اخبار ورزشی

اردوی آمادگی تیم منتخب کوهنوردی استان
دومین اردوی آمادگی تیم منتخب کوهنوردی خراسان جنوبی برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، دومین اردوی آمادگی تیم منتخب کوهنوردی استان با حضور ۵۰ ورزشکار از شهرستان های بیرجند، قاین، طبس، فردوس و خوسف به مدت ۲ روز در ارتفاعات باقران بیرجند برگزار شد. در این اردو شرکت کنندگان با نحوه صحیح گام برداری در شیب ها، استفاده درست و صحیح از باتوم، نحوه انتخاب کوله پشتی مناسب برای کوهنوردی و چینش صحیح تجهیزات در آن، اصول مدیریت و سرپرستی تیم، جهت یابی صحیح در شب و مبانی سنگنوردی شامل گره های سنگ نوردی و فرود از طناب با ابزارهای غیر قفل شونده آشنا شدند. گفتنی است این اردو با نظارت مستقیم و مستمر مربیان رسمی و حرفه ای فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور برگزار شد.

صعود ۱۰ پله ای هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در رده بندی هیات های برتر کشور
براساس ارزیابی سالانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی هیات خراسان جنوبی  با بهره گیری از محور آموزش و حفظ خط مشی های فدراسیون توانست با کسب رتبه ۲۱ در بین ۳۱ استان موفق به صعود ۱۰ پله ای در سال گذشته شود.
استارت رقابت های مینی فوتبال قاینات
مسابقه مینی فوتبال  شهرستان قاینات آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات مینی فوتبال شهرستان قاینات یادبود ورزشکاران مرحوم « جواد سالاری و محمود برات نژاد» با شرکت ۳۷ تیم در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از شهرستان های قاینات و زیرکوه در شهر قاین آغاز شد. در این رقابت ها پس از انجام ۱۷۰ دیدار ، تیم های منتخب معرفی خواهند شد. گفتنی است مرحوم جواد سالاری و محمود برات نژاد، از جوانان فوتبالیست خوشنام قاینات بودند که در دریای خزر غرق شدند. این رقابت ها به مناسبت دومین سال یاد بود آنها برگزار می شود.
آغاز مسابقات بانوان والیبالیست خوسف
مسابقات والیبال بانوان خوسف اغاز شد. فاطمه چهکندی نژادمسئول ورزش و جوانان خوسف گفت: مسابقات والیبال بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب با شرکت ۴ تیم معدن قلعه زری ، خور ، خوسف و معصوم آباد در سالن ورزشی شهید نجفی خوسف اغاز شد.
جشنواره بازی های
همگانی و طبیعت گری کودکان در بشرویه
همایش طبیعت گردی همراه با جشنواره بازیهای همگانی وبومی کودکان بشرویه برگزار شد. این جشنواره  به همت هیات ورزشهای همگانی، اداره ورزش وجوانان با همکاری کانون بسیج ورزشکاران درامامزاده محمدابن اصغر(هوگند) برگزار و نونهالان شرکت کننده در رقابت های طناب کشی، حمل توپ با قاشق، چیدن پازل ،مسابقه بادکردن بادکنک و… کوهنوردی و طبیعت گردی ورزش صبحگاهی واستفاده از وسایل پارکی شرکت کردند. درپایان توسط مسئول هیات ورزشهای همگانی جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*