بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب

به گفته مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق فضای کسب و کار ،طرح بخشودگی جرائم بیمه ای واحدها هم چنان ادامه خواهد داشت و واحدهایی که خوش حساب باشند از این طرح بهره مند می شوند . مجید درویشی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی و در تشریح گوشه ای از عملکرد این مجموعه در استان گفت: بخشودگی جرائم بیمه ای تا اردیبهشت ماه سال جاری تعریف شده بود که با تمدید این طرح کارفرمایانی که در مقاطعی دچار مشکل شده و نتوانسته اند بیمه نیروهای حمایتی خود را بپردازند از این قانون بهره مند خواهند شد. وی به طلبکاری ۵۸ میلیارد تومانی سازمان از کارفرمایان حقیقی و حقوقی در استان اشاره کرد و افزود: عدم نیاز کارفرمایان کارگاه های زیر ۱۰۰ نفر نیرو که متقاضی تسهیلات بانکی هستند به دریافت مفاصا حساب ،امکان تقسیط پرداخت ۴ درصد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و اجرای ماده ۱۰ تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور در برنامه پنجم توسعه از جمله طرح های اجرای در سازمان می باشند .
تشکیل پرونده فنی الکترونیک در ۶۵ شعبه تامین اجتماعی استان
وی در ادامه به بیان اقدامات این سازمان در توسعه خدمات الکترونیک پرداخت و ادامه داد: توسعه خدمات الکترونیک در دولت جدید کلید خورد و در حال حاضر تشکیل پرونده فنی الکترونیک در ۶۵ شعبه تامین اجتماعی استان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری این طرح در تمامی شعب اجرایی خواهد شد .
وی اذعان داشت: بیمه شدگان جدید که از سال ۹۶ وارد سازمان می شوند تحت پوشش طرح هستند و اطلاعات مابقی بیمه شدگان و مستمری بگیران  به مرور وارد سامانه خواهد شد.
بازنشستگان و از کارافتادگان نمونه سازمان تجلیل می شوند
درویشی در ادامه به فعالیت های سازمان در مورد  مستمری بگیران اشاره کرد و افزود: مقارن با ۲۵ ذی الحجه روز خانواده از بازنشستگان و از کارافتادگان نمونه تحت پوشش سازمان تجلیل می شود که افراد می توانند با مراجعه به شعب سازمان و تکمیل فرم فراخوان ثبت نام کنند.
۴۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
وی از تحت پوشش بودن ۴۵ درصد جمعیت استان در بیمه تامین اجتماعی خبر داد و اذعان داشت: در مجموعه ۳۴۶ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستندکه مجموع تعهدات پرداختی سازمان در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد نشان می دهد .
امید دوباره به بیمه خبرنگاری
وی از کاهش بیمه بیکاری در سال گذشته از ۱۰۲۹ نفر به ۹۷۳ نفر در مقایسه با سال ۹۴ خبر داد و گفت: بیمه خبرنگاران در هیات دولت در مرحله تصویب قرار دارد که امید می رود در سال جاری اجرایی شود و بیمه قالیبافان  نیز هنوز مراحل اجرایی آن در شورای نگهبان به اتمام نرسیده است .
هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی
برای تجهیز مراکز و خرید دستگاه های تخصصی
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: در سال گذشته و جاری شاهد شکوفایی طرح های عمرانی در استان بوده ایم که بالغ بر  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف تجهیز مراکز و خرید دستگاه های تخصصی شده است .
نسخ الکترونیکی می شوند
دکتر فیروزی با بیان اینکه در هیچ مرکزی از سازمان مشکل کمبود آمبولانس نداریم، افزود: در سال جاری شاهد حذف نسخ از مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی و صدور آن بصورت الکترونیکی خواهیم بود. وی از افتتاح بخش دیالیز بیمارستان میلاد در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری و کلنگ زنی مجتمع بزرگ همایشی و آموزشی این بیمارستان در زمینی به متراژ ۵/۲ هکتار خبر داد و گفت: پلی کلینیک طبس با پیشرفت ۶۴ درصدی در زمینی به متراژ ۴ هزار متر تا پایان سال افتتاح می شود. ارتقای سطح درمانگاه های فردوس، طبس و قاین، استخدام ۳۰۰ نفر دربیمارستان میلاد، راه اندازی کمیسیون ماده ۹۰ در شهرستان در سال جاری و .. ازدیگر اقداماتی بود که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*