آخرین خبر :

اخبار شهرستانها

پیش بینی هواشناسی از ادامه گرد و خاک در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نبود تغییر قابل ملاحظه الگوی جوی و ادامه وزش جریان شمال شرقی، طی دو روز آینده شاهد گرد و خاک در نواحی شرقی استان خواهیم بود. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، امروز و فردا دمای هوا اندکی افزایش می یابد.
آغاز برداشت محصول هلو و شلیل در درمیان
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: برداشت محصول هلو و شلیل از ۱۳ هکتار باغ های این شهرستان مرزی آغاز شده است. وحید ضیائیان احمدی، با بیان این که پیش بینی می شود امسال ۵۸ تن محصول برداشت شود،بیان کرد: کشاورزان با استفاده از کود حیوانی و شیوه های نوین آبیاری توانسته اند هلو و شلیل های مرغوبی را تولید به بازار مصرف عرضه کنند. به گفته وی برداشت هلو و شلیل از اواسط تیر ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.
۲۶۵ مبلغ در ایام صادقیه
به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می شوند
مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۲۶۵ مبلغ به نقاط مختلف استان در ایام صادقیه خبر داد. حجت الاسلام علی کوثری نیا اظهار داشت: در ایام صادقیه،  ۲۶۵ نفر مُبلغ اعم از روحانیان مستقر و بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شهرها، بخش ها و روستاها فعالیت تبلیغی خویش را بمدت سه روز انجام خواهند داد. وی به برنامه های تبلیغی  مبلغین در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری نمازجماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و سخنرانی پیرامون شهادت امام جعفرصادق علیه السلام از جمله این برنامه ها است.
۴ روستای مرزی شهرستان درمیان
به کمک انرژی خورشیدی برق‌دار شدند
مدیر توزیع برق شهرستان درمیان گفت: ۴ روستای این شهرستان از طریق انرژی‌های خورشیدی برقدار شده است. به گزارش تسنیم، محمد جمالی‌راد در بازدید از طرح‌های برق رسانی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۵۷ روستا دارد اظهار داشت: از این تعداد ۴ روستا از طریق انرژی‌های خورشیدی برقدار شده است. وی بیان کرد: روستاهای جلاران با ۱۶ خانوار، گل نی با ۸ خانوار ، روستای پاتنگ با ۱۱ خانوار و روستای شومه نیز با ۳ خانوار از جمله روستاهایی است که از نعمت برق خورشیدی برخوردار است.
همایش ملی انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران
شهریور ماه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود
نهمین همایش ملی انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران، ۱۶ و ۱۷ شهریورماه ۹۶ به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود. در این همایش استادان، صاحبنظران، پژوهشگران و دانش پژوهان زمین شناسی اقتصادی از سراسر کشور آخرین یافته ها و نتایج تحقیقاتشان را ارائه می کنند. موضوعات مربوط به زمین شناسی اقتصادی، پترولوژی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی و ذخایر معدنی، زمین شناسی زیست محیطی، کانه آرایی، زمین شیمی و هیدروشیمی از محورهای همایش مذکور است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*