بهره برداری از ۸۲ کیلومتر باند دوم طی هفته دولت در استان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۸۲ کیلومتر باند دوم و بزرگراه در سطح استان طی هفته دولت خبر داد.
بهره برداری از ۱۶ پروژه احداث
آسفالت راه روستایی در هفته دولت
مهندس مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درهفته دولت شاهد افتتاح ۸۲ کیلومتر باند دوم وبزرگراه دراستان خواهیم بود که شامل ۱۷ کیلومتر از باند دوم بیرجند- قاین- گناباد، ۱۷ کیلومتر از باند دوم دیهوک – راور (شامل پنج کیلومتر قطعه یک، پنج کیلومتر قطعه ۲ و هفت کیلومترقطعه۳)،۱۸کیلومتر از بانددوم طبس-خور-نایین، ۱۰ کیلومتر از باند دوم سه راهی روم- آفریز، ۱۴ کیلومتر از باند دوم اسدیه- بیرجند و ۶ کیلومتر از باند دوم طبس- یزد می باشد. وی افزود: همچنین هفته دولت شاهد بهره‌برداری از ۱۶ پروژه احداث و آسفالت راه‌های روستایی به طول کلی ۸۷ کیلومتر خواهیم بود که شامل محورهای نیگنان- چاهند به طول ۵/۳ کیلومتر، هج‌ونج به طول ۵/۹ کیلومتر، تاج‌کوه به طول ۶ کیلومتر، زرگر- عیلکی به طول ۳ کیلومتر، حصارسنگی- افکشت به طول ۱۰ کیلومتر، عبدله- پیرزنک به طول ۴ کیلومتر، بیدسک- منند به طول ۴ کیلومتر، دستگرد- رزه به طول ۶ کیلومتر، چاه صدوقی به طول ۲ کیلومتر، چاه مسافر به طول ۵/۱۸ کیلومتر، قوامیه به طول ۵/۷ کیلومتر، روستای آنتنی راه‌آهن عشق‌آباد به طول ۲ کیلومتر، مهدی‌آباد به طول ۴ کیلومتر، تندیل به طول ۳ کیلومتر، ملاعباس حسینی به طول ۲ کیلومتر و امیرآباد سرزه به طول ۲ کیلومتر است.
نیاز استان به احداث ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی
مهندس جعفری به اجرای پروژه بزرگراهی باند دوم زاهدان – بیرجند اشاره کرد و افزود: یکی از این پروژه‌ها احداث باند دوم زاهدان-بیرجند به طول۲۰ کیلومتر است که ۹ کیلومترآن به بهره ‌برداری رسیده و تاکنون۳۶کیلومترازپروژه۵۰کیلومتری بهسازی محورکرمان-دیهوک نیزانجام شده است. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به ۱۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، ضمن اذعان بر پایین بودن شاخص راه در این استان، افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است. مهندس جعفری اضافه کرد: امسال نیز بنا داریم ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آماده شود که تاکنون از این میزان ۶۰ کیلومتر تکمیل شده است.
خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر
در حوزه اجرای مسکن مهر است
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور درحوزه اجرای مسکن مهر است که کمترین معضلات اجتماعی در این بخش را داشته، گفت: اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از سال ۸۷ تاکنون شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان یارانه در اختیار شرکت‌های خدمات‌رسان شامل آب، برق و گاز قرار داده و بیش از ۶۰ درصد احداث مسکن‌های مهر در استان توسط تعاونی‌ها به سرانجام رسیده است. مهندس جعفری افزود: درمجموع ۳۰هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مهر دردست ساخت داشته‌ایم که ۲۹ هزار و ۴۴۴ واحد آن افتتاح شده و ۱۸۲۳ واحد باقی مانده است که ۱۶۲۵ واحد آن به شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۹۸ واحد نیز شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۵ هزار نفر اختصاص دارد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در تلاشیم تا پایان شهریورماه سالجاری تمام واحدهای باقی‌مانده دراستان را تحویل داده وپرونده مسکن مهر استان بسته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*