با موافقت نمایندگان؛ بازپرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار حداکثر ۶ ساله شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازپرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار حداکثر ۶ ساله تعیین کردند.
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵

صحن علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده منابع صندوق توسعه ملی با ماده ۳ با ۱۴۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

در این ماده آمده است: حداکثر دوره تنفس تسهیلات موضوع این قانون یک سال پس از بهره برداری تعیین می شود و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۶ سال است که متناسب با نوع طرح محاسبه می شود.

در تبصره نیز تاکید شد: بانک های مذکور و صندوق کارآفرینی امید مجاز به تسویه تسهیلات پرداخت شده قبلی از محل منابع موضوع این قانون نمی باشد.

همچنین به پیشنهاد محمد حسینی تبصره به ماده ۳ الحاق شد که نمایندگان با ۱۳۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

در این تبصره آمده است: بانک ها و صندوق مذکور موظف هستند جهت تسهیل پرداخت تسهیلات مذکور از انواع تضامین شامل سند منازل مسکونی روستایی، سند زمینی کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی و سفته از روستاییان و عشایر دریافت نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*