند برد. مهندس پرویزی بر ضرورت رفع مشکلات سیمان باقران از محل کمک های فنی و اعتباری تأکید کرد و با اشاره به پیگیری های زیادی که برای رفع مشکل صادرات این کارخانه صورت گرفت، گفت: اخیرا بر تسریع در بازگشایی بازارچه ها از جمله میل ۷۸ و ارتقای آنها به گمرک مرزی تأکید شده و ما نیز در این راستا کمک می کنیم تا در صورت توافق طرف افغانستانی کامیونها مستقیما از کارخانه سیمان باقران بارگیری کنند تا هزینه ها کاهش یابد.
تا کاری عملیاتی نشود اجازه رسانه ای شدن نمی دهم
به گفته استاندار با تأمین اعتبار مورد نیاز در بحث آبرسانی وعده های داده شده محقق خواهد شد. طرح های تولید نیز از محل کمک های فنی و اعتباری مورد حمایت قرار می گیرند. به دهیاری ها نیز برای انجام پروژه های کوچکتر از جمله دیوار ساحلی، زیرسازی و آسفالت معابر، پلهای کوچک و … کمک خواهد شد و دهیاری های فعال کمک بیشتری دریافت خواهند کرد. پروانه های ساختمانی را نیز دهیاری ها صادر می کنند و برای توسعه روستاهایی که ظرفیت توسعه دارند مساعدت می شود. در بحث آب، راه، راه آهن و بهداشت و درمان هم طی یکسال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است. البته تا کاری عملیاتی نشود اجازه رسانه ای کردن آن را نمی دهم.
آغاز عملیات ریل گذاری
مسیر بیرجند – کال شور با حضور وزیر راه
مهندس پرویزی همچنین گفت: برای انتقال آب از دو استان مجاور پیگیری های زیادی صورت گرفته و از آنجا که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت بحث خرید تضمینی آب را پیگیر شدیم و یکی دو ماه پیش پس از پیگیری های فراوان مناقصه را برگزار کردیم. مطالعات انتقال آب از آهنگران هم نهایی و مقرر شد توسط استان و وزارت نیرو برای اجرای آن حدود ۵/۶ میلیون متر مکعب آب اعتبار هزینه شود و وزیر نیرو هم قول پیگیری دادند. وی اضافه کرد: برای باند دوم محور بیرجند – قاین پیمانکاران در سه شیفت کار می کنند و بزودی با حضور وزیر راه کلنگ آغاز عملیات ریل گذاری اولین قطعه پروژه راه آهن در استان در مسیر بیرجند – کال شور به زمین زده خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی در ادامه با گلایه از کاهش صداقت و افزایش دروغ و تهمت در جامعه، گفت: همه ما اعم از مسئولین و مردم وظیفه داریم از خودمان شروع کنیم و جلوی افزایش فضای دروغ، افترا و تهمت را در جامعه بگیریم.
یک مدیر باید روانی و مریض باشد
کاری که از دستش بر می آید را انجام ندهد
وی با بیان اینکه یک مدیر باید روانی و یا مریض باشد که کاری را که از دستش بر می آید برای بهبود وضع مردم انجام ندهد، اظهار کرد: نمی توان در مدت یک یا چند سال همه مشکلات را حل کرد. نمی توان معجزه کرد. ما شاهد هستیم که انتقادها از مرز خودش فراتر رفته و بی انصافی ها زیاد شده است. اینها دیگر انتقاد نیست بلکه فحاشی و هتاکی است. البته ضعف وجود دارد اما این ضعف مربوط به تمامی بخش های کشور است و نه فقط دولت. وی با ذکر اینکه مدیران باید اقدامات صورت گرفته را بگویند و مشکلات و موانع را نیز بیان کنند، گفت: امیدواریم همه ما پایبند مسایل اخلاقی باشیم زیرا ترویج نا امیدی و یأس در بین مردم، ریشه اعتماد آنان به نظام را می خشکاند و همه متضرر خواهیم شد. استاندار خراسان جنوبی در سفر به اسدیه با خانواده شهید ابراهیم خنیاگر دیدار کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*