اظهارات معاون وزیر درباره مسکن اجتماعی، اراضی بند دره و خوسف

زمین های مسکن اجتماعی در استان ها مشخص شده است. زمین های مربوط به تامین و ساخت مسکن اجتماعی در همه استان های کشور و البته خراسان جنوبی مشخص شده است . معاون وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه اختصاصی با امروز خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که زمین هایی که قرار بود برای مسکن اجتماعی مشخص شود در چه مرحله ای است گفت: این زمین ها در همه استان ها تعیین تکلیف شده و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص می شود. مهندس عظیمیان افزود: وظیفه اول شروع کار برای مسکن اجتماعی که تامین زمین بوده است توسط ما انجام و ابلاغ شده که به صورت مجانی تحویل می شود . وی  در ادامه درباره تامین زیرساخت مسکن مهر، یکی از مشکلات مهم موجود را مربوط به فاضلاب دانست و گفت: یکی از استان هایی که همکاری خوبی بین دستگاه ها با وزارت خانه در رفع مشکلات زیرساختی دارد خراسان جنوبی است. وی درباره رفع مشکل منطقه گردشگری بند دره و واگذاری زمین ها به طور کامل به سرمایه گذار اعلام کرد: قسمتی از زمین های منطقه بند دره که متعلق به راه و شهرسازی است و مشکل تصویب در شورای عالی شهر سازی دارد به محض دریافت تصویب از این شورا می تواند با توجه به سیاست های دولت از کمک های این وزارت خانه بهره مند خواهد شود.
مشکلات زمین های خوسف رفع می شود
زمین هایی که در شهرستان خوسف به درستی مالکیت آن ها مشخص نبود و مدتی است بسیاری از شهروندان این شهرستان را روانه دادگاه و شورای حل اختلاف کرده است رفع می شود.
در گفت و گوی فرماندار خوسف و معاون عمرانی فرماندار بیرجند با مدیر عامل سازمان ملی زمین و  مسکن بخشی از مشکلات این دو شهرستان به اطلاع این مسئول رسید. فرماندار خوسف در توضیح مشکلات این شهرستان فقط به بحث مهم زمین هایی که از طرف دولت برای برخی از شهروندان سند خورده است پرداخت. وی افزود: امروز تعداد زیادی از پیرمردها و افراد مسن خوسف بعد از حدود ۳۰ سال در دادگاه حاضر می شوند تا پاسخگوی مشکلی باشند که خود مسبب آن نبوده اند.
به گفته این مسئول بخشی از زمین های خوسف در سال ۶۴ به شکل غیر قانونی سند خورده است و امروز برای شهروندان دردسر ساز شده است.
در ادامه معاون عمرانی فرماندار بیرجند نیز با اشاره به ساختمان قدیمی میراث فرهنگی بیرجند که اینک فرمانداری در آن مستقر شده است خواستار توجه بیشتر به این موضوع و واگذاری زمینی برای ساخت فرمانداری مرکز استان شد . مهندس رونقی همچنین به مشکلات زمین های موسی بن جعفرو بحث تغییر کاربری آن و نیز زمین های معروف به موسوی اشاره کرد و افزود: این زمین ها با ابعاد اجتماعی زیادی مواجه است و باید هر چه زود تر با توجه به دارا بودن موضوع کمیسیون ماده ۱۲ اسناد آن صادر شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مصوبه ای برای رفع مشکلات زمین های خوسف گفت: با توجه به مشکلاتی که در برخی شهرهای دیگر نیز وجود داشت مصوبه ای در وزارت تعیین و مشکلات این شهروندان به زودی رفع می شود.
وی درباره مشکلاتی که معاون فرماندار بیرجند عنوان کرد نیز دستوراتی صادر کرد تا توسط اداره راه و شهرسازی و پیگیری های شهرستانی این مشکلات رفع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*