آخرین خبر :

اخبار شهرستانها

کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی
کارشناس پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت زبانه پر فشار در سطح زمین است، که شاهد ادامه روند کاهش دما در استان خواهیم بود. فاطمه زارعی افزود: بر اساس همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی، فردا افزایش دمای هوا نسبی خواهد بود. وی ادامه داد: در این مدت وزش تند باد و گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان پیش بینی می شود.
پیش سرد کشتارگاه دام شهرستان طبس راه اندازی شد
معاون شبکه دامپزشکی شهرستان طبس از راه اندازی دستگاه پیش سرد کشتارگاه دام طبس خبر داد و گفت: از این پس کلیه لاشه های کشتاری قبل از عرضه به بازار به منظور طی مرحله جمود نعشی در پیش سرد  قرار می گیرند. دکتر هادی اصلحی افزود: پس از کشتار دام لاشه ها حداقل بمدت ۲۴ ساعت باید در  پیش سرد نگهداری شوند، تا ضمن  تغییرات پس از کشتار و طی مرحله جمود نعشی در اثر تغییراتی که در ترکیب و ساختار گوشت حاصل می شود، گوشت نرم و ترد ویا به اصطلاح گوشت رسیده و رنگ گوشت قرمز روشن و کمی متمایل به قهوه ای شده و علاوه بر آن گوشت دارای بو و طعم مطلوبی گردد و موجب کاهش pH و در نتیجه کاهش فساد پذیری شود. اصلحی ادامه داد: نگهداری لاشه در پیش سرد بعلت تغییرات ایجاد شده  خطر انتقال بعضی از  بیماری ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت را به مصرف کنندگان از بین می برد.
بیش از ۲۳ هزار پاسخنامه به دبیرخانه جشنواره
کتابخوانی رضوی در خراسان‌جنوبی ارسال شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از ارسال ۲۳ هزار و ۵۹۹ پاسخنامه به دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان جنوبی خبر داد.  محمدرضا رضایی با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۵۹۹ پاسخنامه در دو بخش فردی و خانوادگی در استان خراسان جنوبی به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است.
اعزام کاروان بسیجیان درمیان به راهیان نور غرب
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: ۳۷نفر از بسیجیان شهرستان درمیان  در قالب یک دستگاه اتوبوس به اردوی زیارتی سیاحتی  راهیان نور غرب اعزام می شوند که از این تعداد ۳۰نفر برادر و ۷نفراز خواهران بسیجی هستند. سروان فاطمی نسب افزود: با توجه به اینکه ۲۲نفر از افراد شرکت کننده  از اهل سنت هستند این کاروان یک نمونه و الگوی مناسبی از نمایش وحدت  و یکپارچگی مسلمین از مذاهب مختلف می باشد. این کاروان در طول سفر ۷روزه  از مناطق عملیاتی استانهای کرمانشاه و کردستان بازدید نموده و از فیض زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مرقد مطهر امام خمینی (ره) نیز بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*