آخرین خبر :

اسدی کرم: تیبا گزینه مناسبی برای جایگزینی پراید نیست/ خودروسازان خودروی باکیفت تری به مردم معرفی کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که خودروی تیبا به دلیل شباهت فنی بسیاری که با پراید دارد، جایگزین مناسبی برای این خودرو محسوب نمی شود.
سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷

علی اسدی

علی اسدی کرم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا درباره جایگزین شدن تیبا با پرایدگفت:باید به این نکته توجه داشت که در شرایط تحریم بود که این مشکلات اتفاق افتاد وخودرو کیفیت خود را از دست داد و قطعات آن تبدیل به قطعه چینی شد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر که مسئله تحریم تا حدودی تحت کنترل درآمده ، به نظر می رسد اگر مدل انعقاد قرارداد بازار با کشورهایی همچون فرانسه ادامه داشته باشد و در بازار خودرو رقابت ایجاد شود، صنعت خودروسازی کشور ظرف ۲ سال آینده در شرایط بهتری قرار می گیرد.

مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس افزود: زمانی که در بازار رقابت ایجاد شود، قیمت ها نیز نظم منطقی پیدا می کند و  مشتری به خودروهای با کیفیت روی می آورد از این رو، قطعا خودروسازان مجبور می شوند خودروهای بی کیفیت ها را از رده خارج کرده و به سمت تولید خودروهای با کیفیت تر حرکت کنند.

اسدی کرم همچنین با بیان اینکه باید خودرویی بهتر از تیبا جایگزین پراید شود، تصریح کرد: اگر خودروی با کیفیت بهتری به تدریج جایگزین شود می تواند به صورت پلکانی در صنعت خودرو سازی کشور می تواند تاثیر داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر بنده تیبا با پراید فرقی ندارد و خودروسازان باید خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب که عموم مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند، معرفی کنند.

گفتنی است؛ مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف خط تولید پراید در پایان سال ۹۷ و تصمیمات سایپا برای جایگزینی خودرو با همان رنج قیمتی، به خانه ملت گفته بود که تیبا جایگزین خوبی برای پراید است و تیراژ تولید آن برای جایگزینی پراید افزایش می یابد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*